تماس
021-66582923

بهترین ورزش برای تقویت اعصاب چیس؟ آیا می توان با ورزش کردن به آرامش برسیم ؟ همانطور که می دانیم ورزش کردن جزو گزینه های است که برای هر فردی و در هر شرایطی مفید است و تاثیر زیادی در آرامش روح و روان و سلامت جسم دارد. افراد مختلف با توجه به موقعیت شغلی و وقت آزاد خود و در شرایط گوناگون اقدام به ورزش کردن می کنند .

یکی ممکن است به پارک برود و یک ورزش هوازی و ساده مانند پیاده روی را انجام دهد، یکی ترجیح می دهد در تایم مشخصی روزانه به باشگاههای ورزشی برود، دیگری ترجیح می دهد که در اوضاع کنونی و شیوع ویروس کرونا در خانه بماند و در خانه ورزش کند ،مهم نوع و مکان ورزش کردن نیست مهم این است که شما فعالیتی را داشته باشید که علاوه بر تندرستی جسم به روح و روان شما آرامش دهد .در این روزها و اوضاع پر تنش یکی از راهکار های آرام کردن اعصاب و روان خودمان و اطرافیانمان ورزش کردن است.

رعایت چه نکاتی در هنگام ورزش کردن برای تقویت اعصاب و روان لازم است؟

قبل از پرداختن به بهترین ورزش برای تقویت اعصاب می خواهیم به موارد کلیدی در هنگام ورزش کردن اشاره کنیم که شامل:

  • اولین نکته این است که شما چه زمانی را برای ورزش کردن انتخاب می کنید . بسیاری معتقدند که ورزش در هنگام صبحگاه بازدهی بیشتری برای بدن و اعصاب و روان دارد در حالیکه اصلا مهم نیست که شما چه زمانی را برای این کار انتخاب می کنید این بسته به شرایط زندگی و زمان آزاد شما برای این کار است.
  • برای انجام ورزش های آرام بخش در جهت تقویت اعصاب و روان استفاده از کوسن های ورزشی پیشنهاد مناسبی است . این کوسن ها به شکل گرد هستند و شما در زمان ورزش و انجام حرکات مدیتیشن روی آن می نشینید و تمرکز می کنید.
  • مورد سومی که باید در هنگام ورزش کردن رعایت کنیم این است که از لباس راحت و مناسب ورزشی استفاده کنیم که هنگام ورزش کردن احساس راحتی داشته باشین و خیلی چسبان و تنگ نباشد که جلوی نفس کشیدن شما را بگیرد، همچنین لباس های از جنس پلاستیک به دلیل اینکه هنگام ورزش کردن و عرق کردن بدن را اذیت میکنند و بوی نا مطبوعی دارند مناسب نیستند.
  • برای انجام حرکات ورزشی آرامش بخش بهتر است که مکان مناسبی که آرام و ساکت باشد انتخاب کنید بدور از هیاهو و استرس محیط، فضایی که در آن صداهای مزاحم مانند صدای ماشین، صدای تلویزیون و یا گوشی و غیره نباشد .
  • ورزش های که در جهت آرامش اعصاب و روان انجام می شود در جهت بالا بردن تمرکز و آرامش ذهن هستند و شما باید هدفتان را از ورزش کردن مشخص کنید اینکه شما این نوع ورزش را در جهت آرامش اعصاب و روان انجام میدهید و یا چیز دیگری؟

( در ادامه توصیه می شود مقاله چگونه ورزش در خانه را شروع کنیم؟ را مطالعه نمایید )

بهترین ورزش برای تقویت اعصاب و استرس

چه ورزشهایی را برای تقویت اعصاب انجام دهیم ؟

در زیر به ورزشهایی اشاره شده است که بر اساس نظریه کارشناسان این ورزشها جزو بهترین ورزش برای تقویت اعصاب می باشد. این ورزشها شامل:

  • ابتد روی همان کوسن ورزشی یا صندلی یا هر چیزی که آماده کرده اید بنشینید. صاف و بدون قوز، به صورت چهار زانو دست‌هایتان را روی زانو قرار دهید و سعی کنید تمرکز کنید.
  • نوع قرار گرفتن دست‌هایتان نقش مهمی در آرامش و تمرکز شما دارد بهتر است دست‌هایتان را صاف قرار دهید و روی دست ها و نشستن و حالت نفس کشیدن تان تمرکز کنید.
  • سعی کنید که از طریق بینی نفس بکشید سعی کنید هیچ فشاری روی صورت و حتی دندانهایتان نباشد و آنها را آرام روی هم بگذارید. .
  • در این مرحله بهتر است که چشمانتان را آرام ببندید و به چیزهای خوبی که از آن لذت می برید فکر کنید و آنها را در ذهنتان مجسم کنید و خودتان را در آن فضا قرار دهید .
  • سعی کنید در حالیکه ذهن و روحتان در آن فضای تجسم شده مانده است آرام چشم هایتان را باز کنید و کم کم از آن فضا بیرون بیایید و نفس عمیق بکشید و به ادامه ورزش کردن بپردازید.
  • شاید شما هر کاری می کنید نمی توانید ذهنتان را از افکار منفی دور کنید یکی از راههای دور کردن ذهن از این افکار این است که روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید و روی بالا و پایین رفتن قفسه سینه هنگام تنفس تمرکز کنید و از این طریق می توانید ذهن خود رامتمرکز کنید.
  • هر لحظه افکار منفی و مشکلات و ناراحتی ها ممکن است به سراغ ما بیایند بهترین راه این است که هر زمانی که ذهن ما به طرف این افکار منفی رفت با یک نفس عمیق آنها را از خودمان دور کنیم .

نکته پایانی

همه ما می دانیم که افکار مخرب و نگران کننده و نا امید کننده و یا زمانی صداهای دلخراش و آزاردهنده گاهی به سراغمان می آیند و باعث به هم خوردن آرامش فکر و روح ما می شوند و یکی از راههای گریز از این افکار و فعالیت های استرس آور این است که سعی کنیم فکرمان را روی حوادث خوشایند و افکار مثبت متمرکز کنیم و با انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی یا ورزش های تمرکزی مانند مدیتیشن سعی کنیم که آرامش روح و روان خود را باز یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 + سه =

فهرست