تماس
021-66582923
پرستار کودکپرستاری در منزل

حقوق پرستار بچه و کودک ماهیانه و ساعتی در تهران

حقوق پرستار بچه و کودک ماهیانه و ساعتی بر چه اساس و فاکتوری تعیین می شود ؟ همانطور که می دانید امروزه با توجه به نیاز خانواده ها به پرستار کودک در منزل مخصوصا زوج های شاغل  این سوال برای آنها پیش می آید که آیا قیمت پرستار بچه در منزل چقدر است؟ آیا از پس دستمزد پرستار بچه به طور مدام بر می آیند، یا نه بعد از چند ماه دیگر نمی توانند این روند را ادامه دهند ؟ و یا اینکه چرا بعضی از موسسه های پرستاری میزان دستمزد  پرستار بچه را بالاتر از موسسه های دیگر اعلام می کنند؟

این ها سوالاتی هستند  که خانواده ها در هنگام استخدام پرستار کودک در ذهن شان بوجود می آید. حال ما در ادامه سعی داریم این سوالات را برای شما عزیزان برطرف کنیم تا با خیال راحت بتوانید در مورد کودک دلبند خود تصمیم گیری کنید.

حقوق ساعتی ، نیمه وقت و تمام وقت پرستار کودک در قبال چه وظایفی می باشد

در کنار خدمات ارائه شده توسط پرستاران بصورت روزانه یا تمام وقت، پرستار ساعتی خدمتی است که به خانواده هایی که برای نگهداری از فرزندان دلبندشان بصورت مقطعی و تنها در ساعات مشخصی نیاز به پرستار دارند این امکان را میدهد تا در کنار برآورده شدن نیازشان، هزینه ی کمتری را نیز متقبل شوند.

البته با ذکر این موضوع که این پرستاران همانند سایر پرستاران کودک از عهده ی تمامی وظایف محوله همچون بازی کردن با کودک، تهیه غذا و میان وعده های مناسب سن او، آموزش نکات تربیتی و مهارتی، آموزش رنگها و اعداد در کودکان کوچکتر و همراهی در انجام تکالیف مدرسه در کودکان بزرگتر و سایر وظایف معمول در قبال کودکان بر آمده با این تفاوت که طبیعتا کیفیت خدمات ارائه شده توسط آنها بعلت ساعات کاری کمتر از درجه ی بالاتری برخوردار میباشد.

در بحث حقوق ساعتی پرستار کودک نیز، صراحتا نمیتوان یک قیمت مشخص برای فعالیت این عزیزان عنوان کرد زیرا میزان وظایف، سختی کار، سن کودک و میزان تخصصی بودن خدمات ارائه شده به وی، همگی بر حقوق ساعتی پرستار تاثیرگذار می باشند و طبیعتا نمیتوان انتظار داشت که پرستار کودکی که تنها موظف است در طی چند ساعت به سرگرم کردن و بازی با کودک در نبود والدینش بپردازد در مقایسه با همان میزان ساعات کاری پرستار نگهدار یک نوزاد یا کودک بیمار حقوق یکسانی دریافت نماید و این مقوله با افزایش یا کاهش حجم وظایفه محوله بر دوش پرستار، کاملا دستخوش تغییر میگردد.

شرکت آتیه پرستاران سلامت با بهره مندی از یک تیم بسیار خوب و شایسته و همیشه در دسترس، آماده حمایت و پشتیبانی از خانواده های عزیز در شرایط غیرقابل پیش بینی و حتی در ایام تعطیل بوده و به شما این تضمین را میدهند که در هر ساعتی که نیاز داشته باشید با عشق از کودکانتان در منزل مراقبت مینمایند.

