تماس
021-66582923

درمان خانگی تب و لرز و مراقبت از بیمار در منزل

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی تب و لرز و مراقبت از بیمار

درمان خانگی تب و لرز مبحثی است که امروز می خواهیم راجعب آن صحبت کنیم . همان طور که می دانید ایجاد تب و لرز در بدن می‌ تواند ناشی از ابتلا به سرماخوردگی ، آنفولانزا و یا ایجاد عفونت های شدید در بدن باشد که با مراجعه به پزشک و مصرف دارو های تب بٌر می‌ توانید آن را درمان کنید. ضمن درمان‌ های پزشکی شما می‌ توانید برای برطرف کردن تب و لرز خود از درمان های خانگی تب و لرز نیز بهره ببرید.

قصد ما از انتشار این مقاله که توسط کارشناسان باتجربه پرستاری در موسسه آتیه پرستاران سلامت تهیه و جمع آوری شده ، کمک به افرادی که در خانه مریض هستند و یا آموزش به افرادی که وظیفه ی خدمات پرستاری از بیماران را در منزل برعهده دارند می باشد. پس پیشنهاد می شود تا پایان مبحث مارا همراهی نمایید.

چگونه ممکن است زمانی که بدن دچار دمای بالا می باشد همزمان به لرز بیفتد ؟

اکثرا این سوال ذهن را درگیر می‌ کند که این امر چگونه اتفاق می افتد که با وجود تب بالای بدن و گرمای شدید بدن دچار لرز می شود. لازم است بدانید زمانی که شما دچار تب می شوید از درون دمای حرارت بدن تان بالا می‌ رود و این کاملا طبیعی است که از بیرون در محیطی قرار می‌ گیرد که دمای آن با دمای درون بدن انسان تعادل ندارد از این رو لرز بر شما چیره می شود و احساس سرما می کنید.

اقدامات لازم در هنگام بروز تب و لرز و پرستاری از بیمار در منزل

کارشناسان پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت یک سری توصیه های درمانی در منزل را برای مراقبین و افرادی که دچار تب لرز شده اند، ارائه داده اند این توصیه ها شامل:

  • اولین کاری که در مواجه شدن با تب و لرز باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید لباس های گرم و مناسب بپوشید .
  • دومین اقدام درمان خانگی تب و لرز این است که یک پتو دور خود بپیچید اگر با این کار باز احساس لرز داشتید سعی کنید از پتوی دیگری استفاده نکنید
  • شما می توانید یک لباس مازاد بر لباسی که دارید بپوشید و زمانی که لرز شما از بین رفت آن را دربیاورید
  • اگر دچار تب و لرز می شود باید لباس های خیلی زیادی تن نکنید سعی کنید لباس های سبک و مناسب دمای تن کنید
  • از دیگر درمان های خانگی تب و لرز این است که آب مایعات بنوشید
  • استرس و اضطراب را در همچین شرایطی از خود دور کنید
  • دمای اتاق را پایین بیاورید و آن را خنک نگه دارید این راه کار نقش مهمی در پایین آوردن تب دارد و می‌ تواند آن ها را متعادل سازند
  • از دارو های پایین آورنده تب استفاده کنید زیرا اگر تب شما طولانی ادامه داشته باشد ممکن است تاثیرات بد و جبران نشدنی روی ساختار بدنی شما ایجاد کند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی سرماخوردگی را مطالعه نمایید )

راه های درمان خانگی برای رفع تب و لرز توسط پرستار بیمار در منزل

قابل توجه افرادی که تب و لرز دارند و یا افرادی که وظیفه ی خدمات پرستاری در منزل از این بیماران را برعهده دارند ، حتما موارد زیر را به طور کامل بخوانند تا به این بیماران کمک نمایند.

با حوله نمناک پاشویه نمایید

زمانی که دچار تب می‌شوید و این عارضه بر اثر عواملی مانند سرماخوردگی و عفونت باشد شما می توانید از درمان خانگی تب و لرز پاشویه استفاده نمایید این روش به این گونه است که یک حوله خیس روی پیشانی فرد مبتلا به تب قرار بدهید و یا این که با دوش آب ولرم حمام کند این راه کار می‌تواند با انبساطی که در روی رگ ها به وجود می‌ آورد دمای حرارت بدن را متعادل کند .

مصرف شربت عسل و آبلیمو :

بنا بر نظریه مشاورین مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت تهیه کردن شربت عسل به همراه آب لیمو نیز می‌ تواند دمای حرارت بدن را کاهش بدهد روزانه دو لیوان از آن را به فرد مبتلا به تب بخورانید.

مصرف دمنوش زنجبیل :

زنجبیل به دلیل طبیعت گرم و خشک که دارد می‌ تواند علائم سرماخوردگی از جمله تب و لرز را برطرف نماید این داروی گیاهی خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و جریان گردش خون را بالا می برند از این رو در درمان تب بسیار موثر واقع می شود .

تماس با خدمات پرستاری در منزل

فلفل سیاه و تاثیر شگرف آن در تب و لرز :

فلفل سیاه خاصیت دارویی فراوانی دارد که همه ما در غذا های خود از آن استفاده می کنیم یکی از خواص دارویی آن برطرف کردن تب و لرز می باشد شما می توانید دانه فلفل سیاه را بجوشانید آن را صاف کنید و میل نماید این نوشیدنی می‌ تواند باعث تعریق زیاد و ادرار بیش از حد گردد از این رو عفونت میکروبی را از بدن خارج می کند و کمک به برطرف شدن تب و لرز می کند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله آنفولانزا در سالمندان را مطالعه نمایید )

نوشیدن آب سیب طبیعی :

سیب به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می‌ تواند از رشد مهاجمان بدن پیشگیری نمایند و برای کاهش تب و لرز بسیار موثر واقع شود آن را در منزل تهیه کنید و به مصرف برسانید .

کاربرد حنا و سرکه در درمان خانگی تب و لرز :

کارشناسان علوم سنتی بر این عقیده هستند که ترکیب حنا و سرکه تاثیر شگرفی در پایین آوردن تب و لرز دارد شما می توانید یک قاشق پودر حنا را با سرکه طبیعی مخلوط کنید و قسمت کف پا بمالید تاثیر دارو به حدی است که در ۲۰ دقیقه اثر خود را می گذارد و تب و لرز شما را از بین ببرد .

مصرف پونه کوهی :

پونه کوهی یکی از درمان های خانگی تب و لرز محسوب می شود عصاره آن ویروس های آنفولانزا را از بین می‌ برد شما می توانید آن را با مرزنجوش و آب مخلوط کنید و بگذارید دم بکشد سپس آن را به چای خود اضافه کنید و بنوشید تا شاهد برطرف شدن تب و لرز خود شوید.

استفاده از کاهو برای رفع تب و لرز :

کاهو نیز یکی از برطرف کننده های تب و لرز می باشد و استفاده آن به این گونه است که چند برگ آن را در ظرفی بریزید و به آن آب گرم اضافه کنید بعد از خیس خوردن آن را صاف کنید و مقداری عسل به آن اضافه نمایید و در یک زمان مشخصی به مصرف برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × 1 =

فهرست