تماس
021-66582923
بهبودی ضعیفی چشم ها

برای بهبودی ضعیفی چشم ها چه باید کرد ؟

بهبودی ضعیفی چشم ها یکی از دغدغه هایی می باشد که بسیاری از افراد دچار آن هستند. همانطور که می دانید چشم‌ ها از حیاتی‌ ترین عضو بدن می‌ باشند ، چشم‌ ها به‌ شدت آسیب‌ پذیر هستند و وارد شدن کوچک‌ ترین فشار یا ضربه به چشم‌ ها می‌ تواند باعث به وجود آمدن آسیب و صدمه ی جدی به آن‌ ها شود ، پس حتماً باید به‌ طور ویژه و خاصی از چشم‌ها مواظبت کرد .

مواردی که برای بهبودی ضعیفی چشم‌ ها یا درمان باید انجام داد :

۱. توجه کافی داشتن به مواد خوراکی که افراد مصرف می‌ کنند ؛

افراد باید حتما از مواد خوراکی که دارای انواع ویتامین‌ ها و به‌ خصوص مواد غذایی که حاوی ویتامین آ می‌ باشند ، استفاده کنند ویتامین آ به تقویت حس بینایی کمک می‌ کند و از ضعیف شدن چشم‌ ها جلوگیری می کند ، اما در صورتی‌ که چشم فرد ضعیف‌ شده باشد ویتامین آ سبب بهتر شدن ضعیفی چشم‌ ها می‌ شود ، مواد خوراکی که دارای ویتامین‌ آ می‌ باشند مثل ؛

الف. هویج ؛ از هویج به‌ عنوان منبع ویتامین آ نام‌ برده می‌ شود .

ب. سبزیجاتی مثل اسفناج ، که دارای مقدار بسیار زیادی ویتامین آ می‌ باشد .

ج. غذا های دریایی ؛ مثل انواع ماهی‌ ها و میگو ها که دارای ویتامین آ می‌ باشد و توصیه می‌ شود که حتما فرد در جهت بهبودی ضعیفی چشم های خود از هویج ، اسفناج و غذا های دریایی استفاده کند .

۲. استراحت دادن به چشم‌ ها ؛

در اکثر مواقع با کار کشیدن بیش‌ از حد و به‌ کارگیری غیرطبیعی و غیرمعمول از چشم ها ، این عضو مهم و حیاتی بدن رطوبت خود را از دست می‌ دهد و ممکن است و از دست رفتن رطوبت باعث به‌ وجود آورن مشکلات بینایی شود ، پس باید با استراحت دادن به چشم ها علاوه‌ بر جلوگیری کردن از خشک شدن چشم‌ ها باعث بهبود ضعیفی چشم‌ ها هم شد ، چون دادن استراحت کافی به چشم ها باعث می‌ شود که چشم‌ ها رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کنند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله آستیگمات چشم و راه های درمان و تشخیص آن را مطالعه نمایید )

۳. انجام دادن حرکت های ورزشی ؛

با انجام دادن حرکت های ورزشی جریان خون و اکسیژن در بدن و همچنین در چشم‌ ها زیاد شده و همین امر سبب می‌ شود که چشم‌ ها خشک نشود و رطوبت مورد نیاز چشم ها تنظیم و کنترل می‌ شود .

۴. دور نگه‌ داشتن چشم‌ ها از تابش مستقیم نور خورشید ؛

نباید به‌ طور مستقیم به تابش نور خورشید خیره شد و همچنین بهتر است در فصل‌ های گرم و آفتابی سال در جهت بهبودی ضعیفی چشم‌ ها از عینک‌ های مخصوص و طبی استفاده کرد تا نور خورشید به چشم‌ ها آسیب وارد نکند .

