تماس
021-66582923

تیپ های شخصیتی افراد که پرستار منزل باید بداند

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
تیپ های شخصیتی افراد که پرستار منزل باید بداند

شناخت تیپ های شخصیتی افراد در جامعه می‌ تواند روند مثبتی در برخورد پرستار منزل با مددجوی خود داشته باشد . سبک زندگی و نوع تجربه هایی که افراد در زندگی داشته اند به تشخیص نوع تیپ شخصیتی آن ها کمک می‌ کند . ما در این مقاله می خواهیم راجعب انواع تیپ های شخصیتی افراد توضیحاتی را برای شما عزیزان شرح دهیم با ما همراه باشید.

تعریفی از تیپ شخصیتی :

آن دسته از خصوصیات و ویژگی های جسمانی و روانی که در افراد وجود دارد و باعث متمایز کردن آن ها از سایرین می گردد در واقع همان تیپ شخصیتی تعریف می‌ شود. این نوع سبک های شخصیتی افراد در چهار مورد طبقه‌بندی شده است و در گروه های a ,b ,c ,d وجود دارد و اصولاً افرادی که در یک نوع از این تیپ شخصیت ها قرار می‌ گیرند تقریبا ویژگی‌ های اخلاقی و رفتاری و تفکرات آن ها بسیار به یکدیگر شبیه هستند .

شناخت تیپ های شخصیتی افراد به چه کار می آید و چه اهمیتی دارد ؟

یکی از اهمیت های شناخت تیپ های شخصیتی این است که هر کسی از طریق شناسایی آن می تواند عوامل ضعف و قدرت خود را شناسایی کند که اگر در برخورد با کسی او را ناراحت کرد علت آن را در خود بیابد از دیگر اهمیت های آن این است که افراد در انتخاب شغل مناسب و کیس ازدواج در آینده متناسب با ویژگی های رفتاری خود گزینش بهتری می کنند .

شناخت تیپ شخصیتی افراد برای ازدواج :

زمانی که دو نفر می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند باید از نظر تیپ شخصیتی به یکدیگر شبیه باشد زیرا اگر یک تیپ و شخصیت نباشد زندگی متاهلی آن ها با مشکلاتی مواجه می‌ شود و اگر هریک از طرفین این تصور در ذهنشان باشد که بعد از ازدواج اختلاف های شخصیتی یکدیگر را می توانند تغییر بدهند کاملا در اشتباه هستند. زیرا تیپ های شخصیتی به یک باره و در مدت زمان کوتاه قابل تغییر نیست و فقط درصد کمی از افراد که انعطاف پذیر هستند قابل تغییر می باشند آن هم در مسائل کاملاً جزئی می‌ تواند خود را دچار تغییر نمایند .

به طور مثال اگر دو نفر دارای خصوصیات عصبی و تند مزاجی باشند زمانی که اختلافی بین آن ها شکل می‌ گیرد باعث می‌شود هر یک از آنها حرف خود را بزنند و هیچکدام کوتاه نیاید که این مسئله می تواند مشکل ساز باشد و همچنین اگر یک فرد دارای شخصیت درونی و فرد مقابل شخصیت بیرونی داشته باشد این ازدواج نمی تواند موفق باشد زیرا باعث آزار و اذیت طرفین خواهد شد .

( در ادامه توصیه می شود مبحث مراقبت های پرستاری در منزل را حتما مطالعه نمایید )

افرادی که تیپ شخصیتی گروه a را دارند چه مشاغلی برایشان مناسب است ؟

گروه شخصیتی a افرادی هستند که عجول و بی تحمل می باشند و خیلی حوصله زیادی ندارد و دوست دارند خود رای باشند این گروه دارای استرس زیادی در طول شبانه‌ روز هستند به همین دلیل گروه شخصیتیa شغلی به عنوان مدیریت برایشان بسیار مناسب می باشد و مشاغلی مانند مشاوره ، دبیری و پرستاری در منزل که مستلزم حوصله زیاد و آرامش می باشد برایشان اصلا مناسب نیست و نمی توانند در آن شغل ها به موفقیت لازم دست یابند .

افرادی که تیپ های شخصیتی گروه‌ b دارند چه مشاغلی برایشان مناسب است ؟

تیپ های شخصیتی گروه b دارای خصوصیات و ویژگی های از جمله :

  • داشتن آرامش درونی
  • افرادی خوشحال
  • بردبار و صبور
  • افرادی منعطف هستند
  • همه کارها را در آخرین دقایق خودش انجام می دهد.

با توجه به این ویژگی‌ ها این افراد باید دنبال مشاغلی بروند که در آن ها حساسیت ،آن تایم بودن، توجه و دقت کافی حرف اول را نزند زیرا در این مشاغل اگر قرار بگیرند نمی توانند آن طور که باید به موفقیت برسد از جمله مشاغلی که این افراد نباید در آن فعالیت داشته باشند کار کردن در اورژانس و آتش‌نشانی می‌باشند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله رابطه بین سلامت جسم و روح را مطالعه نمایید )

افرادی که تیپ های شخصیتی گروه c دارند چه مشاغلی برایشان مناسب است ؟

افرادی که شخصیت گروه c دارند شامل افرادی می باشند که بسیار حساس و ریز بین هستند آن ها در کار خود بسیار پرتلاش و نکته‌سنج می باشند و به راحتی از کار دست نمی‌ کشند این گروه از افراد تمایل دارند فعالیت‌ هایی را انجام بدهد که شخصا خودشان در آن دخیل باشند کار با سیستم ، انجام امور حسابرسی از جمله مشاغلی است که برای این افراد بسیار مناسب است زیرا این افراد شخصاً به انجام این کار می‌ پردازند و نیازی به جمعی انجام دادن آن نیست .

افرادی که تیپ های شخصیتی گروه d دارند چه مشاغلی برایشان مناسب است .؟

این گروه از افراد شامل اشخاص می‌ شوند که دوست دارد از کسی تبعیت کنند و امورات و دستورات را از آن ها بگیرند و اجرا کننده دستورات باشند این افراد به نفس خود اعتماد ضعیفی دارند از این رو تمایل به امورات دستوری دارند.

کدام تیپ شخصیتی برتری دارد ؟

به طور کلی نمی‌توان گفت کدام یک از شخصیت‌ها برتری دارد چیزی که مهم است این است که خصوصیات خوب و کارآمد در هر شخصی وجود داشته باشد که بتواند به موقع از آنها استفاده کند و در کار و زندگی موفقیت لازم را به دست آورد در نظر بگیرید نکته سنجی و ریزبینی در یک شغل بسیار مهم است اما اگر این خصوصیت را روی صحبت‌های شخصی به کار ببرید اصلا خوب نیست ومشکل ایجاد می‌کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دوازده − دوازده =

فهرست