تماس
021-66582923

خدمات مراقبت در منزل به منظور جلوگیری از بستری شدن طولانی‌مدت بیماران در بیمارستان ها و همچنین کم کردن هزینه های درمانی و بستری برای خانواده‌ها و نیز مصون ما‌ندن از ابتلا به بسیاری از بیماریهای عفونی در محیط بیمارستانی روزبه‌روز بیشتر مورد استقبال افراد و خانواده ها قرار گرفت.

انواع خدمات مراقبت در منزل

این خدمات مراقبت در منزل شامل خدمات پرستاری و نگهداری در حد ساده تا خدمات تخصصی پرستاری را که لازمه ی آن کسب دانش و تجربه در این زمینه می باشد را شامل می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند در صورت نیاز به پرستار برای مراقبت از فرد سالمند، کودک و بیمار خود به شرکتهای پرستار در منزل مراجعه نمایند و از خدمات پرستاری آنها بهره‌مند شوند .

خدمات مراقبت در منزل که در موسسه آتیه پرستاران سلامت ارائه می شود شامل خدمات آموزشی و خدمات مراقبتی می باشد که توسط پرستاران و مراقبین با تجربه ارائه می شود.

وظایف آموزشی

  • یکی از وظایف آموزشی پرستار در منزل آشنا کردن فرد با مسائل بهداشت فردی ، جسمی و روانی می باشد.
  • پرستار موظف است که در مراحل رشد فرد و در سنین مختلف که پرستار مراقب اوست به نحوه ی رشد و تکامل فرد توجه نماید.
  • پرستار به افراد خانواده در زمینه نحوه برخورد با فرد و توجه به نیازهای روحی و روانی او و همچنین پاسخ به واکنش‌های فرد آموزش لازم را می‌دهد.
  • پرستار در مورد مسائل مربوط به ازدواج و رعایت بهداشت آن با فرد سخن می‌گوید.
  • در صورت باردار بودن فرد تحت مراقبت ، پرستار موظف به یاد دادن و آموزش فرد در مورد مسائل مربوط به این دوران است .
  • آموزش به فرد در مورد مسائل مربوط به تنظیم خانواده و نحوه خودمراقبتی فرد در این زمینه .
  • آموزش به مادران در مورد تربیت و نگهداری از نوزادان و کودکان آنها توسط پرستار کودک
  • آموزش به مادران برای دادن شیر مادر به نوزاد و مراجعه ی مرتب آنها به مراکز بهداشتی برای مراقبت کودک .
  • آموزش به خانواده‌ها در مورد برنامه غذایی سالم برای کودکان، افراد مسن خانواده و افراد بیمار خانواده .
  • آشنا کردن خانواده‌ها با علائم بیماری ها و گوشزد به آنها در مورد مراجعه به موقع به پزشک برای درمان.
  • آموزش نحوه مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل .
  • آموزش به خانواده‌ها در مورد بیماری های روحی و روانی و علائم و عوارض و خطرات ابتلا به آنها.

وظایف مراقبتی

  • توجه به شرایط جسمی افراد با توجه به علائم و نشانه هایی که در آنها وجود دارد.
  • دقت کردن به علائم و نشانه های مشکوک در افراد و هدایت کردن آنها در مورد خطرات احتمالی و مراجعه به پزشک
  • دادن دارو به بیمار یا سالمند یا فرد تحت مراقبت او طبق تجویز پزشک
  • پر کردن اوقات فراغت فرد و سرگرم کردن او به روش‌های مختلف
  • کمک کردن به افراد خانواده در صورت نیاز
  • راهنمایی کردن و یاد دادن به افراد خانواده برای حرکت دادن فردی که دچار مشکل جسمی حرکتی است.
  • حرکت دادن و جابجا کردن فردی که دچار مشکل حرکتی است.
  • یاد دادن به فرد مورد مراقبت برای استفاده از وسایلی که در حرکت کردن به او کمک می‌کند و کمک به او در این زمینه .
  • همراه کردن فرد در مسافرت‌ها و رفت و آمدها ضروری و کمک کردن به او و مراقبت از او در این موارد.
  • در ارتباط بودن با پزشک فرد و دادن اطلاعات لازم در مورد عملکرد وضعیت فرد تحت مراقبت

مزایای خدمات مراقبت در منزل

یکی از مزایای دریافت خدمات مراقبت در منزل این است که انعطاف پذیری بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع خدمات مراقبتی (محل اقامت، مراکز روزانه و غیره) فراهم می کند.