دو رکن اصلی و  تاثیر گذار بر میزان حقوق پرستار

  • بر اساس شرح وظایفی که یک پرستار بچه یا کودک بر عهده دارد.
  • بر اساس ساعت کاری که می تواند ماهیانه  یا ساعتی باشد.
حقوق پرستار بچه در منزل

عوامل تاثیر گذار دیگر بر میزان دستمزد پرستار بچه در منزل تهران

  • تاثیر میزان مقطع کاری بر دستمزد

منظور از مقطع کاری این است که شما پرستار بچه را به چه صورت استخدام کرده اید.  آیا به صورت شبانه روزی استخدام کرده اید یا روزانه و یا مقطعی. وجود این شرایط  تاثیر بسزایی  در تعیین میزان قیمت پرستار بچه دارد .

حقوق یک پرستار کودک به صورت شبانه روزی بالاتر از روزانه و مقطعی می باشد. پرستار بچه به صورت مقطعی همان ساعتی می باشد که  دستمزد پرستار مقطعی بر اساس ساعت کاری محاسبه می شود.

  • تاثیر تعداد فرزندان بر قیمت پرستار بچه

تعداد فرزندی که تحت مراقبت و نگهداری  پرستار بچه است،  موثر است  بر میزان حقوق آنها . در واقع  ممکن است یک پرستار از یک بچه مراقبت  کند و یا  ممکن است خانواده ها  یک پرستار کودک  را استخدام کرده باشند برای مراقبت از چندین بچه یا کودک .

  • تاثیر وظایف محوله در منزل بر قیمت پرستار بچه در منزل

وظایف محوله شده به پرستار بچه می تواند تاثیر فراوانی  بر میزان دستمزد و حقوق پرستار بچه داشته باشد. ممکن است یک خانواده از پرستار بچه جدا از مراقبت و نگهدای،  انتظار انجام امور منزل را نیز داشته باشد.  که این خود باعث افزایش میزان دستمزد  پرستار بچه می شود .

  • تاثیر تعداد اعضای خانواده بر هزینه پرستار بچه در منزل

جمعبت خانواده می تواند تاثیر مستقیم  بر دستمزد پرستار داشته باشد . معمولا خانواده هایی که تعداد اعضای آنها بیشتر است، باعث افزایش دستمزد پرستار بچه  نسبت به خانواده هایی که جمعیت کمتری دارند،  می شود.

  • تاثیر مکان زندگی در نرخ پرستار بچه در منزل

مکان زندگی شما از دیگر عواملی است که می تواند تاثیر بسزایی در دستمزد پرستار کودک داشته باشد. اگر منزل شما در مکانی است که از لحاظ دسترسی به وسایل عمومی حمل و نقل مانند مترو ، بی آر تی  راحت است،  می تواند باعث کاهش  نرخ پرستار کودک باشد. یا اینکه مسافت بین شما و منزل پرستار  کودک اگر زیاد باشد می تواند میزان حقوق را افزایش دهد.

  • تاثیر تحصیلات پرستار بر میزان دستمزد

تحصیلات پرستار  نیز می تواند تاثیر چشمگیری  بر حقوق پرستار داشته باشد . اگر بخواهید از خدمات پرستاری – مراقبتی یک پرستار بچه تحصیل کرده در رشته ی روانشناسی کودک و یا علوم تربتی استفاده کنید بالطبع دستمزد پرستار کودک بالاتر می رود. اما اگر از یک پرستار بچه با تحصیلات پایین تر بخواهید استفاده کنید،  خب نرخ قیمت پرستار کودک یا بچه نیز پایین می آید.

  • تاثیر تجربه کاری بر هزینه پرستار بچه در خانه 

تجربه ی کاری یکی از تاثیر گذارترین عوامل در میزان حقوق پرستار بچه می باشد. اگر به دنبال استخدام پرستار کودک یا بچه که تجربه ی کاری در مهد کودک ها و یا مراکز آموزشی و یا تجربه ی مادر شدن را داشته باشد یا اینکه دوره های مرتبط را در خصوص پرستاری بچه مانند دوره های کودک یاری یا مربی آموزشی را دیده باشد،  پس باید هزینه ی بالاتری را برای داشتن پرستار بچه لحاظ کنید.

