تماس
021-66582923
احساس سرما در بدن

چرا همیشه احساس سرما در بدن می کنیم

احساس سرما در بدن یکی از مشکلاتی می باشد که اکثر مردم با آن درگیر هستند. اگر شما جزء افرادی هستید که دائما احساس لرزیدن می کنید و دست و پای شما سرد است در صورتی که اطرافیان شما احساس گرما می کنند باید بدانید مشکلی در وجود شما رخ داده است در این مقاله قصد داریم در ارتباط با این موضوع که چرا همیشه احساس سرما می کنیم مطالبی را ارائه بدهیم تا با این مشکلات در وجود خود آشنا شوید .

به چه دلایلی همیشه احساس سرما می کنیم؟

کمبود وزن و لاغری :

یکی از دلایلی که باعث می‌ شود احساس سرما در بدن کنید کم وزنی شما می باشد زیرا بی ام ای بدن پایین است و بدن از چربی لازم بهره مند نیست تا بتواند شما را در برابر سرما محافظت کند از دیگر دلایل حس سرما با کمبود وزن این است که شما به خوبی غذا نمی خورید و سوخت و ساز بدن شما حرارت لازم را به وجود نمی آورد بنابراین برای گرم کردن بدن خود باید مواد غذایی مفید و مناسب بخورید

اختلال در غده تیروئید :

این که چرا همیشه احساس سرما می کنیم یک دلیل مشخص دارد این است که غده تیروئید در بدن ما دچار کم کاری شده است کم کاری تیروئید باعث کند شدن سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش گرمای آن خواهد شد برای اطمینان بیشتر از این اختلال نزد پزشک بروید تا مورد بررسی قرار بگیرید و اقدام به درمان کنید.

کمبود آهن در بدن :

از دیگر دلایلی که احساس سرما می کنید کمبود آهن در بدن ما می باشد زیرا آهن یکی از مواد معدنی بسیار مهم در خون است که باعث اکسیژن رسانی به بدن می شود و گرما و سایر مواد مغذی را به سلول‌ های بدن می‌ رساند از این رو اگر بدن با کمبود آهن مواجه شود سلول های بدن به درستی عملکرد نخواهد داشت و باعث لرزیدن شما خواهد شد لازم است آهن مورد نیاز بدنتان را از مواد غذایی مانند تخم مرغ ،گوشت و غذا های دریایی و اسفناج دریافت کنید .

پایین بودن جریان گردش خون :

این که بار ها از خود می پرسید چرا همیشه احساس سرما می کنم و دلیل آن را نمی‌ دانید باید پی به این مسئله ببرید که به احتمال زیاد جریان گردش خون بدن شما پایین است که دلیل آن می تواند انسداد شریان ها و بیماری های قلبی باشد همچنین استعمال دخانیات می تواند اختلالاتی را در جریان گردش خون شما ایجاد کند و آن را دچار انسداد و گرفتگی نماید که در همچین شرایطی باید حتما به پزشک مراجعه شود.

( در ادامه توصیه می شود مقاله چرا سرماخوردگی بر چشایی تاثیر می گذارد را حتما مطالعه نمایید )

نداشتن خواب کافی :

کم خوابی می تواند روی سیستم عصبی افراد تأثیر بگذارد و اختلالی را در فعالیت‌ هیپوتالاموس که دمای بدن در آن جا تنظیم می‌ شود را به وجود بیاورد و همچنین بی‌ خوابی سوخت و ساز بدن را با مشکل مواجه می‌ کند که همگی باعث می شود شما احساس سرما داشته باشد.

دهیدراته شدن بدن :

همان طور که می دانید درصد بالایی از بدن انسان از آب تشکیل شده است آب بتواند دمای حرارت بدن را تنظیم کند حال اگر بدن شما به کم آبی دچار شود دمای حرارت بدن نمی‌ تواند متعادل بماند از این رو برای گرم ماندن بدن خود روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید تا بدن شما هیدراته بماند.

چرا همیشه احساس سرما در بدن می کنیم

کمبود ویتامین b۱۲ در بدن :

از دیگر دلایل این که چرا همیشه احساس سرما در بدن می کنیم این است که بدن با کمبود ویتامین b۱۲ در بدن مواجه شده است این ویتامین بسیار مفید است و می تواند در پیشگیری از سرما به بدن بسیار کار ساز واقع شود سلول های خونی برای رساندن اکسیژن به بدن باید این ویتامین را داشته باشد اگر با کمبود مواجه شود و اکسیژن رسانی کاهش پیدا می کند وبدن احساس سرما می کند شما می توانید با مصرف گوشت‌ های کم‌ چرب ، ماهی و لبنیات آن را به بدن خود برسانید.

( در ادامه توصیه میشود مقاله درمان خانگی تب لرز را مطالعه نمایید )

بیماری دیابت عامل سردی بدن :

اگر بیماری دیابت دارید حتماً باید آن را کنترل نمایید زیرا در صورت عدم کنترل آن به اعصاب محیطی آسیب وارد می‌ شود و باعث بی حسی دست و پا می‌ گردد و از آن جا که عصب در بدن می تواند دمای بدن را منظم کند با مشکل مواجه می‌ شود و باعث می‌ شود شما در دست و پای خود احساس سرما داشته باشید اگر این علائم را دارید حتماً با پزشک خود صحبت کنید .

به عضلات خود حجم بدهید :

اگر شما همیشه احساس سرما می کنید به احتمال زیاد عضلات شما کم است توصیه می‌ شود با حجم عضلانی بیشتر این اختلال را از خود دور کنید زیرا عضله سازی می‌ تواند تولید گرما در بدن را در حد ثابت نگه دارد و سوخت و ساز بدن را منظم نماید پس به سمت فعالیت های ورزشی قدرتی بروید تا عضله خود را حجم بیشتری بدهید.

سندروم رینود :

اگر سندروم رینود داشته باشید بدن شما همیشه احساس سرما می کند زیرا عروق خونی در بدن شما نسبت به فشار و دمای سرد از خود واکنش نشان می دهد و خون رسانی را در بدن کم می‌ کند از این رو احساس سردی و بی حسی در قسمت انگشتان دست و پای خود می کنید شما با مصرف دارو هایی که باعث کم شدن این علائم می‌ شود می‌ توانید این مشکل را از خود دور کنید.

اختلال در کلیه ها :

اگر کلیه های شما با مشکل مواجه شود مواد زائد از بدن شما خارج نمی‌ شود زیرا کلیه ها عملکرد درست خود را از دست می‌ دهند و این مسئله باعث می‌ شود دمای بدن پایین بیاید و شما همیشه احساس سرما در بدن داشته باشید پس سعی کنید اختلالات و مشکلاتی را که در کلیه شما به وجود آمده است را درمان کنید تا از این مشکل رهایی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست + 16 =

فهرست