5- محدود کردن وسایل دیجیتالی:

بهتر است زمان استفاده از کامپیوتر ، تلویزیون و نیز تلفن همراه و هرگونه وسایلی که دارای نور هستند را به حداقل رساند و نیز پس‌ از مقداری استفاده از این وسایل می‌ توان برای مدتی به چشم‌ های خود استراحت داد و این‌ گونه می‌ توان باعث بهبودی چشم‌ ها شد ، حتی‌ الامکان بهتر است زمان کار کردن با این وسایل را کم کرده و هر نیم‌ ساعت یک‌ بار باید حدود یک دقیقه به چشم‌ ها استراحت داده شود .

( در ادامه توصیه می شود مبحث مراقبت های بعد از عمل لنز داخلی چشم را مطالعه نمایید)

راه های بهبودی ضعیفی چشم ها

۶. دوری از استعمال دخانیات و مواد مخدر ؛

یکی از ضرر هایی که مصرف کردن سیگار دارد این است که می‌ تواند بر روی بینایی اثر منفی داشته باشد ، پس باید از هر گونه استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر دوری کرد تا به این وسیله باعث تقویت حس بینایی و نیز بهبودی ضعیفی چشم ها در افراد شد .

۷. شست‌ و شوی مداوم دست‌ ها ؛

به‌ علت این‌ که در طول شبانه‌ روز از دست‌ ها بسیار زیاد استفاده می‌ شود و تقریبا می توان گفت که همه ی کار ها با دست انجام داده می‌ شود ، پس اکثر مواقع دست‌ ها آلوده به انواع ویروس و میکروب‌ ها می‌باشد و دست زدن به چشم ها اجتناب‌ ناپذیر است پس باید حتی‌الامکان دست را ضدعفونی کرده تا از وارد شدن این عوامل بیماری زا به چشم ها و ایجاد مشکل در بینایی و ضعیف شدن چشم‌ ها جلوگیری کرد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله پیر چشمی و راه های مراقبت از چشم در منزل را مطالعه نمایید )

۸. انجام دادن حرکت های ورزشی متناسب با چشم‌ ها ؛

بهتر است به‌ طور منظم و مرتب ورزش‌ هایی را که متناسب با چشم ها می باشد و به وسیله ی پزشک متخصص توصیه می‌ شود را انجام داد اما باید به این نکته توجه داشت که بهترین زمان برای انجام دادن ورزش‌ های متناسب با چشم ها ، صبح‌ ها و بعد از برخاستن از خواب می‌ باشد چون چشم ها استراحت کافی را در طول شب داشته‌ اند ، بعد از بیدار شدن از خواب بهتر از چشم‌ ها را به صورت دورانی مثل عقربه‌ های ساعت چند مرتبه چرخاند و سپس بر خلاف عقربه‌ های ساعت چندین مرتبه باز هم به‌ صورت دورانی آن ها را چرخاند تا باعث تقویت عضلات چشم‌ ها شود .

۹. تهیه کردن مقداری آب و نمک ؛

در برخی مواقع مثل قرار گرفتن در محیط‌ های آلوده به‌ احتمال زیاد میکروب‌ ها ، ویروس‌ ها و عوامل عفونت‌ زا به وسیله ی هوا و یا دست‌ ها وارد چشم‌ ها می‌ شوند و همین امر سبب ایجاد مشکل برای چشم‌ ها شده و باعث ضعیف شدن بینایی چشم‌ ها می‌ شود.

برای خارج کردن این میکروب‌ ها ، ویروس‌ ها و عوامل عفونت‌ زا می‌ توان از آب و نمک استفاده کرد ، به این علت که نمک خاصیت میکروب‌ زدایی و ضد عفونی کنندگی دارد بهتر است برای درمان ضعیفی چشم‌ ها و خارج کردن عوامل عفونی و میکروبی که باعث ضعیف شدن چشم‌ ها شده‌ است ، حداقل روزی یک‌ بار چشم‌ ها را با آب و نمک شستشو داد ، به این صورت می توان باعث بهبودی ضعیفی چشم ها شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

ده + شانزده =

فهرست