تماس
021-66582923

درمان خانگی دل پیچه در کودکان و بزرگسالان

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک
بدون دیدگاه
درمان خانگی دل پیچه در کودکان و بزرگسالان

دل پیچه یکی از دردهایی است که همه ما آن را تجربه کرده ایم. معمولا این درد بعد از خوردن غذا بروز می‌ کند در این مقاله به کمک کارشناسان سلامت موسسه پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت سعی کرده ایم در مورد درمان خانگی دل پیچه صحبت هایی را داشته باشیم. اگر به دل پیچه های زیادی دچار می شوید با ما همراه باشید تا با درمان های آن آشنا شوید .

مشکلات گوارشی و دل پیچه ها دارای علائمی از جمله موارد زیر می باشند :

  • ترشح بیش از حد اسید معده
  • احساس تهوع داشتن
  • ایجاد نفخ در شکم
  • آروغ زدن
  • حس ترشیدگی در دهان

انواع درمان خانگی دل پیچه به شرح زیر می باشد :

در زیر به مواردی در مورد خدمات پرستاری و مراقبت در منزل برای درمان دل پیچه اشاره کرده ایم که بنا بر توصیه مراقبین موسسه آتیه پرستاران سلامت رعایت این موارد می تواند کمک شایانی برای درمان این مشکل باشد . این موارد شامل

1- مصرف آب برای درمان دل پیچه :

یکی از راه های درمان خانگی دل پیچه مصرف آب می باشد. اگر جزو افرادی هستید که بعد از خوردن غذا به دل پیچه دچار می شوید توصیه می شود حتما ۸ لیوان آب در طول روز بنوشید زیرا مواد غذایی که به مصرف می رسانید برای این که بتوانند به راحتی هضم شوند و جذب بدن شما گردند به آب قابل توجهی در بدن نیازمندند خصوصاً در زمانی که دچار اسهال و استفراغ می شوید و بدن شما دچار کم آبی می گردد و باید مایعات فراوانی مصرف نمایید .

2- دراز نکشید :

از جمله راه کارهای مراقبت و پرستاری در منزل که برای درمان دل پیچه و مشکلات گوارشی توسط پرستاران آتیه پرستاران سلامت توصیه می شود این است که بلافاصله بعد از خوردن غذا دراز نکشید تا مواد غذایی بر اثر اسید معده بازگشت پیدا نکند. تا چند ساعت نشسته قرار بگیرید.

3- مصرف زنجبیل :

زنجبیل به دلیل دارا بودن موادی به نام جینجرول و شوگائول می تواند از گرفتگی عضلات معده و شکم جلوگیری کند و ضد حالت تهوع می باشد. شما می توانید چای زنجبیل بنوشید یا آن را به غذا های خود اضافه کنید تا به هضم معده و کاهش دل پیچه شما کمک کند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی معده درد با 13 روش ساده را مطالعه نمایید )

4- مصرف نعناع :

یکی دیگر از درمان های خانگی دل پیچه مصرف منتول موجود در نعناع می‌ باشد و برای برطرف کردن درد های ناشی از دل پیچه بسیار موثر واقع می‌ شود این گیاه هم به صورت پودر و هم عرق آن بسیار موثر می باشد.

5- استفاده از گرما :

با قرار دادن کیسه آب گرم روی شکم خود می توانید انقباضات عضلانی در ناحیه شکم را که با دل پیچه همراه است را از بین ببرید و یا این که در حمام زیر آب گرم قرار بگیرید .

6- استفاده از مواد غذایی br at :

مصرف مواد غذایی که شامل موز ،برنج ،سیب و نان تست یکی از راه کارهای درمان خانگی دل پیچه محسوب می شود. زمان بروز دل پیچه و اسهال، اگر مواد غذایی نشاسته دار بخورید مدفوع شما سفت می شود و از اسهال پیشگیری می نماید.

7- دور ماندن از دخانیات :

اگر دچار دل پیچه و سایر مشکلات گوارشی هستید از دخانیات و مصرف الکل دور بمانید زیرا این مواد باعث تحریک درد شما می شود و هضم غذا برای تان دشوار می شود.

8- منع مواد غذایی سرخ کردنی :

یک سری از مواد غذایی مانند سرخ کردنی ها، غذاهای چرب و یا موادی که نگهدارنده دارد و خیلی سخت هضم می‌ شوند را باید کنار بگذارید. این کار در کاهش درد شما بسیار حائز اهمیت می باشد .

( در ادامه پیشنهاد می شود مقاله 19 روش درمان خانگی اسهال را مطالعه نمایید )

9- مصرف لیموترش :

یکی دیگر از راه های درمان خانگی دل پیچه این است که مقداری لیمو ترش را با جوش شیرین و آب مخلوط نمایید این ترکیب که دارای کربنیک اسید می باشد به نفع معده ، گاز شکم و روده ها تحرک می دهد و دل پیچه شما را کاهش پیدا می‌ کند .

10- مصرف دارچین :

مصرف جوشانده دارچین و اضافه کردن آن به غذا ها درد دل پیچه ، آروغ زدن ،کم شدن اسید معده ، گرفتگی عضلات شکم کمک شایانی می‌ کند.

11- استفاده از میخک :

میخک می‌ تواند گاز درون معده و همچنین اسید ها را کم کند و این عامل می‌ تواند به سریع تر شدن غذا کمک بکند را برطرف کند میخک را با عسل ترکیب کنید و قبل از خوابیدن میل نمایید .

12- مصرف زیره سبز :

از دیگر درمان های خانگی دل پیچه می‌توانیم به زیره سبزاشاره کنیم زیره سبز می تواند سوء هاضمه ، التهابات روده را کاهش بدهد اگر دل پیچه دارید یک قاشق زیره سبز را به غذای خود اضافه کنید یا جوشانده آن را مصرف نمایید.

13- خوردن انجیر در درمان خانگی دل پیچه :

از دیگر راه های مراقبت های پرستاری و درمان دل پیچه استفاده از انجیر می باشد . همان طور که می دانید انجیر ملین محسوب می‌ شود اگر شکم درد شما بر اثر یبوست باشد انجیر بخورید تا ضمن برطرف شدن یبوست ، دل پیچه شما نیز کاهش پیدا کند شما می توانید چند عدد انجیر را در طول روز بخورید.

14- نوشیدن آب آلوورا :

گیاه آلوئه ورا می تواند به کم شدن اسید معده و دفع مدفوع کمک شایانی بکند و التهابات روده را نیز تسکین می دهد اگر چهار هفته مداوم به آن را به مصرف برسانید به مشکلات گوارشی خود و دل پیچه های حاصل از آن کمک کرده اید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × یک =

فهرست