تماس
021-66582923

درمان خانگی معده درد با 13 روش ساده

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی معده درد با 13 روش ساده

معده درد یکی از درد های متداول و ناتوان کننده برای افراد می باشد که تقریبا همه ما آن را تجربه کرده‌ ایم درد ناشی از آن می‌ تواند دلایل متفاوتی را داشته باشد ما در این مقاله قصد داریم در مورد درمان خانگی معده درد توضیحاتی را ارائه دهیم . درمان‌ هایی که اگر به معده درد دچار شدید می توانید به راحتی با مراقبت در منزل از خود، این درد را کاهش دهید و از بین ببرید . با ما همراه باشید.

از جمله درمان های خانگی معده درد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

همانطور که در بالا اشاره شد معده درد یکی از دردهای متداول برای افراد مخصوصا سالمندان می باشد . اگر شما به عنوان مراقب وظیفه ی نگهداری از سالمند را برعهده دارید ، در هنگامی که سالمند شما دچار معده درد شده است می توانید با روشهای ساده که در زیر اشاره شده است ، درد معده سالمند خود را از بین ببرید . این روشها شامل :

1- نوشیدن چای بابونه :

از آن جا که بابونه خاصیت ضد التهابی دارد می تواند درد معده را اگر ناشی از تورم های بیش از حد که دچار التهاب شده است را آرام کند منظورتان را ریلکس نماید و عضلات آن را ریلکس نماید وقتی عضلات معده بر اثر غذا خوردن کمی حالت انقباض پیدا می کند با خوردن چای بابونه گرفتگی آن آزاد می‌ گردد هنگام شما می‌ توانید بابونه خشک شده را در درون لیوان بریزید و آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید دم بکشد سپس آن را بخورید .

2- استفاده از هات پک :

به کاربردن یک وسیله گرمایشی مانند کیسه آب گرم یا تا یک بطری آب گرم روی معده باعث می‌ شود درد شما را آرام کند و اگر شما دچار قولنج در ناحیه معده شده باشید عضلاتش را شل و ریلکس می‌کند دقت داشته باشید وسیله گرمایشی که استفاده می کنید خیلی داغ نباشد که به پوست شما آسیب وارد نکند اگر در حین استفاده سرد شد می توانید مجددا آن را عوض کنید .

3- استفاده از آب برنج در درمان خانگی گردن درد:

از دیگر روشهای درمان خانگی معده درد می توانیم به آب برنج با اشاره کنیم شما می توانید زمانی که اقدام به آبکشی برنج می کنید مقداری از آب آن را بردارید عسل به آن اضافه کنید و به صورت گرم آن را بخورید بهتر است زمانی که قابلمه را از روی شعله بر می دارید به مدت چند دقیقه با درب بسته آن را به همان حالت قرار بدهید و سپس آب آن را بردارید آب برنج صاف شده می تواند التهاب مخاط را کم کند .

4- استفاده از نعنا :

همان طور که می‌ دانید نعنا می تواند برای حالت تهوع بسیار مفید واقع شود و به خاطر منتول موجود در آن می تواند یک تسکین دهنده و برطرف کننده تهوع باشد زمانی که احساس معده درد دارید یکی از راه کارهای درمان ج دخانگی برای معده درد استفاده از نعنا می باشد شما می توانید هم نعنا را به صورت دمنوش استفاده کنید و هم موادی که دارای نعنا هستند مانند آبنبات های نعنایی را مصرف کنید جویدن برگ‌ های نعنا به تنهایی نیز می تواند برای گوارش شما بسیار موثر واقع شود .

5- استفاده از لیمو سنگی :

اگر شما جزء افرادی هستید که معده شما غذا را دیر هضم می کند توصیه می کنیم برای هضم بهتر معده خود از لیمو سنگی استفاده کنید لیمو سنگی به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می تواند اسید هیدروکلریک تولید کند و غذای درون معده را بهتر و سریع تر حذف نماید .

6- نوشیدن چای زنجبیل :

برای درمان خانگی معده درد از دیگر مواردی که بسیار کارساز می باشد می توانیم چای زنجبیل را به شما معرفی کنیم زنجبیل به دلیل دارا بودن مواد جینجرول و شوگاول باعث نرم شدن عضلات روده و معده می شود و می تواند حالت تهوع را برطرف کند زنجبیل تازه را رنده بزنید و با آب بجوشانید و بعد آن را صاف کنید عسل به آن اضافه کنید و بنوشید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله سرطان معده و راه های تشخیص آن را مطالعه نمایید )

7- استفاده از رازیانه :

دانه های رازیانه دارای موادی به نام آنتول می باشد این مواد می‌ تواند باعث ازدیاد آنزیم های گوارشی شود و التهاب روده و درد ناشی از معده را کاهش می دهد و می توانید بعد از سرو غذا یک قاشق چای خوری دانه رازیانه را بجوید .

8- نوشیدن آب معدنی گازدار :

اگر بتوانید لیمو ترش را با آب معدنی گازدار مخلوط کنید در درمان معده درد خود که بر اثر پرخوری ایجاد شده است کمک شایانی کرده اید آب گاز دار به خاطر دی اکسید کربنی که دارد باعث می شود شما آروغ بزنید و فشار درونی معده را کاهش بدهد .

9- استفاده از سرکه سیب :

از دیگر راه های درمان خانگی معده درد سرکه سیب می باشد شما می توانید یک قاشق سرکه سیب را بخورید ولی اگر نتوانستید آن را خالی مصرف کنید توصیه می‌ کنیم سرکه را با مقداری آب و عسل مخلوط نمایید و بعد میل کنید از آنجا که سرکه حالت اسیدی دارد می‌تواند به هضم نشاسته کمک کند و باعث حفظ باکتری های مفید روده گردد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله زخم معده در کودکان و راه های درمان خانگی آن را مطالعه نمایید )

10- مصرف دارچین :

کسانی که معده و دستگاه گوارش تحریک پذیری دارند می توانند از دارچین که دارای آنتی اکسیدان می باشد استفاده کنند می‌ توانند غذای مصرفی را راحت‌ تر هضم کنند توصیه می‌ کنیم در روز سه مرتبه جوشانده آن را مصرف کنید .

11- مصرف زیره :

زیره خاصیت ضد میکروبی دارد و می‌ تواند اسید های زیاد معده را کاهش بدهد شما می توانید از جوشانده زیره برای کاهش ورم معده خود که دچار میکروب شده یا اسید بیش از حد ترشح می کند استفاده نمایید .

12- مصرف انجیر :

انجیر جز مواد غذایی ملین محسوب می‌ شود و می‌ تواند درد معده که دچار سوءهاضمه شده باشد و روده که به خوبی کار نمی کند و یبوست در آن شکل گرفته باشد را تحریک کند و به درمان درد شما موثر واقع شود .

13- گیاه شیرین بیان :

اگر معده شما دچار زخم شده باشد و ملتهب گردیده باشد شما می توانید از ریشه گیاه شیرین بیان به عنوان چایی دمنوش استفاده کنید تا علائم ناشی از معده درد شما را تسکین دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × چهار =

فهرست