  • تاثیر سن بر دستمزد  پرستار بچه در منزل تهران

سن پرستار کودک : معمولا سن پرستار بچه بهتر است بین 22 سال تا 55 سال باشد . در این بازه ی سنی معمولا دستمزد بالاتر می باشد. چون معمولا پرستار کم سن و سال تجربی کافی برای پرستاری از کودک در منزل را  ندارد و همجنین افرادی که سن بالا دارند دیگر صبر و حوصله ی نگهداری از بجه یا کودک را ندارند . البته اگر پرستار بچه تجربه ی مادر شدن را داشته باشد بسیار مناسب و بهتر از پرستاران دیگر می باشد.

هزینه ها یا حقوق پرستار به صورت ماهیانه و ساعتی در منزل استان تهران

هزینه ها یا حقوق پرستار به صورت ماهیانه و ساعتی در منزل تهران

در مطالب بالا  سعی کردیم چکیده ای از تاثیرات مهم بر محاسبه ی تعرفه های پرستاری در منزل به خصوص دستمزد های پرستار بچه در منزل را برای شما خانواده های محترم بیان کنیم،  و امیدواریم این مطالب بیان شده کمک شایانی به شما برای استخدام پرستار بچه کند . حال در ادامه حقوق یک پرستار کودک در مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت را برای شما شرح می دهیم :

  • اگر فقط پرستار را برای مراقبت از کودک خود می خواهید به ازای هر 8 ساعت خدمات رسانی 6 میلیون دستمزد پرستار می باشد.
  • اگر پرستار را هم برای مراقبت از کودک و هم انجام امور منزل می خواهید برای هر 8 ساعت کاری بین 7 میلیون تا 7/500 دستمز پرستار می باشد.
  • اگر پرستار کودک را به صورت شبانه روزی فقط برای مراقبت از دسته گلتان می خواهید بین 8 میلیون تا 8/500 دستمز پرستار می باشد.
  • اگر پرستار را به صورت شبانه روزی هم برای مراقبت و هم برای انجام امور منزل می خواهید حدودا 9 میلیون دستمزد پرستار می باشد.

حقوق پرستار بچه در تهران نسبت به شهرهای دیگر مانند اصفهان و مشهد چقدر است

معمولا حقوق پرستار بچه در تهران از 10 تا 20 درصد بالاتر از شهر های دیگر مانند اصفهان و مشهد می باشد که این اختلاف قیمت بر اساس شرایط زندگی در آنجا است. شرایطی مانند هزینه های بالای زندگی ، مشکلات ترافیکی که در تهران به نسبت بالاتر از شهرهای دیگر است.

بر اساس آمارهای بدست آماده بیشترین درصد استخدام پرستاران در شرکت های واقع در تهران را پرستارانی تشکیل می دهند که محل زندگی آنها در شهرستان می باشد که به دلایل شرایط اقتصادی مجبور هستند به تهران مهاجرت کنند. این پرستاران برای تامین نیاز های روزمره مانند اجاره منزل نیاز به دستمزد های بالایی دارند در نتیجه ارائه خدمات به کودکان با دستمزد پایین برای آنها به هیچ عنوان به صرفه نیست.

حال بنا بر شرایطی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سیاست مجموعه آتیه پرستاران سلامت برای رفاه حال خانواده ها به این گونه می باشد که برای خانواده هایی که در تهران زندگی می کنند و نیاز به پرستار کودک دارند، از پرستاران ساکن تهران و شهرهای حومه استفاده می نمایند و برای شهرهای دیگر، مجموعه سعی می کند پرستارانی انتخاب کند که محل زندگی آنها در آن شهر باشد. این سیاست تا حدود زیادی باعث ایجاد تعادل در هزینه ها شده است که هم می تواند برای خانواده ها به صرفه باشد و هم برای پرستاران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 1 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست