تماس
021-66582923

درمان خانگی درد پشت زانو در افراد مخصوصا سالمندان

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی درد پشت زانو

درد پشت زانو جز درد های است که بسیار رواج یافت و در زمانی که خود مفصل زانو ، استخوان درشت نی ، تاندون‌ها ورباط های مربوط به اطراف زانو دچار آسیب شوند اثرات آن به تدریج به پشت زانو نیز برخورد می‌ کند و این ناحیه را نیز با درد مواجه می‌ کند شما اگر دچار یک زمین خوردگی ساده شوید ممکن است در پشت زانوی خود احساس درد شدیدی بکنید و آن قسمت دچار تورم و التهاب گردد .
موضوع مورد بحث ما در این مقاله این است که با مراقبت و پرستاری در منزل چگونه می‌ توانیم درد های ایجاد شده در پشت زانوی خود را علاوه بر این که با تجویزات پزشک پیش برویم، در خانه نیز در صدد کاهش و درمان آن بر آییم.

درمان خانگی درد پشت زانو شامل موارد زیر می باشد :

استراحت کردن به طور کافی:

یکی از روش های خانگی مفید استراحت دادن پا می باشد شما می توانید دراز بکشید و هیچ فشار اضافی روی قسمت آسیب دیده وارد نکنید البته این استراحت دادن باید به صورت موقتی باشد اگر دائم بخواهید پای خود را بی‌ حرکت نگه دارید احتمال دارد عضلات آن ضعیف شود و به محدودیت حرکتی دچار شوید .

به کار بردن کمپرس سرد :

یکی دیگر از راه های درمانی برای درد پشت زانو در روز های اول آسیب، استفاده از کمپرس سرد می باشد. شما می توانید کیسه های آب سرد را روی موضع مورد نظر بگذارید تا التهابات ناشی از آن برطرف شود .

به کار بردن روغن کپسایسین :

شما می‌ توانید برای کاهش درد پشت زانوی خود از روغن هایی که حاوی کپسایسین هستند روی موضع مورد نظر بمالید تا بتوانید به درمان و کاهش درد آن ناحیه کمک کنید .

مصرف روغن های ترکیبی :

یکی دیگر از راه کارهای درمان خانگی درد پشت زانو ترکیب چهار ماده ی زنجبیل ، دارچین ، روغن کنجد ، کندر رومی می باشد این ترکیبات به دلیل دارا بودن سالیسیات می تواند درد پشت زانوی شما را کاهش بدهد .

قوی کردن عضلات زانو :

درست است که استراحت دادن به زانو می‌ تواند درد شما را کاهش بدهد اما به مرور باعث خشکی مفاصل و محدودیت در حرکات خود می شوید از این رو توصیه می شود با حرکات ورزشی عضلات زانوی خود را قوی نمایید.

( در ادامه توصیه می شود مقاله علت آرتروز در سالمندان و راه های کاهش درد آرتروز را مطالعه نمایید )

ورزش دادن به زانو می‌ تواند برای درد زانوی شما بسیار مفید و موثر واقع گردد. فعالیت‌ های ورزشی که می تواند به کار ببرید شامل دوچرخه سواری ، انجام پیاده روی ، شنا و ورزش های غیره می باشد. البته لازم به ذکر است بدانید این حرکت را باید زمانی انجام بدهید که درد زانو خیلی حاد نباشد و یا دچار کشیدگی و پیچ خوردگی نشده باشد و بعد از آن این حرکات را به صورت تدریجی و سبک انجام دهید .

استفاده از خردل و سیر :

یکی دیگر از درمان های خانگی درد پشت زانو استفاده از روغن خردل با سیر می باشد این دو را با یکدیگر ترکیب کنید و پشت زانوی خود بمالید تا شاهد کم شدن درد آن ناحیه شوید .

مصرف سرکه سیب :

سرکه سیب ضد التهاب می باشد می تواند درد ناشی از آرتروز که در قسمت پشت زانو حس می شود را برطرف نماید .

مصرف روزانه هویج :

شما می‌ توانید آب هویج را بگیرید و کمی به آن لیمو اضافه کنید و میل نمایید هویج موادی دارد که می‌ تواند به تقویت رباط های پشت زانو و کاهش درد آن کمک شایانی بکند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله علت کشیدگی عضله پشت ران و راه درمان آن را مطالعه نمایید )

از دیگر راه های کاهش درد پشت زانو :

استفاده از تخم شنبلیله :

از دیگر درمان های خانگی درد پشت زانو این است که مقداری تخم شنبلیله را یک شب قبل از مصرف به خوبی بخیسانید و صبح با معده خالی آن را بخورید این گیاه دارویی و خانگی می تواند از تسکین دهنده درد های مفصلی از جمله درد پشت زانو محسوب شود .

خوردن مایعات :

اگر بدن شما به میزان لازم آب داشته باشد میزان جریان گردش خون در بدن بالا می رود و این امر می‌ تواند مواد مغذی را به تمام قسمت‌ های بدن برساند از این رو باعث نرمی و انعطاف پذیری مفاصل و غضروف ها خواهد شد پس برای تسکین و درمان خانگی درد پشت زانوی خود سعی کنید آب فراوان بنوشید .

استفاده از پیاز در مصرف روزانه :

سولفور موجود در پیاز این خاصیت را دارد که سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد این روند مصرف درد های بدن را کاهش می‌ دهد پس با مصرف آن از شر درد پشت زانوی خود خلاص شوید .

کاربرد روغن زیتون در درمان خانگی درد پشت زانو :

همان طور که می دانید روغن زیتون خاصیت های بی شماری دارد و جزء گیاهان تسکین دهنده محسوب می شود روغن زیتون دارای موادی به نام الیورکانتل می باشد و همین مورد باعث نرم شدن فاصل زانو می گردد و درد پشت آن را کاهش می دهد که می توانید آن را در قسمت درد خود ماساژ بدهید .

استفاده از زردچوبه :

شما می‌توانید مقداری زردچوبه را با عسل و زنجبیل ترتیب نماید و دم نوش آن را در طول روز مرتب بنوشید این دم نوش خاصیت چشمگیری در کاهش درد پشت زانو خواهد داشت زیرا ضد التهاب بودن آن در کاهش آرتروز نقش مهمی ایفا می‌ کند .

استفاده از برگ های قاصدک :

شما می توانید برای ترمیم و بازسازی سلول و بافت هایی که دچار آسیب شده است ویتامین های a و c را به مصرف برسانید این ویتامین‌ ها را می‌ توانید در برگ های قاصدک یافت کنید از این گیاه ضمن سرشار بودن از این ویتامین ها ضد التهاب می باشد و ایمنی بدن را بالا می برد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده + نوزده =

فهرست