تماس
021-66582923

قبل از پرداختن به مبحث بهبودی قارچ پوستی، می خواهیم تعریفی از قارچ پوستی و دلایل ایجاد این بیماری را برای شما عزیزان شرح دهیم . بیماری قارچ پوستی نوعی اختلال می باشد که به وسیله ی عوامل عفونت‌ زا ایجاد می‌ شود و این اختلال دارای قدرت واگیر بسیار زیادی است و به‌ سرعت می‌ تواند از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا کند.

باید به این نکته توجه داشت که در صورت پی بردن فرد به اینکه دچار بیماری قارچ پوستی شده است بهتر است هر چه سریع‌ تر به فکر بهبودی قارچ پوستی خود شود، چون اگر به درمان این بیماری بی‌ توجهی شود ، به‌ احتمال فراوان در همه ی قسمت‌ های بدن تکثیر پیدا کرده به طوری که در سراسر بدن فرد قارچ پوستی مشاهده می‌ شود .

به چه دلیل هایی احتمال مبتلا شدن فرد به بیماری قارچ پوستی زیاد می‌ شود ؟

قبل‌ از هر چیز باید این‌ موضوع را دانست که برای ایجاد شدن قارچ پوستی باید محل مورد نظر بر روی پوست خشک نباشد و دارای مقداری رطوبت باشد و نیز محل مورد نظر باید حتما گرم باشد.

بهترین و ابتدایی ترین محل در بدن فرد برای به وجود آمدن قارچ پوستی ، بر روی پوست بین انگشتان پا می‌ باشد ، به دلیل این‌ که پا های افراد در طول روز حداقل برای ساعتی درون جوراب و یا کفش قرار دارد ، راه رفتن و انجام فعالیت های مختلف توسط فرد نیز باعث می‌ شود که پاها عرق کرده و همین عرق باعث به وجود آوردن رطوبت و گرمای کافی و لازم می شود و همین روند بستر را برای بوجود آمدن و رشد و تکثیر پیدا کردن قارچ پوستی مهیا می سازد .

( توصیه می شود مقاله بیماری پوستی ملانوما و راه های جلوگیری از آن را مطالعه نمایید )

افرادی که احتمال مبتلا شدن آن‌ ها به بیماری قارچ پوستی زیاد است عبارت اند از :

  • افرادی که از دارو های چرک‌ خشک‌ کن و ضد حساسیت استفاده می‌ کنند
  • افرادی که وزن زیاد دارند
  • افرادی که به علت‌ های مختلف و گوناگون، ایمنی بدن خود را از دست داده‌ اند ، مثل افراد مبتلا به بیماری ایدز و هپاتیت که مبتلا شدن به این بیماری ها سبب به حداقل رساندن ایمنی بدن در برابر عوامل عفونت‌ زا، میکروب‌ ها و ویروس‌ ها می‌ شود که در این شرایط فرد با قرار گرفتن در معرض ضعیف‌ ترین ویروس دچار بیماری می‌ شود.
  • در گذشته درگیر عفونت پوستی شده باشد.
  • افرادی که فشار خون در آن‌ ها بالا می‌ باشد.
  • افرادی که دچار بیماری مرض قند هستند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله بیماری پوستی پسوریازیس و راه های درمان آن را مطالعه نمایید )

نشانه‌ های به‌ وجود آمدن بیماری قارچ پوستی در افراد عبارت‌ اند از :

  • مشاهده کردن جوش‌ های متعدد و ریز که در گاهی اوقات خونی می‌ شوند
  • احساس خارش در محل‌ های مختلف بدن به‌ خصوص در محلی که دچار قارچ پوستی شده‌ است
  • سرخ‌ رنگ شدن پوست .
راه های بهبودی قارچ پوستی

راهکارهای درمان خانگی برای بهبودی قارچ پوستی چیست ؟

در جهت بهبودی قارچ پوستی بهتر و مؤثر تر است که ابتدا از شیوه‌ ها و روش‌ های درمان خانگی استفاده کرد :

۱. استفاده از سرکه ی سیب:

از این ماده در زمان‌ های گذشته تاکنون در جهت میکروب‌ زدایی و برطرف کردن انواع عفونت‌ ها مثل قارچ پوستی استفاده می‌ کردند. این ماده خاصیت آنتی باکتری داشته و به‌ همین دلیل سبب از بین بردن قارچ‌ های پوستی که نوعی بیماری عفونی است می‌ شود. برای استفاده کردن از سرکه ی سیب در جهت درمان قارچ پوستی می‌ توان مقدار کمی از سرکه ی سیب را با مقدار بیشتری آب ولرم مخلوط کرده و در طول بیست و چهار ساعت حداقل دو مرتبه نوشید .

(در ادامه توصیه می شود مقاله علت خارش بدن در شب و راه های درمان خانگی آن را مطالعه نمایید )

۲. استفاده از ماست :

باکتری ها همیشه برای بدن مضر نیستند برخی از باکتری ها وجود دارند که برای بدن پر فایده به حساب می آیند مثل باکتری هایی که در ماست وجود دارد. باکتری‌ های مفیدی که در ماست وجود دارند به هضم و جذب غذا در معده کمک فراوانی می کنند که همین امر سبب می‌ شود دستگاه گوارش فرد به‌ راحتی فعالیت خود را انجام دهد.

برای استفاده‌ کردن از ماست در جهت برطرف کردن قارچ پوستی باید پارچه‌ ای را که مقداری ماست روی آن ریخته‌ شده را بر روی محلی که دچار قارچ پوستی شده است به مدت نیم‌ ساعت قرار داد و بعد از نیم‌ ساعت محل مورد نظر را مورد شستشو قرار داد. بهتر است برای بهبودی بیماری قارچ پوستی حداقل در طول بیست و چهار ساعت دو بار این کار را تکرار کرد .

۳. استفاده از سیر:

اصلی‌ ترین خاصیت سیر میکروب‌ زدایی از بدن و از بین بردن عوامل عفونت‌ زا و ویروس‌ ها می‌ باشد. سیر برای بهبودی قارچ پوستی بسیار مفید و مؤثر است و توصیه می‌ شود برای بهبودی سریع‌ تر قارچ پوستی حتما از سیر استفاده شود ، بهتر است برای برطرف کردن قارچ پوستی در وعده های غذایی خود از سیر استفاده کرد.

( توصیه می شود مقاله اهمیت آبرسانی به پوست و مراقبت های لازم در منزل را مطالعه نمایید )

۴. استفاده از چای خشک :

بهره گرفتن از چای خشک برای درمان و از بین بردن قارچ پوستی بسیار رایج است ، چون چای باعث برطرف کردن احساس خارش و سوزش ایجاد شده ی ناشی از قارچ پوستی می‌ شود. برای بهره بردن از چای در جهت از بین بردن قارچ پوستی می‌ توان مقداری چای خشک را به مدت چند دقیقه در آب ولرم قرار داد تا حرارت آب پایین بیاید و آب سرد شود و سپس آن را بر روی محلی که دچار عفونت شده قرار می دهیم .

۵. استفاده از ادویه ی زردچوبه:

مهم‌ ترین ویژگی و خاصیت زردچوبه از بین بردن میکروب‌ ها و قارچ‌ ها می‌ باشد ، برای بهره‌ گیری از زردچوبه برای بهبودی قارچ پوستی باید مقداری شیر را با یک قاشق از این ادویه جوشاند و بعد از آن هم مقداری عسل درون آب ریخته و با هم مخلوط شوند ، خوردن این معجون باعث بهبودی قارچ‌ های پوستی می‌ شوند و برای مؤثر واقع شدن این معجون در جهت برطرف کردن قارچ پوستی بهتر است حداقل روزی یک‌ بار این معجون را مصرف کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پانزده + 17 =

فهرست