تماس
021-66582923

درمان خانگی میگرن با راهکارهای طبیعی

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک
بدون دیدگاه
درمان خانگی میگرن با راهکارهای طبیعی

درمان خانگی میگرن یکی از سوالاتی می باشد که کاربران ما از کارشناسان بخش سلامت آتیه پرستاران، می پرسند که ما در این مبحث تصمیم گرفتیم راجعب این موضوع نکات مفید و کلیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که می دانید یکی از سر درد های شایع بین اکثر افراد سر درد های میگرنی می باشد که به سر درد های عصبی مربوط می‌ شود و فردی که به آن مبتلا می شود دارای یک سری از نشانه ها از جمله:

داشتن حالت تهوع ، استفراغ ، گزگز شدن اندام ها ، حساس شدن به صدا و نور ، ایجاد تحولاتی در دید آن ها حاصل می‌ شود که با شکل گیری آن، فرد را بسیار رنجور می کند. ما توصیه می‌ کنیم علاوه بر درمان هایی که یک پزشک برای جلوگیری از سر درد های میگرنی شما تجویز می‌ کند از یک سری درمان خانگی میگرن نیز بهره بگیرد .

راه کار های طبیعی و خانگی آن عبارتند از :

استفاده از طب فشاری :

یکی از درمان های خانگی سردرد میگرنی این است که با استفاده از فشار وارده بر قسمت های خاصی از بدن، درد و تهوع ناشی از میگرن را برطرف نمایند. این قسمت ها روی فضایی بین انگشت شست و اشاره دست چپ می باشد که با به تحریک وا داشتن آن گرفتگی آن آزاد می گردد. شما می توانید به مدت چند دقیقه این نقطه را به حالت دورانی فشار دهید و اگر تهوع دارید روی قسمت بالای ساعد و قسمت میانی را فشار دهید تا تهوع شما از بین برود .

ایجاد تغییر در سبک غذا خوردن :

معمولاً افرادی که به عارضه ی میگرن مبتلا می‌ شوند باید تمامی جوانب را در نظر بگیرند و روی مواد غذایی خود کنترل لازم را داشته باشند و بدانند زمانی که سر درد میگرنی آن ها بروز می کند قبل از آن چه نوع غذایی مصرف کرده اند و نسبت به آن اجتناب نمایند.

به طور مثال یک سری از شکلات ها، موادی که دارای کافئین هستند و غذا هایی که مواد افزودنی دارند غذاهایی هستند که باعث شکل‌ گیری میگرن می گردند. شما می توانید با ایجاد تغییر در سبک غذا خوردن خود از شر سر درد های میگرنی خود رهایی پیدا کنید.

روغن های گیاهی در درمان خانگی میگرن :

بسیاری از روغن های گیاهی مانند روغن اسطوخودوس می‌ تواند حالت درمانی داشته باشد و برای درمان اضطراب و ایجاد سر درد بسیار موثر واقع می‌شود و شما می‌توانید با بو کردن این روغن در درمان سر درد های خود کمک شایانی بکنید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله 8 راه درمان خانگی سینوزیت را مطالعه نمایید )

استفاده از زنجبیل :

یکی دیگر از درمان های میگرن در منزل استفاده از زنجبیل میباشد. این مواد غذایی می‌ تواند درد های میگرنی را کاهش دهد و با داروی سوماتروپتین برابری می‌ کند و مصرف آن اگر فرد مبتلا به آن حساسیت نداشته باشد بلامانع است .

کنترل کردن استرس :

برای کاهش سر‌ درد های میگرنی خود می توانید روی کنترل استرس خود کار کنید همان طور که می دانید استرس داشتن از عوامل بروز میگرن می باشد پس برای جلوگیری از استرس با راه‌ های مدیریت استرس مانند مطالعه کردن ، پیاده‌روی و انجام ورزش به درمان خود بپردازید.

تاثیر حرکات یوگا درمانی مناسب برای سردرد میگرنی :

حرکات کششی که در ورزش یوگا استفاده می شود می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری نماید و جریان گردش خون را بالا ببرد و از این طریق کمک به برطرف شدن میگرن می کند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی سرگیجه را مطالعه نمایید )

از دیگر راهکارهای درمان در منزل برای سردرد های میگرنی:

کاربرد طب سوزنی در درمان میگرن :

درمان مناسب برای رفع سر درد های میگرنی طب سوزنی شناخته شده است و می‌ تواند بسیار تاثیر گذار باشد و افرادی که به این عارضه درگیرند برای انجام آن باید نزد افراد با مهارت بروند .

ماساژ درمانی :

ماساژ دادن یکی از درمان های بی هزینه و موثر برای درمان خانگی میگرن می باشد با ماساژ قسمت های گردن و شانه می توانید گرفتگی عضلات آن را ریلکس نمایید و به کاهش درد میگرنی خود کمک نمایید .

گیاه بابا آدم جنگلی :

این نوع گیاه دارویی اگر روزانه ۱۵۰ میلی گرم مصرف شود به مراتب شاهد آن خواهید بود که در عرض سه ما درد های میگرنی شما را کاهش می دهد .

مصرف منیزیم :

یکی از مواد معدنی مهم و ضروری بدن منیزیم می‌ باشد که اگر در بدن با کاهش مواجه شود می‌ تواند عامل بروز سر درد های میگرنی شود برای مصرف کردن می توانید با پزشک خود مشورت کنید و سپس آن ها را به مصرف برسانید .

مصرف ویتامین :

مکمل های ویتامین b می‌ تواند انتقال‌ دهنده مغز را منظم نماید این نوع از ویتامین خیلی سریع از بدن دفع می شوند شما می توانید نحوه مصرف را از پزشک بپرسید و مصرف نمایید تا تعداد دفعاتی که به سر درد های میگرنی مبتلا می شوید را کاهش دهد.

نوشیدن آب فراوان :

از دیگر موارد درمان خانگی میگرن ، نوشیدن آب کافی می باشد. کم آبی یکی از عوامل بروز سر درد های میگرنی می‌ باشد سعی کنید خود را هیدراته نگه دارید تا از بروز آن پیشگیری نمایید .

خواب خوب :

سعی کنید برای کاهش درمان سر درد های میگرنی خود در طول شب به خوبی بخوابید خواب و استراحت لازم می تواند مانع از بروز سر درد های میگرنی شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

ده + 12 =

فهرست