علاوه بر این، خانواده نظارت مستقیم بر شرایط خدمات و کیفیت آن داشته و با حذف دردسرها و هزینه های بالای رفت و آمد به مراکز عمومی نگهداری از این عزیزان تا حد زیادی می توانند در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنند و در مقایسه خدمات تخصصی تر و دقیقتری مختص با ویژگی ها و شرایط خاصشان دریافت نمایند.

از طرفی به کارگیری خدمات مراقبت در منزل این امکان را به شما میدهد تا علاوه بر منزل شخصی، در بیمارستان، اقامتگاه یا هتل خود در بازه ی زمانی مورد نیازتان از خدمات سریع و ایمن برخوردار باشید.

خدمات مراقبت در منزل برای بیماران

خدمات مراقبتی برای فرد بیمار بسیار وسیع می باشد و یک پرستار بیمار می تواند با اطمینان خاطر به کلیه کارهای مربوط به بیمار رسیدگی کند یکی از خدماتی که یک پرستار در منزل به بیمار می تواند ارائه دهد تزریقات در منزل است.

این امر سبب می‌شود که شما بدون اینکه در سرما و گرما مجبور شوید بیمار خود را که ممکن است شرایط خاص هم داشته باشد به مراکز درمانی برای تزریقات ببرید می توانید این خدمات را در منزل و توسط پرستار منزل دریافت نمایید.

همچنین با بستری بودن درازمدت در بیمارستانها امکان ابتلا به خیلی از بیماری‌های عفونی در فرد افزایش می یابد این در حالی است که محیط خانه سرشار از آرامش و به دور از این آلودگی ها می باشد.

همچنین یک پرستار منزل که از بیمار شما مراقبت می کند موظف است که پیگیر روند درمان و مصرف دارو و انجام آزمایش و غیره برای فرد سپرده شده به او باشد و خیال شما را از این بابت راحت کند. پرستار قند خون، فشار خون و همچنین زمان مصرف داروهای بیماران را چک می‌کند و مد نظر دارد .

نکته دیگر در مورد مراقبت های پرستاری در منزل برای بیماران این است که اگر بیمار شما نیاز به خدمات فیزیوتراپی داشته باشد پرستار درمنزل می‌تواند این امور را برای بیمار شما انجام دهد یا اینکه او را به این مراکز ببرد و همراه او باشد. وظیفه رسیدگی به نظافت شخصی بیمار مثل حمام کردن و غیره نیز بر عهده پرستار است .

خدمات مراقبت در منزل برای سالمندان

خدمات مراقبت در منزل برای سالمندان می تواند کمک کننده و همراه او در همه امور زندگی باشد. یکی از چیزهایی که سالمندان به آن نیاز مبرم دارند بهره بردن از معاشرت با افراد و همدم و هم صحبت شدن با آنهاست که پرستار به عنوان یک همدم می‌تواند این نیاز را برای آنها برآورده کند.

توجه به نیازهای جسمی و حرکتی سالمندان از جمله نظافت آنها، بیماری آنها، تغذیه و استراحت آنها نیز از خدمات خوبی است که یک پرستار به سالمندان ارائه می دهد .

همچنین خیلی از سالمندان به علت ضعف جسمانی و حرکتی قادر به انجام امور منزل و خرید و پرداخت قبوض و و غیره نمی باشند و پرستاران تنها کسانی هستند که این نگرانی را به راحتی برای سالمندان مرتفع نموده اند و اقدام به انجام این امور برای آنها می کنند .

