تماس
021-66582923
تفاوت سینوزیت با میگرن

تفاوت سینوزیت با میگرن چیست ؟ درمان آنها چگونه است؟

از آن جا که سر‌ درد های میگرنی با سر درد های سینوزیتی علائمی مشابه یکدیگر دارند تشخیص آن به درستی صورت نمی‌گیرد و به اشتباه کسی را که به سینوزیت درگیر شده است را ابتلا به سر درد میگرنی می دانند و کسی را که به میگرن درگیر شده است را ابتلا به سر‌ درد های سینوزیتی می‌ دانند ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تفاوت سینوزیت با میگرن مطالبی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید این دو را از یکدیگر تشخیص بدهیم پس تا پایان بحث ما را همراهی کنید .

علائم بارز سر درد های میگرنی :

  • درد های ضربانی
  • ادامه دار بودن درد
  • احساس درد در یک سمت سر
  • درد همراه با حالت تهوع و استفراغ

علائم بارز سر‌ درد های سینوزیتی :

  • ایجاد ترشح های زیاد از بینی
  • احساس تب و لرز
  • تعریق زیاد
  • نفس کشیدن های غیر عادی

چه مشابهت هایی بین سینوزیت و میگرن وجود دارد ؟

تقریبا علائم و نشانه های میگرن و سینوزیت به یکدیگر شباهت دارند اما نحوه درمان و کنترل این سر‌ درد ها با یکدیگر فرق دارند شباهت های موجود بین این دو سر درد عبارتند است :

  • در هر دو سر درد زمانی که فرد مبتلا سر خود را به قسمت جلو خم می‌ کند درد شدید تر می‌ شود
  • احتقان و گرفتگی بینی
  • آبریزش بینی
  • سرازیر شدن اشک از چشم ها
  • تحت فشار بودن صورت

تفاوت سینوزیت با میگرن :

از بارز ترین مشخصه های تفاوت سینوزیت با میگرن می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

علائم مخصوص سر درد های میگرنی شامل تهوع، استفراغ، آبریزش از بینی ،حساسیت نشان دادن به استشمام بوها ،حساس شدن به نور و صدا در اطراف می باشد اما بارز ترین مشخصه های سینوزیت احساس تب و لرز داشتن ، سرفه ، مخاط قوام بالا از بینی ، کم شدن حس بویایی، احساس درد در ناحیه گوش، تعریق زیاد و اختلالاتی در تنفس فرد می باشد.

لازم به ذکر است بدانید آبریزش بینی در سر درد های میگرنی خیلی جزئی و به صورت شفاف می باشد دقیقا مانند حالتی که وقتی در معرض سرمای بیرون قرار می‌ گیرید و دچار آبریزش می‌شوید اما آبریزش بینی در سر درد های سینوزیتی به رنگ‌ های سبز یا زرد می‌باشد و بسیار غلظت دارد. همانند یک سرما خوردگی شدید که با عفونت همراه می‌ شود.

همچنین حساس بودن به نور و صدا در سر درد های میگرنی به گونه ای است که برای شخص بسیار آزار دهنده است و نیاز به یک محیط ساکت و آرام دارد اما در سر درد های سینوزیتی شاید فرد از شنیدن صدا کلافه شود اما حساسیت و احساس آشفتگی فردی را که به میگرن مبتلا شده است را نخواهد داشت .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی سرماخوردگی را حتما مطالعه نمایید )

تفاوت سینوزیت با میگرن و درمان

علت اشتباه گرفتن سردرد های سینوزیت با میگرن توسط پزشک چیست ؟

با توجه به تفاوت های سینوزیت با میگرن که در قسمت‌ های بالا متذکر شدیم لازم است بدانید تمامی علائم سر‌ درد های میگرنی برای شخص ممکن است اتفاق نیفتد و علائمی مانند ضربه ای بودن درد های میگرنی و یک طرفه بودن آن در همه افراد دیده نمی شود.

از این رو گاهی پزشکی این سر درد را با سینوزیت اشتباه می‌ گیرد که ناشی از ارائه شرح حال بیمار می باشد زیرا اکثر افراد درگیر قبل از این که نزد پزشک مراجعه نماید خودشان به یک تشخیص بیماری می‌ رسند و با توجه به همان به سوالات پزشکی پاسخ می‌‌ دهند که این مسئله پزشک را به اشتباه می‌ اندازد یک فرد مبتلا تشخیص های خود را قبل از این که نزد پزشک برود باید کاملا کنار بگذارد و به درستی به تمامی پرسش های پزشک پاسخ دهد .

( در ادامه توصیه میشود مقاله درمان خانگی سرگیجه را حتما مطالعه نمایید )

درمان های خانگی برای سر درد های میگرنی :

  • استفاده از زنجبیل :
    زنجبیل به عنوان یک داروی خانگی جهت تسکین سر درد های میگرنی محسوب شده است این گیاه می‌ تواند التهاب رگ‌ های خونی را کاهش بدهد و تهوع حاصل از آن را برطرف نماید شما می‌ توانید ریشه آن را بخیسانید و به عنوان چای بنوشید
  • استفاده از روغن اسطوخودوس :
    این گیاه نیز علاوه بر بوی خوشایندی که دارد درمان عالی برای سر درد های میگرنی می باشد شما می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را به دو فنجان آب اضافه کنید تا بجوشد سپس بخار حاصل از آن را استنشاق نمایید .
  • مصرف دارچین :
    این ادویه پر طرفدار را می‌ تواند به حالت خمیری شکل دربیاورید و مدت نیم ساعت روی پیشانی خود بمالید سپس آن را بشویید تا شاهد برطرف کردن معجزه‌ آسایی سردرد میگرنی خود شوید .

درمان های خانگی برای سر درد های سینوزیت :

در ادامه مبحث تفاوت سینوزیت با میگرن به درمان خانگی سر درد سینوزیت می پردازیم که شامل:

  • ماساژ درمانی :
    یکی از روش های خانگی جهت برطرف کردن سردرد های سینوزیتی این است که اطراف سینوس‌ ها را به آرامی ماساژ دهید با نوک انگشت روی ناحیه درد ناک خود حالت دورانی آن را بمالید
  • استفاده از اسپری آب نمک :
    مقداری آب و نمک تهیه کنید و درون ظرف های اسپری بینی بریزید سپس آن را درون سوراخ های بینی خود اسپری نمایید این راه کار احتقان و گرفتگی حاصل از سر درد های سینوزیت را در شما درمان می کند .
  • استفاده از کمپرس های سرد و گرم :
    برای برطرف کردن سر درد های سینوزیتی خود می توانید کیسه آب گرم را برای ۵ دقیقه روی پیشانی خود قرار دهید و بلافاصله بعد از آن به مدت نیم ساعت کیسه آب سرد را روی آن قرار دهید این حرکت را باید در طول روز بین ۳ تا ۵ مرتبه تکرار نمایید تا گرفتگی سینوس شما باز شود و یک درمان خوب برای برطرف کردن سینوس خود انجام داده باشید این روش می‌تواند التهابات سینوس را کاهش دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهارده − دو =

فهرست