تماس
021-66582923

درمان خانگی زانو درد در افراد مسن و میانسال

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی زانو درد در افراد مسن

یکی از درد های مفصلی رایج بین افراد زانو درد می باشد که در این مبحث می خواهیم از راه های درمان خانگی زانو درد نکات ارزشمندی را برای شما توضیح دهیم. اگر شما از زانو درد رنج می برید و درد آن به گونه ای است که رو به بیشتر شدن است شما باید حتماً نزد یک متخصص ارتوپد بروید و علت اصلی آن را ریشه یابی کنید. اما اگر دردی که احساس می کنید خفیف است و می توانید با آن کنار بیایید توصیه می کنیم از روش های درمان خانگی زانو درد استفاده کنید تا بتوانید درد آن را تسکین بدهید. علت‌ هایی که برای زانو درد می توانیم به آن اشاره کنیم این است که ممکن از زانوی شما دچار پیچ خوردگی شده باشد و یا تاندون‌ های آن حالت کشیدگی در آن ایجاد شده باشد و خیلی از موارد دیگر . موسسه پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت شما را دعوت به مطالعه ادامه ی مطالب می کند . با ما همراه باشید .

راهکار های درمان خانگی زانو درد به شرح زیر می باشد :

1- در منزل به استراحت کردن بپردازید :

2- از کمپرس سرد و هات پک استفاده کنید :

شما می‌توانید درد ناشی از زانو درد خود را با کمپرس گرم کاهش بدهید و با استفاده از کمپرس سرد التهاب موجود در داخل مفصل زانو را کاهش دهید لحظات اولیه که دچار آسیب می شوید یعنی یکی دو روز اول توصیه می‌ شود از کمپرس سرد و بعد از آن از کمپرس گرم استفاده نمایید .

3- بستن زانوی خود با باند کشی :

یکی از درمان های خانگی زانو درد این است که زانوی آسیب دیده خود را با یک باند کشی خوب ببندید اما خیلی آن را سفت و محکم نکنید تا خون به راحتی در آن بتواند گردش پیدا کند .

4- تمرین ورزشی انجام بدهید :

زمانی که دچار درد زانو هستید یکی از درمان های خانگی زانو درد برای شما به کارگیری و انجام حرکات ورزشی می باشد بی‌ تحرکی ،عضلات زانو شما را ضعیف می‌ کند و دچار محدودیت حرکتی خواهد شد اما تمرینات مناسب ورزشی می‌ تواند در روند بهبودی شما موثر باشد و در درمان آرتروز شما کار ساز قرار می‌ گیرد توصیه می شود ورزش‌های مانند دوچرخه سواری ،پیاده روی، شنا کردن و یوگا را انجام بدهید اگر حس خوبی در درمان خود داشتید آن ها را ادامه بدهید اما در صورتی که شرایط شما حاد تر شد آن ها را انجام ندهید و نزد متخصص بروید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی درد پشت زانو در افراد را مطالعه نمایید )

5- روی وزن خود کنترل داشته باشید :

اگر شما دچار زانو درد شده باشید و دارای اضافه وزن هستید به مراتب درد شما بیشتر خواهد شد زیرا زانو ها بیشترین وزن بدن را تحمل می‌ کنند در نتیجه درد در آن ناحیه افزایش پیدا می‌ کند .

6- استفاده از برگ بید :

استفاده از برگ بید می‌ تواند برای درمان خانگی زانو درد مفید واقع شود و التهابات و درد آن را آرام تر کند ولی اگر یکی از بیماری‌ های گوارشی و دیابتی دارید قبل از خوردن آن است به پزشک خود اطلاع دهید .

7- استفاده از زنجبیل :

یکی از درمان های خانگی زانو درد استفاده از زنجبیل می باشد این گیاه می تواند دردهای ناشی از آرتروز زانو را کاهش دهد شما می توانید از چای زنجبیل استفاده بکنید یا ریشه این گیاه را در مواد غذایی خود بریزید و به مصرف برسانید .

8- استفاده از سرکه سیب :

سرکه سیب یکی از بهترین و موثر ترین راه کارها برای تسکین زانو درد می باشد شما می توانید دو قاشق سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و روزانه میل کنید یا این که در محلول سرکه سیب و آب زانو های خود را به آرامی ماساژ بدهید تا رفته رفته شاهد آرام شدن زانو های خود شوید .

( در ادامه توصیه میشود مقاله علت آرتروز و راه های کاهش درد آن را مطالعه نمایید )

9- استفاده از فلفل هندی :

کارشناسان علوم تغذیه به این نتیجه رسیدند که فلفل هندی می تواند یک روش درمان خانگی زانو درد باشد شما می توانید داخل روغن زیتون مقداری از پودر فلفل را بریزید و آن را به حالت خمیری شکل دربیاورید و زانو های تان ماساژ دهید .

10- مصرف لیمو :

یکی دیگر از راه های درمان خانگی زانو درد استفاده از لیمو می باشد. این روش می‌تواند زانو درد شما را تسکین بدهد. روش استفاده آن به این صورت است که چند عدد لیمو را قاچ کنید و درون پارچه‌ای بگذارید و سپس روی آن روغن کنجد بریزید و آن را گرم نمایید سپس روی موضوع درد خود بمالید .

11- مصرف روغن خردل :

شما می‌توانید روغن خردل را گرم کنید و مقداری سیر را درون آن بریزید وقتی سیر شما به رنگ تیره درآمد بگذارید کنار تا خنک شود سپس آن را روی زانو ماساژ بدهید و روی زانوی خود را با چیزی ببندید این راهکار 2درمانی برای زانو درد بسیار موثر واقع می شود .

12- استفاده از نمک اپسوم :

شما می توانید مقداری از نمک اپسوم را درون وام حمام خود بریزید و با آب داغ مخلوط کنید سپس رسانه های آسیب دیده خود را به مدت نیم ساعت درون آن قرار دهید سعی کنید در طول هفته چند مرتبه این روش را برای تسکین زانو درد خود به کار ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × 3 =

فهرست