اجرای خدمات مراقبت در منزل در آتیه پرستاران سلامت

  • شما اطلاعاتتان را مستقیماً از افرادی دریافت می کنید که پرونده شما را دنبال می کنند ، ما از مراکز تماس یا مشاوران تجاری استفاده نمی کنیم.
  • ما خدمات را نمی فروشیم، خانواده ها نوع و سطح خدمات را انتخاب می کنند .
  • ما طیفی وسیع از خدمات شامل پرستاری و مراقبت، نظافت منزل تا کمک های شخصی جامع را در بر داریم.
  • در فرآیند گزینش، مددکاران اجتماعی موسسه مسئول گزارش و ارزیابی انجام شده میباشند و خانواده ها فقط باید تایید نهایی خود را بدهند.
  • ما از طریق برنامه های خود برای پیشگیری از سوءتغذیه در سالمندان یا پیشگیری از سوء استفاده به خانواده ها آموزش می دهیم .
  • ما یک سرویس اکسپرس داریم که حداکثر در 2 ساعت انجام می شود ، بقیه انتخاب ها با گزارش حداکثر در 92 ساعت می توانند فعال شوند
  • خدمات هماهنگی ما هم برای کارکنان خودمان و هم برای آنهایی که برای خانواده انتخاب شده اند مشابه است و همیشه میان کارگر و خانواده میانجیگری می کند. ما نه تنها انتخاب می کنیم، بلکه مراقب هستیم و نگران هستیم که خدمات در هر زمان مطابق با نیاز خانواده و کاربران انجام شود. خانواده مجبور نیست با مراقبان مذاکره کند ، ما قبلاً این کار را انجام می دهیم.
  • پرسنل منتخب دارای صلاحیت و آموزش مناسب جهت انجام خدمات درخواستی می باشند.
  • خدمات تعویض در صورت مرخصی استعلاجی، مرخصی، مجوز یا هر شرایط دیگری.
  • تماس دائمی با کارکنان در منزل.
  • خدمات کامل مدیریت نیروی کار ، کاملاً گنجانده شده است. حقوق و دستمزد، قراردادها، تغییرات قرارداد
  • همراهی کامل ، برای تطبیق خدمات با شرایط هر لحظه.

هزینه خدمات مراقبت در منزل

اگرچه نرخ خدمات ارائه شده در شرکت های معتبر ارایه دهنده ی خدمات مراقبتی در منزل کاملا تابع تعرفه های صادر شده بوده اما برای تمامی خانواده ها یکسان نیست زیرا متاثر از عوامل زیادی چون سطح کیفی خدمات ارایه شده ، مدت زمان بهره مندی از انها ومیزان سلامت جسم و روح مددجو بوده و بسته به میزان درخواست و سطح انتظار متقاضیان تخفیف یا تشدید میابد.

در تعیین دستمزد و هزینه ی پرستار عوامل و فاکتورهای زیادی تاثیرگذارند از جمله اینکه مدت زمانی که در طول شبانه روز شما موظف به ارائه خدمات به افراد هستید.

آیا خدمات شما به صورت پاره وقت است یا به صورت شبانه‌روزی؟ مورد دیگری که در هزینه پرستار مهم است نوع خدماتی است که یک پرستار ارائه می دهد. آیا یک پرستار موظف به ارائه خدمات درمانی است؟ یا خدمات مراقبتی؟ یا هر دو را با هم انجام می‌دهد؟ و مورد دیگر فاصله بین محل کار و مکانی است که پرستار در آنجا زندگی می‌کند که اگر این فاصله دور باشد مشمول هزینه های رفت و آمد بیشتری برای پرستار می‌شود و شرکت خدمات پرستاری با در نظر گرفتن همه این موارد نرخ پرستار در منزل را تعیین می‌کند.

نحوه دریافت بهترین خدمات مراقبت در منزل

در یک بازار بسیار بزرگ رقابتی، اغلب شرکت هایی را می یابیم که خدماتی را با کمبودهایی ارائه می دهند. این شیوه ها تصویر بدی از شرکت های کمک خانگی ایجاد می کند. در آتیه پرستاران سلامت، ما از این شیوه‌ها آگاه هستیم، به همین دلیل سعی میکنیم که حداکثر مقدار اطلاعات و شفافیت را منتقل کنیم تا خانوده های نیازمند به کمک‌های خانگی از سرگردانی در اولین باری که با نیاز به راه اندازی خدمات مراقبتی در منزل مواجه می شوند، رهایی یابند.

در این راستا ، وظیفه اصلی ما برای آنها این است که به آنها مشاوره بدهیم و تا حد امکان به آنها اطلاعات بدهیم. زیرا این اطلاعات آنها را قادر می سازد تا بهترین انتخاب را برای فردی که باید از آنها مراقبت شود، داشته باشند. همچنین با امکان دسترسی بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، دیگر شما مجبور نیستید برای دریافت این خدمات به دفاتر ما سفر کنید. بلکه ما با درک اینکه اکثر کاربران این سرویس نمی توانند سفر کنند، به سوی شما حرکت می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

8 − 2 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست