تماس
021-66582923
پرستاری در منزل

ارائه خدمات پرستاری در منزل استان تهران

ارائه خدمات پرستاری را می توان یکی از بزرگترین رفتارهای انسان دوستانه ای دانست که در یک جامعه برای سالمندان ، کودکان و بیماران می تواند اتفاق بیافتد .این خدمات که توسط موسسه های پرستاری ارائه می شوند شامل خدمات مراقبتی – پرستاری – آموزشی و خدمات توانبخشی می باشد.

ارائه خدمات پرستاری

ارائه خدمات پرستاری در کل به موارد مراقبتی و نگهداری مربوط می شود. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم این موارد معمولا برای مراقبت از سالمندان، کودکان و بیماران در نظر گرفته می شود.

انجام خدمات پرستاری در لیست مراکز خدمات پرستاری در تهران معمولا به چند صورت می باشد که شامل خدمات پرستاری در منزل ، خدمات پرستاری در بیمارستان ، خدمات پرستاری در مراکز نگهداری مانند خانه سالمندان و مواردی از این قبیل. ما در ادامه می خواهیم به توضیحاتی در مورد پرستاری در منزل و بیمارستان که در دفتر ارائه خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت ارائه می شود توضیحاتی شرح دهیم.

خدمات مراقبتی و درمانی در آتیه پرستاران سلامت

مرکز ارائه خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت خدمات خود را در قالب خدمات مراقبتی و درمانی به خانواده های عزیز ارائه می دهد که این خدمات شامل

1- خدمات مراقبتی:

خدمات مراقبتی در منزل که در این موسسه ارائه می شود شامل خدمات به سالمندان، خدمات به کودکان و همچنین خدمات به بیماران می باشد مانند: آشپزی کردن و غذا دادن به این عزیزان، نظافت منزل، نظافت شخصی، پر کردن اوقات فراغت، دادن دارو، شستن لباس این عزیزان، انجام خریدهای جزئی منزل و غیره

2- خدمات پرستاری

این خدمات بیشتر برای افراد بیمار می باشد. مانند انجام انواع تزریقات در منزل، انجام انواع پانسمان ها، شستشویی انواع زخم ها، خدمات مراقبت از افرادی که از سوند یا گاواژ استفاده می کنند، کنترل کردن علائم حیاطی بیماران به طور مرتب و غیره

3- انجام امور منزل و آشپزی

امور منزل و آشپزی کردن برای اعضای خانواده یکی دیگر از مواردی می باشد که در ارائه خدمات پرستاری منزل می توان به آن اشاره کرد. موسسه ما می تواند با اعزام مراقب ساده، خدمات امور منزل و آشپزی در منزل شما را برعهده بگیرد.

4- خدمات همدم و همراه

از دیگر خدمات این موسسه اعزام همراه و همدم برای سالمندان سالم و بیمار می باشد. ما با اعزام این مراقبین می توانیم سالمندان را از تنهایی دور کنیم. این خدمات باعث می شود که روحیه سالمندان شما بالا رفته و به بیماری افسردگی دچار نشوند.

5- خدمات همراه بیمار در بیمارستان ها

خدمات همراه بیمار یا مریض نیز جزو خدماتی است که در این موسسه ارائه می شود. اگر بیماری دارید که در بیمارستان بستری است و شما وقت کافی برای ماندن در کنار او را ندارید می توانید از یک همراه بیمار کمک بگیرید این همراهان به صورت شبانه روزی مراقبت می کنند از بیمار شما در بیمارستان

6-خدمات آموزشی:

یکی دیگر از مواردی که می توان در ارائه خدمات پرستاری در خانه به آن اشاره کرد خدمات آموزشی می باشد. یک پرستار منزل می تواند با توجه به علم و تجربه ای که دارد به مددجویان خود آموزشهای لازم را برای داشتن زندگی سالم و با نشاط آموزش دهد.

مانند: نحوه ی رعایت بهداشت، کنترل رشد و تکامل طبیعی فرد در سنین مختلف، آموزش های مراقبتی و نگهداری از مادران در دوران بارداری و بعد از زایمان، نحوه ی مراقبت از نوزادان شیرخوار، آموزش های مربوط به داشتن تغذیه سالم، آموزش به خانواده برای مقابله با بیماران واگیر دار، آموزشهای لازم به خانواده ها برای مراقبت از بیمارشان و غیره

7- خدمات توانبخشی

خدمات توانبخشی را می توان کمک کردن به افرادی که دارای مشکلات حرکتی که افراد در اثر سکته مغزی، ضایعات نخاعی، جراحی های ارتوپدی، ضربه مغزی، سوختگی، کم شنوایی و افرادی که مشکلات تعادلی دارند .

ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل

ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل یکی دیگر از خدمات موسسات به خانواده های عزیز می باشد. ما به نکاتی در مورد خدمات پرستاری در منزل در پاراگراف قبل اشاره کردیم حال می خواهیم به خدمات پزشکی که این موسسات ارائه می دهند توضیحاتی شرح دهیم.

خدمات پزشکی توسط موسساتی ارائه می شود که دارای مجوز درمانی باشند و موسساتی که خدمات مراقبتی ارائه می دهند حق دخالت در امور درمانی ندارند. خدمات پزشکی که موسسات دارای مجوز ارائه می دهند شامل: اعزام پزشک به منزل ، ویزیت در منزل ، بخیه کردن و مواردی از این قبیل.پ

مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری

امروزه مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری با دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی می توانند به خدمات پرستاری در منزل بپردازند. این مراکز با داشتن مجوز و سابقه ای که دارند می توانند خدمات ارزنده ای برای رفاه حال خانواده ها ارائه دهند. در زیر به مزایای استفاده از این مراکز اشاره کرده ایم که این مزایا شامل:

  • کاهش هزینه ها نسبت به دیگر مراکز نگهداری
  • افزایش کیفیت خدمات نسبت به مراکز دیگر
  • گذراندن مراحل درمان در منزل برای بیماران و سالمندانی که طاقت طی کردن درمان در بیمارستان را ندارند .
  • حمایت و کمک به افراد خانواده در نگهداری و مراقبت از سالمند، کودک یا بیمارشان
  • خدمات پرستاری در منزل باعث می شود که مددجویمان از بیماریهای واگیر داری که در مراکز نگهداری وجود دارند در امان باشند.
  • کمک کردن به سلامت جامعه با افزایش گردش تخت های بیمارستان
  • تسریع در روند بهبودی بیماران
  • ایجاد روحیه در افرادی که نیاز به مراقبت دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × پنج =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست