تماس
021-66582923
بهبود حال روحی

برای بهبود حال روحی چه کنیم ؟

بهبود حال روحی تاثیر مستقیمی در پیشرفت یک فرد در جامعه و زندگی شخصی می تواند داشته باشد. حال روحی فردی وقتی به هم می‌ ریزد فرد احساس نا امیدی می کند و از زندگی خود لذت نمی برد و به مرور زمان باعث افسردگی در آن ها می‌ شود و این افراد را بسیار گوشه گیر و منزوی می نماید. مبحثی که در آتیه پرستاران سلامت قصد داریم امروز در ارتباط با آن صحبت کنیم در مورد حال روحی افراد می باشد که این افراد دارای چه علایمی هستند و برای بهبود حال روحی آن ها چه اقداماتی باید صورت بگیرد. با ما همراه باشید.

درمان و مقابله با حال روحی بد :

وجود یک سری از مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که در روحیات افراد تاثیر منفی می گذارند و باعث می‌ شود اخلاق و روحیات آن ها بد شود و بد خلقی کنند. ایجاد حس ناراحتی در افراد می‌ تواند عصبانیت ، خستگی و یک سری از مشکلات روحی و جسمی را در آن ها به وجود بیاورد. برای مقابله با آن و بهبود حال روحی خود ، تنها عامل موثر که می‌ تواند شما را از این وضعیت در بیاورد تغییر نگرش در وجود خود شما و این خود شما هستید که می توانید حال روحی خود را درمان نماید.

علائم و نشانه های بروز حال بد روحی عبارتند از :

  • داشتن یک صورت ناراحت
  • بروز عصبانیت و خشم بدون دلیل
  • در صورت حضور در جمع احساس ناراحتی دارند
  • در برابر گوش دادن به مشکلاتی که دیگران دارند نا‌توان می‌‌ شوند.
  • دادن انرژی منفی و کاذب
  • عدم ارتباط درست با دیگران .

برای بهبود حال روحی باید چه اقداماتی را انجام دهیم :

در صورت مشاهده نشانه های فوق در وجود خود باید شرایطی را ایجاد کنید که بتوانید این مشکلات را از خود دور نمایید و اقدام به درمان شرایط روحی بد خود بکنید. افرادی که به شغل پرستاری سالمند در منزل مشغول هستند، برای افزایش روحیه سالمند خود از روشهای درمانی پایین استفاده کنند. این اقدامات درمانی شامل موارد زیر می باشد.

۱) برای خود وقت بگذرانید :

شما برای این‌که بتوانید روحیه خود را خوب کنید لازم است در طول روز کمی وقت به خود اختصاص بدهید. نفس های عمیق بکشید و در آن لحظه به چیزی فکر نکنید و نگذارید کسی مزاحم شما شود و لحظه شما را خراب کند .

در ادامه پیشنهاد می شود مقاله تاثیر یوگا بر روحیه و اعتماد به نفس را مطالعه نمایید.

۲) مسایلی که باعث اذیت شما می شود را شناسایی کنید :

برای بهبود حال روحی خود سعی کنید مواردی را که باعث آزار و اذیت شما می شوند را شناسایی کنید و دنبال یک راه حل مناسب برای دوری از آن باشید. توصیه می‌ شود برای تمرکز حواس خود و ریلکس کردن ذهن خودتان از مدیتیشن و فعالیت‌ های ورزشی استفاده کنید و به پیاده‌ روی بپردازید .

۳) سعی کنید روی مسائلی که باعث عصبانیت شما می شود کنترل لازم را داشته باشید:

افرادی که می‌ خواهند حال روحی خود را درمان کنند سعی می کنند روی عصبانیت و برانگیختگی خود کنترل داشته باشند این عامل یک راه کار مناسب برای بهبود حال روحی افراد می باشد. افرادی که حال روحی مساعدی ندارد موانعی را که بر سر راه آن ها قرار می‌ گیرد را با بحث و داد و بیداد برطرف می‌ کنند که این عامل علاوه بر حاد شدن شرایط می‌ تواند اوضاع روحی او را بدتر کند به همین دلیل سعی کنید از راه صلح و دوستی با مسائل و مواردی که باعث عصبانیت آن ها می شود وارد شوند .

4) خدا را شکر کنید و سپاس گزار باشید :

فردی که حال روحی مساعدی ندارد توانایی این را که روی موارد مثبت زندگی خود تمرکز کند و آن ها را ببیند را ندارد. این افراد به خاطر همه چیز های مثبتی که در کنار او وجود دارد هر چند بسیار کوچک و ناچیز خدا را شکر کنند و دیدگاه خود را تغییر دهند تا بتوانند خلق و خوی روحیه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشند .

5) رئوف و مهربان باشید:

یکی دیگر از مواردی که باعث بهبود حال روحی افراد می‌ شود این است که با مهربانی با اطرافیان خود برخورد نمایند و آن را یک روال عادی در زندگی خود قرار دهند تا بتوانند به راحتی از این مشکلات و شرایط روحی بد خود خلاص شوند.

6) از مواردی که مثل خوره روی ذهن شما تاثیر می‌‌ گذارد دور باشید :

گاهی اوقات فکر های منفی به سراغ این افراد می آید که باعث بر هم خوردن سلامتی روحی آن ها می‌ شود از این رو برای ایجاد حال روحی خود تمامی افکار منفی ( توصیه می شود مقاله افکار منفی در سالمندان و شیوه مراقبت از سالمندان منفی باف را مطالعه نمایید ) که باعث اذیت شما می شود را از خود دور کنید .

برای بهبود حال روحی چه کنیم ؟

۷) بخشنده باشید :

افراد بد خلق با روحیه نا مساعد مورد قضاوت های بی رحمانه اطرافیان قرار می گیرند زیرا این افراد دائما در حال بد رفتاری با دیگران هستند به همین دلیل این افراد باید شرایط را درک کنند و یاد بگیرند که بخشنده باشند .

8) حرکات کششی انجام دهید :

انجام دادن حرکات کششی روی اعصاب و بد خلقی افرادی که دارای روحی نا مساعدی هستند بسیار تاثیر گذار می‌ باشد . سعی کنید حرکات یوگا ( توصیه می شود فواید یوگا در سالمندان را مطالعه نمایید ) را روزانه انجام دهید تا با به جریان انداختن جریان گردش خون باعث بهبود شرایط حال روحی خود شوید .

9) موسیقی مورد علاقه خود را گوش بدهید :

از دیگر راه های بهبود حال روحی (Improve mood) ، موسیقی گوش کردن می باشد . گوش دادن به موسیقی مورد علاقه می‌ تواند حال روحی شما را بهتر کند سعی کنید زمانی که حال روحی بدی دارید برای بهبود آن موسیقی پخش کنید .

۱۰) تماشا کردن رنگ سبز :

زمانی که حال روحی خوبی ندارید تحقیقات نشان داده است که تماشای رنگ سبز می‌ تواند خلق و خوی شما را آرام کند و در خوب شدن حال روحی شما نقش مهمی ایفا کند از این رو اگر جنگل در موقعیت خود دارید به آن نگاه کنید اگر ندارید می توانید به تماشای گل و گیاهان خانگی خود و یا تماشای یک دیوار سبز رنگ آرامش خود را حفظ نمایید.

۱۱) آدامس بجوید :

جویدن آدامس در شرایطی که عصبانی هستید و از نظر روحی مساعد نیستید می تواند یک راه کار مناسب برای حس آرامش شما و بهبود حال روحی شما گردد.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یازده + شش =

فهرست