تماس
021-66582923

داشتن زندگی شاد یکی از رازهای موفقیت و همچنین سلامت برای هر فرد می باشد. با توجه به انواع مشکلاتی که به دلیل های گوناگون مثل اتفاق‌ هایی که در زندگی روزمره و یا اتفاق‌ هایی که سر کار و در مواقع برقرار کردن ارتباط با دیگران و یا حوادث غیر مترقبه و غیر قابل پیش‌ بینی‌ شده می‌ افتد و ممکن است مشکلات مختلف برای فرد به وجود آید و شرایط زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. پس افراد در زندگی خود دنبال راه‌ هایی هستند که علاوه‌ بر پشت سر گذاشتن این مشکلات و سختی‌ های پیش‌ آمده، برای خوشحال شدن و شاد زندگی کردن راهی پیدا کنند .

راهکارها و راز های داشتن زندگی شاد چیست ؟

۱. در لحظه‌ ی حال زیستن :

یکی از رازهای داشتن زندگی شاد و خوشحال این است که نباید حسرت گذشته، اضطراب و استرس و ترس از آینده را داشت و فقط باید در لحظه ی حال زندگی کرد و لحظات و زندگی را به بهترین نحو ساخت. چون حسرت خوردن از گذشته و داشتن اضطراب و استرس و ترس از آینده زندگی کردن در لحظه‌ی حال را نیز خراب می‌ کند و باعث ناراحتی و غمگین شدن فرد می‌ شود.

اما مقصود از در لحظه زیستن این نیست که فکر آینده نبود و هر کار نادرست و غلطی که می‌ خواهید را انجام دهید و به عواقب آن فکر نکند. بلکه باید در عین‌ حال که راهی برای شاد زندگی کردن خود پیدا می کنید به آینده ی خود هم فکر کنی. فرد می‌ تواند هم در لحظه و هم در آینده لحظات شادی را در کنار خانواده و دوستانش تجربه کنند .

۲. معاشرت کردن و هم‌ نشینی با آشنایان و اطرافیان:

شخصیت انسان به‌ طور کلی تنهایی و تنها زندگی کردن را دوست ندارد و علاقه دارد که با همنوعان و اطرافیان خود رابطه برقرار کند. اما این برقراری رابطه با دیگران باید به نحوه صحیح و درست و سالم انجام گیرد و افرادی راز های برقرار کردن ارتباط صحیح ، درست و سالم با دیگران را یاد می گیرند، موفق می شوند که لحظات مفرح و زندگی شادی را برای خود و اطرافیان بسازند.

چون برقرار کردن ارتباط صحیح و سالم با دیگران باعث ایجاد شدن انگیزه و شوق و شور در افراد شده و انرژی آن‌ ها را بالا می‌ برد و با توجه به‌ همین امر در فرد احساس خوشایندی به وجود می‌ آید و باعث داشتن زندگی شاد برای افراد می‌ شود .

( در ادامه توصیه می شود مقاله مزیت کتاب خواندن و تاثیر آن بر زندگی روزمره را مطالعه نمایید )

۳. در همه ی لحظه‌ های زندگی یاد خدا بودن:

همه ی انسان‌ ها برای زندگی کردن به نحوه ی درست و شاد به خالق خود وابسته هستند و برای زندگی کردن در همه ی مراحل زندگی به آن نیاز دارند. پس به یاد خدا بودن در همه لحظه‌ های زندگی این احساس را در فرد بیدار می‌ کند که خدایی وجود دارد که در تمام اوقات زندگی به‌ عنوان پشتیبان و تکیه‌ گاه انسان می‌ باشد و همین احساس باعث به وجود آوردن انگیزه مثبت در افراد می‌ شود که در نتیجه به یاد خدا بودن در همه ی لحظه‌ های زندگی باعث داشتن زندگی شاد می‌ شود .

رازهای داشتن زندگی شاد

۴. مثبت اندیش بودن درباره ی مسائل و موضوعات مختلف:

داشتن نگرش خوب و مثبت درباره ی مسائلی که در طول روز با آن‌ ها سر و کار داریم می‌ تواند به داشتن زندگی شاد کمک کند ، به صورتی که اگر فرد مثبت اندیش باشد و در برخورد با مسائل و اتفاقات ناگوار بتواند ذهنش را کنترل کند و این اتفاقات ناگوار را با مثبت اندیشی به‌ اتفاق خوب تبدیل کند برای اینکار می‌ تواند از کلمات و عبارات مثبت استفاده کند ، مثل من می‌ توانم ، من شاد هستم ، من قوی هستم ، زندگی شادی را خواهد داشت .

( توصیه می شود مقاله چگونه می توانیم به یک فرد افسرده کمک کنیم را مطالعه نمایید )

۵. چیز هایی که به آن‌ ها علاقه‌ مند هستید را تعیین کنید:

پی بردن به کار هایی که مورد علاقه ی فرد می‌ باشد گاهی گام مهمی در جهت رسیدن به زندگی شاد می‌ باشد ، به صورتی که اگر فرد علاقه ی خود را بشناسد و توانمندی‌ های خود را درک کند و آن ها را در جهت علاقه‌ های خود بکار گیرد احتمال موفقیت‌ های وی بالا می‌ رود و موفقیت در کار ها باعث ایجاد احساس رضایت و خوشحالی می‌ شوند و فرد خودش را توانمند می‌ بیند ، همین امر سبب شاد شدن لحظات و زندگی فرد می‌ شود .

۶. دوری کردن از افرادی و چیز هایی که باعث تضعیف روحیه و غمگین شدن انسان می‌ شوند:

عوامل متعدد و مختلفی باعث غمگین شدن فرد شده و سبب از دست رفتن روحیه و انگیزه او می‌ شود مثل رفت‌ و آمد با افراد منفی‌ گرا و افسرده ، که معاشرت کردن با این افراد سبب دور شدن فرد از شادی می‌ شود. پس طبیعی است که دوری کردن از این‌ گونه افراد باعث داشتن زندگی شاد شود .

( در ادامه توصیه می شود مقاله چگونه از روح و روان خود مراقبت کنیم را مطالعه نمایید )

۷. تعیین کردن هدف:

افراد برای رسیدن به هدف تمام تلاش خود را انجام می‌ دهند و هدف به‌ عنوان نیرویی محرکه عمل می‌کند و در فرد انگیزه و شوق ایجاد می‌ کند و باعث می‌ شود که فرد برای رسیدن به هدف خود احساس خوشایندی داشته باشد و زندگی شادی داشته باشد .

۸. انجام حرکت های فیزیکی و ورزشی:

ازدیگر رازهای داشتن زندگی شاد انجام ورزش می باشد. می توان با انجام حرکت های فیزیکی و ورزشی باعث سلامت جسم و روح شد و همین سالم و سلامت بودن بهترین انگیزه برای شاد بودن و شاد زیستن می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هشت + هفده =

فهرست