تماس
021-66582923

12 راه درمان خانگی روماتیسم

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
12 راه درمان خانگی روماتیسم

روماتیسم یکی از بیماری‌ های خود ایمنی شناخته شده است و شکل گیری آن به این صورت می باشد که سیستم ایمنی بدن شروع می کند به بافت های خود آسیب می زنند. به جای این که با ویروس های خارجی مقابله کند به بافت های اصلی خود آسیب و خدشه وارد می کند و می تواند روی کل بدن تاثیر گذار باشد.شما می توانید با انجام راه های مقابله با این بیماری، مراقبت در منزل و درمان خانگی روماتیسم از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنید و حتی به کلی آن را مداوا نمایید .

این بیماری در شروع کار خود ابتدا به بافت‌ های مفاصل آسیب وارد می‌کند و سپس به اندام‌ های دیگر می‌ رسد و می‌ تواند با تورم و درد زیادی همراه باشد و معمولاً از انگشتان بروز می‌کند. شما اگر به این عارضه مبتلا شده باشید می توانید ضمن درمان هایی که یک پزشک برای شما در نظر گرفته است یک سری درمان های گیاهی و خانگی برای روماتیسم خود انجام بدهید که در ادامه به آن اشاره شده است.

روشهای مراقبت و درمان خانگی روماتیسم :

1- مصرف دارچین :

ادویه جاتی مانند دارچین می‌تواند التهابات و تورم های ایجاد شده در مفصل های شما را آرام کند توصیه می شود نصف قاشق چای خوری را با عسل مخلوط نمایید و میل نمایید .

2- کاربرد درخت بید در درمان خانگی روماتیسم :

درخت بید به خاطر خاصیت ضد التهابی آن می تواند درد ها و علائم ناشی از روماتیسم را آرام کند و اگر ماهیچه های شما دچار انقباض شده باشد آن را نیز برطرف می نماید. روش استفاده از آن به این صورت است که می‌توانید آن را بجوشانید و روی موضع درد خود بمالید و یا این که چوب این درخت را بجوید تا شاهد برطرف شدن درد های ناشی از روماتیسم خود شوید. مصرف بیش از حد آن مضر است در خوردن آن دقت فرمایید .

3- مصرف فلفل سیاه :

یکی از مواد درون فلفل سیاه کپسایسین می باشد این ماده می‌ تواند روی درد های روماتیسمی بسیار کارساز باشد. امروزه از این ادویه درون پماد ها استفاده می شود که می توانید آن را روی محلی که احساس درد می کنید بمالید و یا این که آن را به مواد غذایی خود بیافزایید .

4- مصرف چای سبز درمان خانگی روماتیسم :

همان طور که می دانید چای سبز به دلیل پلی فنول موجود در آن می تواند یک محافظ برای مفاصل محسوب شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند اگر یک دوره آن را مصرف کنید شاهد نتایج اثربخش آن خواهید شد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی کمبود ویتامین دی را مطالعه نمایید )

5- کاربرد سیر در درمان خانگی روماتیسم :

شما اگر به عارضه روماتیسم مبتلا شده اید می توانید سیر را بکوبید یک عدد لیمو را پوست بکنید و با عسل و آب ترکیب کنید. هر روز از آن بنوشید و یا این که آن را به تنهایی روی موضع درد خود قرار بدهید که البته کمی با سوزش همراه می‌شود با این روش خانگی می توانید التهاب و درد مفاصل خود را کاهش بدهید .

6- استفاده از زنجبیل :

کارشناسان علوم سنتی به این نتیجه رسیدند که زنجبیل باعث کاهش التهابات می شود و یک تسکین دهنده درد می باشد شما می توانید آن را به صورت چای زنجبیلی مصرف کنید و یا پودر آن را در مواد غذایی خود بریزید تا کاهنده درد مفاصل شما باشد .

تماس با خدمات پرستاری در منزل

7- مصرف زردچوبه در درمان خانگی روماتیسم :

کورکومین درون ادویه زردچوبه می تواند درد و تورم ایجاد شده در مفاصل را از بین ببرد برای درمان آن می توانید آن را به مواد غذایی خود اضافه کنید اما در مصرف آن باید احتیاط کنید و بیش از حد آن را استفاده نکنید.

8- کم کردن استرس و فشار روانی :

از دیگر راه های درمان خانگی روماتیسم می توانیم به کاهش استرس و اضطراب اشاره کنیم. اضطراب داشتن می تواند درد مفاصل شما را حاد تر کند برای کاهش آن سعی کنید به دنبال راه هایی باشید که کاهنده استرس در وجود شما باشد تا از این طریق به کاهش درد مفاصل خود کمک شایانی کرده باشید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله عوامل تشدید کننده روماتیسم را مطالعه کنید )

9- خوب بخوابید :

اگر از درد مفاصل روماتیسم رنج می برید یکی از راه‌ های مقابله و درمان آن در خانه این است که خوب بخوابید. یک خواب با کیفیت روی عملکرد مغز تاثیر مثبتی می گذارد و میزان جریان گردش خون را بالا می برد از این رو در درمان روماتیسم تاثیر مثبت ایجاد خواهد کرد .

10- بدون کفش پیاده روی کنید :

امروز در جوامعی زندگی می‌کنیم که دچار استرس های زیادی می شویم این اختلال روی مغز ما تأثیرات منفی می‌گذارد و باعث می‌ شود عصب با تغییر و تحولات خاصی به سایر اندام های بدن منتقل شود از این رو بدون کفش روی خاک و ماسه راه بروید تا جریان های طبیعی را جذب بدن خود کنید و جریان های الکتریکی درون بدن خود را متعادل نمایید و درد های روماتیسم خود را کاهش دهید .

11- مصرف ویتامین دی :

سعی کنید اگر از درد روماتیسم رنج می برید زیر نور آفتاب قرار بگیرید و از طریق آفتاب ویتامین دی لازم را جذب بدن خود نمایید. ویتامین دی در بدن می تواند درد های روماتیسمی شما را کاهش بدهد و یا این که از طریق مکمل‌ های ویتامین دی آن را به بدن خود برسانید .

12- مصرف امگا ۳ :

غذا هایی که سرشار از امگا ۳ هستند می‌توانند روی درد های روماتیسم موثر واقع شود پس استعمال مکمل امگا ۳ و مواد غذایی سرشار از آن می‌تواند در درمان خانگی روماتیسم بسیار موثر واقع شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده + 6 =

فهرست