تماس
021-66582923

اهمیت آبرسانی به پوست و مراقبتهای لازم در منزل

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
اهمیت آبرسانی به پوست و مراقبتهای لازم در منزل

پوست و سلامت آن نقش مهمی در زندگی و زیبایی هر شخص ایفا می‌ کند آبرسانی به پوست که امروزه از آن برای محافظت و زیبایی پوست استفاده می شود بسیار بی خطر می باشد هر شخصی متناسب با نوع پوستی که دارد می‌تواند از آبرسان بهره ببرند اهمیت آبرسانی به پوست در این زمینه است که می‌ تواند باعث پاکسازی و لایه برداری و همچنین ترمیم آن گردد. در این مقاله که توسط موسسه پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت جمع آوری و تهیه شده است قصد داریم در مورد پوست ،شادابی و مراقبت‌ های ویژه از آن توضیحاتی را ارائه دهید .

چه نوع آبرسانی به پوست از اهمیت ویژه برخوردار است ؟

به مرور زمان وقتی سن بالا می‌ رود پوست دچار چین و چروک می شود پس لازم است قبل از رسیدن به این دوران رسیدگی و مراقبت از پوست را آغاز کنید یکی از موارد مهمی که می‌ توانیم برای پوست خود انجام دهیم این است که به پوست خود آبرسانی کنیم این روش می تواند باعث شادابی پوست شما شود شما هم می‌ توانید از داخل آبرسانی به پوست را انجام دهید و هم از بیرون.

آبرسانی از داخل به این منظور است که روی مواد غذایی خود باید توجه داشته باشید میوه ها و سبزیجات و مقدار لازم آب می تواند از درون به هیدراته شدن پوست شما کمک کند اما هیدراته کردن پوست از بیرون به این صورت است که از کرم ها و ماسک استفاده شود و همچنین انجام مزوتراپی که از طریق تزریق پوست هیدراته شدن آن را جبران می کند .

کار اصلی کرم های آبرسان پوست :

استفاده از کرم ها و ماسک هایی که آبرسانی به پوست را انجام می دهند باعث می‌ شود کلاژن پوست به تحریک واداشته شود و پوست را تقویت نماید یکی از فایده های اصلی و اهمیت آبرسانی به پوست این است که از پیری پوست جلوگیری می کند و باعث شادابی آن می‌شود و مشکلات و زائده های پوستی را درمان می‌ کند و این که چه نوع آبرسانی برای چه پوستی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم تلقی شده.

به طور مثال شما پوست چرب داشته باشید باید از لوسیون‌ های استفاده کنید که لایه بردار باشد بتواند پوست شما را متعادل کند تا از بروز جوش پیشگیری نماید اما اگر پوست خشکی داشته باشید باید از کرم هایی استفاده کنید که چربی بیشتری در آن ها استفاده شده باشد و بتواند پوست شما را از حالت خشکی خارج کند .

از دیگر وظایف آبرسان ها این است که لک های ایجاد شده روی پوست را کاهش می دهد و بازسازی در پوست را انجام میدهد و از این طریق پوست خود را از ابتلا به بیماری‌ های پوستی از جمله سرطان پوست مصون دارید .

دلیل استفاده از آبرسان به پوست چیست ؟

ساختار پوست به گونه‌ ای است که از آب و چربی تشکیل شده است حال اگر پوست رطوبت خود را با افزایش سن از دست بدهد و دچار خشکی شود دچار پوسته پوسته شدن می شود و چین و چروک در آن به وجود می‌ آید و در هر گاهی مواقع خشکی بیش از حد باعث ترک خوردگی پوست می‌ شود در این وضعیت هر باکتری می‌ تواند به پوست نفوذ کند و بیماری ایجاد کند از این رو استفاده از آبرسان بسیار مهم و برای پوست ضروری می باشد .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله قارچ پوستی چیست و راه های درمان آن در منزل را مطالعه نمایید ))

عوامل تاثیر گذار در کم آب شدن پوست :

  • وجود استرس و اضطراب
  • مراقبت نکردن از پوست زمانی که در معرض اشعه آفتاب و سایر اشعه های مضر قرار می‌ گیرد
  • نداشتن تغذیه سالم
  • استعمال مواد شوینده نامناسب
  • شستشوی بیش از حد صورت با آب گرم که رطوبت را از آن می گیرد .

چه مواقعی باید از کرم آبرسان برای پوست استفاده کرد ؟

بهترین زمانی که شما می توانید از کرم های آبرسان برای پوست خود استفاده کنید بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از اینکه بخواهید صورت خود را بشویید می‌ باشد و باید این روش را قبل از خروج از منزل هم استفاده کنید و یک بار هم قبل از این که بخواهید بخوابید آن را به پوست خود بزنید .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله بیماری پوستی ملانوما چیست و راه های تشخیص آن را حتما مطالعه نمایید))

اهمیت آبرسانی به پوست با توجه به مواد تشکیل دهنده آن :

اهمیت آبرسانی به پوست بهمان طور که در قسمت‌ های بالا ذکر شد شادابی و سلامت پوست می باشد و با توجه به مواد تشکیل دهنده آبرسان ها و تناسب آن با پوست شما بسیار مهم است آبرسان ها از موادی مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک تشکیل شده اند که با جذب آب از پوست شما باعث نگه داری آن می‌ شود پس لازم است مواد تشکیل دهنده روی آبرسان را با دقت بخوانید و آبرسانی را استفاده کنید که کمک به شادابی پوست شما بکند نه این که با یک انتخاب نادرست باعث تخریب آن شود زیرا ابرسان ها برای هر کسی متفاوت است و هر کدام مکانیسم جدا برای پوست ایفا می‌کنند.

چگونگی استعمال آبرسان و مراقبت از پوست در منزل:

شما باید قبل این که بخواهید از آبرسان استفاده کنید از مواد شوینده متناسب با پوست ، صورت خود را بشویید و سپس آن را به حالت ضربه ای با حوله خشک کنید سپس از کرم آبرسان پوست بمالید تا کاملاً در همه جای صورت پخش شود سپس با حرکات خیلی آرام دور چشم و لب ها را به آرامی ماساژ دهید و کرم آبرسان را پخش کنید می توانید به گردن خود را برسان هم بزنید زیرا گردن هم جزئی از صورت شما محسوب می‌شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج − چهار =

فهرست