تماس
021-66582923
پرستار بیمارپرستار سالمندپرستار کودکپرستاری در منزل

راهنمای کامل درمان بدن درد سرماخوردگی در منزل ( نقش اساسی پرستاری )

بدن درد ناشی از سرماخوردگی در بیشتر افرادی که دچار سرماخوردگی شده اند اتفاق می افتد که در این مبحث آتیه پرستاران سلامت می خواهیم راه های مراقبت و پرستاری در منزل برای درمان این درد را برای شما عزیزان ارائه دهیم. عارضه سرما خوردگی بیماری است که همه ما آن را تجربه کرده‌ ایم ویروس ناشی از سرما خوردگی همان طور که می‌‌ دانید علائمی را در شما به وجود می‌ آورد که حالت واگیر دارد و می‌ تواند به دیگری نیز سرایت کند.

علائمی که ویروس سرماخوردگی به همراه دارد شامل:

  • ایجاد سرفه
  • آبریزش بینی و احتقان
  • بروز گلو درد
  • درد های عضلانی
  • سرفه
  • بالا رفتن دمای حرارت بدن
  • ایجاد گوش درد

مراقبت های پرستاری برای درمان خانگی بدن درد در اثر سرماخوردگی :

در بالا به علائم سرماخوردگی اشاره کردیم حال می خواهیم یک سری از خدمات مراقبت و پرستاری در منزل برای رفع این بیماری را برای شما عزیزان شرح دهیم . این مراقبت های خانگی شامل:

1- تقویت بدن با مواد غذایی مناسب:

پرستاران ما می‌توانند به شما در انتخاب مواد غذایی کمک کنند که هم برای کاهش درد بدن مفید هستند و هم به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند. این شامل میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

2- مصرف ویتامین C:

ویتامین C نقش مهمی در کاهش مدت زمان و شدت سرماخوردگی دارد. پرستاران ما می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در مورد مصرف مکمل‌های ویتامین C و انتخاب مواد غذایی سرشار از این ویتامین به شما ارائه دهند

3- استراحت مناسب برای بدن درد ناشی از سرماخوردگی

استراحت کافی برای بهبود سریع‌تر حیاتی است. پرستاران ما می‌توانند شرایط مناسب برای استراحت را فراهم کنند و با مراقبت‌های لازم، به شما کمک کنند تا از این دوره سخت به طور مؤثرتری عبور کنید.

( در ادامه توصیه می شود مقاله چرا همیشه احساس سرما در بدن میکنم ؟ را حتما مطالعه نمایید )

۵) استفاده از گرما برای تسکین درد:

استفاده از پتو یا گرم‌کننده‌ها برای گرم نگه داشتن بدن، به ویژه برای سالمندان و کودکان، بسیار مهم است. پرستاران می‌توانند اطمینان حاصل کنند که بیمار به طور مناسب گرم نگه داشته شده و از سرماخوردگی محافظت می‌شود.

۶) قدم زدن برای افزایش گردش خون:

فعالیت‌های سبک مانند قدم زدن، به ویژه برای بیمارانی که قادر به فعالیت‌های شدیدتر نیستند، می‌تواند مفید باشد. پرستاران می‌توانند در ایجاد برنامه‌ای متناسب با توانایی‌های بیمار به منظور بهبود گردش خون و تسریع در روند بهبودی کمک کنند.

۷) تغذیه مناسب با سوپ مرغ:

سوپ مرغ یک غذای مغذی و تسکین‌دهنده برای افراد مبتلا به سرماخوردگی است. پرستاران می‌توانند در تهیه و ارائه این غذای مغذی به بیماران، به ویژه سالمندان و کودکان، کمک کنند.

( در ادامه توصیه می شود مقاله چرا سرماخوردگی در چشایی تاثیر می گذارد ؟ را مطالعه نمایید )

۸) استفاده از محلول آب و نمک برای تسکین گلو:

غرغره کردن با محلول آب نمک می‌تواند به تسکین گلو کمک کند. پرستاران می‌توانند به بیماران آموزش دهند چگونه این محلول را درست و ایمن استفاده کنند.

۹) استفاده از سیر برای تقویت سیستم ایمنی:

سیر، به عنوان یک ماده غذایی با خواص ضد باکتریایی، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. پرستاران می‌توانند توصیه‌های مفیدی در زمینه چگونگی ادغام سیر در رژیم غذایی بیماران ارائه دهند.

۱۰) مصرف زیاد مایعات:

نوشیدن مایعات فراوان برای جلوگیری از کم‌آبی بدن و کمک به دفع سموم حیاتی است. پرستاران می‌توانند به بیماران کمک کنند تا میزان کافی مایعات بنوشند و مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از کم آبی بدن فراهم آورند.

۱۱) عدم استعمال دخانیات:

پرهیز از دخانیات برای کاهش علائم سرماخوردگی و تسریع روند بهبودی مهم است. پرستاران می‌توانند در ارائه مشاوره و حمایت برای ترک سیگار یا دیگر دخانیات به بیماران کمک کنند.

۱۲) استفاده از بخور:

استنشاق بخور اوکالیپتوس می‌تواند به تسکین مسیرهای تنفسی کمک کند. پرستاران می‌توانند راهنمایی‌های لازم برای استفاده ایمن و مؤثر از این روش درمانی را ارائه دهند.

تماس با خدمات پرستاری در منزل

۱۳) جوشانده‌های گیاهی برای تسکین درد:

تهیه و مصرف جوشانده‌های گیاهی مانند مرزنجوش و دارچین می‌تواند به کاهش درد بدن کمک کند. پرستاران می‌توانند در آماده‌سازی این نوشیدنی‌های گیاهی به بیماران کمک کنند.

۱۴) مصرف عسل برای تسکین سرفه و گلودرد:

عسل به دلیل خواص طبیعی ضد التهابی و تسکین‌دهنده خود می‌تواند در تسکین سرفه و گلودرد مفید باشد. پرستاران می‌توانند به بیماران در ترکیب عسل با آب گرم یا چای برای کاهش علائم کمک کنند.

۱۵) وضعیت خواب مناسب:

برای جلوگیری از تجمع ترشحات در ریه‌ها، پرستاران می‌توانند به بیماران کمک کنند تا وضعیت خواب مناسبی داشته باشند. این می‌تواند شامل تغییر زاویه بالشت یا استفاده از وسایل کمکی برای تسهیل تنفس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

14 − 4 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست