تماس
021-66582923

علت و درمان خانگی داغی کف پا در سالمندان و دیگر افراد

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
علت و درمان خانگی داغی کف پا

داغی کف پا یکی از بیماری‌ هایی است که مربوط به اعصای و نوروپاتی می‌ باشد و می‌ تواند باعث آزار و اذیت فرد شود و یک سری از عوامل می‌ تواند دلیل بروز آن شود. این عوامل شامل کمبود ویتامین های b۱۲ و B و بروز بیماری و اختلالاتی در کلیه ، بیماری ایدز ، مسمومیت در بدن ، افزایش فشار خون، مصرف دارو های شیمی درمانی و غیره باشد. که ما در این مقاله به بررسی درمان خانگی داغی کف پا در سالمندان و مراقبت از سالمندان در مواجعه با این معضل می پردازیم :

درمان داغی کف پا با مراقبت های ویژه خانگی:

داغی کف پا یکی از مشکلاتی می باشد که بیشتر سالمندان و حتی افراد جوان تر با آن درگیر هستند . ما سعی کرده ایم درمان های ساده ای را برای از بین بردن این معضل را برای شما در زیر شرح دهیم . این موارد می تواند برای سالمندان و حتی افرادی که وظیفه ی مراقبت و پرستاری از سالمندان در منزل را برعهده دارند، مفید باشد و با انجام موارد زیر این معضل را در سالمندان از بین ببرند یا کاهش دهند. این موارد شامل:

1- آب سرد درمان خانگی داغی کف پا :

یکی از روشهای درمان خانگی داغی کف پا استفاده از آب سرد یا یخ می باشد. شما می توانید کف پای خود را درون آب سرد قرار دهید تا از این طریق داغی آن کاهش پیدا کند. در طول روز چندین مرتبه این کار را انجام دهید و هر سری تایم آن در حدود ۳ الی ۴ دقیقه طول بکشد .

2- استفاده از نمک اپسوم :

نمک اپسوم به دلیل سولفات منیزیم موجود در آن عصب کف پا را به تحریک وا می دارد و درد و تورم ناشی از آن را کاهش می دهد شما می توانید برای گرمای کف پای خود مقداری نمک اپسوم را درون آب گرم بریزید و پاهای خود را درون آن مدت ۲۰ دقیقه قرار بدهید .

3- کاربرد سرکه سیب :

برای درمان خانگی حرارت کف پای خود، می توانید مقداری سرکه سیب را بنوشید زیرا این ماده می‌ تواند میزان پ هاچ بدن را متعادل نماید و یا این که پا های خود را درون سرکه و آب گرم قرار دهید و مدت زمان آن تقریباً ۲۰ دقیقه باید طول بکشد .

4- کاربرد زنجبیل در درمان داغی کف پا :

برای این که جریان گردش خون در بدن شما افزایش پیدا کند و درد کمتر از داغی کف پا احساس کنید پاهای خود را درون محلول زنجبیل و آب گرم به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و یا این که چای زنجبیل را در طول روز دو مرتبه بنوشد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی واریس پا را مطالعه نمایید )

5- مصرف خیار چنبر تلخ :

خیار چنبر تلخ خاصیت درمانی زیادی دارد و می تواند یک راه کار درمان مناسب برای حرارت کف پا محسوب شود. برگ های آن را خرد کنید و با آب به حالت خمیری در بیاورید و در قسمت کف پای خود بمالید تا شاهد برطرف شدن داغی و تورم کف پای خود شوید .

6- استفاده از آویشن :

آویشن می تواند انسداد و گرفتگی عروق را برطرف نماید و باعث افزایش جریان گردش خون شود و از این رو برای داغی کف پا بسیار مفید می باشد. شما می توانید مقداری از آویشن را درون ظرفی از آب گرم بریزید و مقداری از آن را درون وان آب سرد اضافه کنید سپس پاهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم بگذارید سپس از آن خارج کنید و داخل آب سرد قرار بدهید .

7- مصرف ویتامین b۳ در درمان خانگی داغی کف پا :

یکی از علت های داغی کف پا کمبود ویتامین b3 بدن می باشد شما می توانید با مصرف مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند از جمله غلات، شیر، سبزیجات ، نخود فرنگی ، لوبیا ، زرده تخم مرغ و یا حتی مکمل‌ های این ویتامین را به مصرف برسانید تا داغی کف پای شما کاهش پیدا کند و درد تسکین یابد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله علت ورم پا در بیماران دیابتی و راه های درمان آن در منزل را مطالعه نمایید )

8- ماساژ درمانی :

یکی دیگر از راه کارهای درمان خانگی داغی کف پا استفاده از ماساژ می باشد شما می توانید از روغن گیاهی پای خود را ماساژ دهید . این حرکت را به مدت ۱۰ دقیقه در طول روز دو مرتبه تکرار نمایید تا جریان گردش خون در قسمت کف پا افزایش پیدا کند و مشکلات آن کاهش پیدا کند .

9- حرکات ورزشی :

زمانی که احساس داغی و تورم و درد در ناحیه کف پای خود دارید پیشنهاد می کنیم برای برطرف شدن آن از حرکات ورزشی از جمله پیاده‌روی روی یک سطح نرم مانند شن یا علف زار راه بروید تا جریان گردش خون بالا برود و میزان وزن شما متعادل شود .

10- کفش و جوراب را از پای خود در بیاورید :

اگر در محیط بیرون هستید و کف پای شما درون کفش دچار داغی شده است با قرار گرفتن در منزل کفش و جوراب خود را خارج کنید و پا های خود را در آب سرد بگذارید .

11- مصرف کرم کپسایسین :

این کرم سوزش ناحیه کف پا را کاهش می دهد شما می توانید از این کرم روزی دو مرتبه روی موضع مورد نظر خود بمالید .

12- کاربرد زعتر در درمان خانگی داغی پا :

علوم سنتی به این نتیجه رسیدند که یکی از روش‌ های موثر و کارساز درمان خانگی داغی کف پا استفاده از زعتر می باشد که خاصیت ضد میکروبی آن معروف است و جریان گردش خون را بالا می برد. شما می توانید مقداری از آن را درون آب سرد بریزید و مقدار دیگری را درون آب گرم قرار دهید. پا های خود را درون آب گرم گذاشته به مدت۲۰ دقیقه سپس خارج کنید و داخل آب سرد قرار دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 1 =

فهرست