تماس
021-66582923

درمان خانگی چرک دندان ( آبسه )

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک
بدون دیدگاه
درمان خانگی چرک دندان ( آبسه )

درمان خانگی چرک دندان مبحثی است که امروز می خواهیم نکات ارزشمندی را برای شما عزیزان شرح دهیم تا بتوانید خودتان در منزل عفونت دندانتان را از بین ببرید. گاهی مواقع که دچار چرک و عفونت دندان می شوید و بنابر دلایلی نمی توانید خیلی سریع اقدام به درمان از طریق دندانپزشکی بکنید. خیلی از موارد و راه‌ های درمان خانگی وجود دارد که می توانید با به کارگیری آنها از عفونت و درد حاصل از آن رهایی پیدا کنید.

چگونه عفونت دندان را در منزل از بین ببریم ؟؟

1- غرغره کردن دهان با نمک :

یکی از مهمترین موارد درمان خانگی چرک دندان یا آبسه، استفاده از نمک می باشد. اگر دندان شما دچار عفونت شده است یکی از درمان های راحت برای تسکین آن غرغره کردن دهان با نمک می باشد. شما باید نصف قاشق نمک را با نصف لیوان آب گرم ترکیب نمایید و دهان خود را با آن شستشوی بدهید برای چند دقیقه این کار را انجام دهید سپس آن را تخلیه نمایید .

2- استفاده از جوش‌شیرین :

جوش شیرین دارای خاصیت ضد میکروبی می‌باشد و در هر خانه ای وجود دارد. شما می توانید در صورت بروز چرک دندان از این محلول استفاده کنید تا ضمن برطرف شدن چرک آن پلاک آن را نیز برطرف نماید طرز تهیه این محلول به این صورت است که نصف قاشق جوش شیرین را با نصف لیوان آب گرم ترکیب نمایید و آن را برای چند دقیقه در دهان غرغره کنید و سپس آن را خالی کنید .

3- استفاده از روغن اورگانو در درمان خانگی چرک دندان :

طب سنتی به این نتیجه رسیده است که استفاده از روغن اورگانو روی دندانی که آبسه کرده است و دچار چرک گردیده می‌تواند بسیار موثر واقع شود از آنجا که این روغن خاصیت ضدباکتریایی دارد می تواند التهاب ناشی از آن را نیز کاهش بدهد شما می توانید این روغن را تهیه کنید و با یک روغن دیگر ترکیب نمایید و یک پنبه را به آن آغشته کنید و روی دندان چرک کرده قرار دهید بعد از گذشت چند دقیقه آن را خارج کنید و ۱۰ دقیقه بعد آن را بشویید .

4- استفاده از کیسه یخ :

اگر دندان شما به دلیل چرک و عفونت دچار التهاب شده است می توانید چند قطعه یخ را درون نایلونی قرار بدهید و روی آن را با دستمال یا حوله بپوشانید و روی دندان خود قرار بدهید و بعد از یک ربع را تعویض کنید انجام این حرکت را در روز سه مرتبه تکرار نمایید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله آیا کشیدن دندان عقل الزامی می باشد؟ را مطالعه نمایید )

5- استعمال شنبلیله :

از جمله درمان خانگی چرک دندان می‌توانیم به شنبلیله اشاره کنیم. این گیاه می‌تواند عفونت و التهاب دندان را به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد برطرف نماید طرز استفاده آن به این صورت است که مقداری شنبلیله را در آب اضافه کنید و بجوشانید و هنگامی که خنک شد آن را با پنبه روی دندان چرک کرده خود قرار دهید و سعی کنید در طول روز این حرکت را سه مرتبه تکرار نمایید .

6- استفاده میخک :

میخک یکی از راه های درمانی بسیار قدیمی در کاهش عفونت دندان می باشد شما می توانید آن را روی پنبه بزنید و سپس روی دندان خود قرار بدهید و یا اینکه آن را در آب مخلوط کنید و به عنوان دهان شویه استفاده کنید .

7- استفاده از آویشن :

گیاه آویشن خاصیت میکروب زدایی بسیار بالایی دارد و می‌تواند آماس و التهاب را کم کند و ترکیب آن با آب به عنوان دهان شویه یکی از درمان های خانگی چرک دندان می باشد .

8- استفاده از روغن ها :

طبق مطالعاتی که صورت گرفته است به این نتیجه رسیدند که غرغره کردن روغن در دهان می تواند ضمن برطرف کردن چرک و عفونت دندان فواید زیادی از جمله رفع بوی بد دهان ، برطرف کردن پلاک ، ها و سم زدایی دهان گردد شما می توانید از روغن کنجد ، نارگیل و یا زیتون به صورت ناشتا در دهان خود غرغره کنید .

9- استفاده از سیر :

از دیگر موارد درمان خانگی چرک دندان استفاده از سیر می باشد. سیر خاصیت ضد باکتریایی دارد و یک مبارز قوی در برابر آن می باشد می توانید آن را بکوبید بر روی دندان آبسه کرده قرار بدهید تا چرک آن را برطرف نماید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله آیا ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی جایز است؟ را مطالعه نمایید )

10- استفاده از گل رز :

ترکیب گل رز با مقداری آب لیمو ترش می تواند یک جهان شوی قوی برای برطرف شدن چرک و عفونت دندان باشد توصیه می شود این درمان را در طول روز سه مرتبه انجام دهید .

11- ترکیب عسل و سرکه از درمان های خانگی چرک دندان :

یکی دیگر از درمان های موثر برای از بین رفتن چرک دندان این است که یک قاشق عسل را با چند قطره سرکه ترکیب نمایید و این ترکیب را با پنبه روی دندان آبسه کرده بمالید .

12- استفاده از زنجبیل :

شما می توانید یک زنجبیل را بشویید و به تکه های ریز خرد کنید و روی دندان آبسه کرده بگذارید و یا این که آن را با آب ترکیب کنید و به عنوان دهانشویه به مصرف برسانید اگر این کار را تا یک هفته انجام دهید از شر چرک و عفونت دندان خلاص خواهد شد .

13- زردچوبه :

همان طور که می دانید زردچوبه دارای خاصیت های زیادی می باشد و می تواند روی سیستم گوارش و استخوان ها تا ثیرات مثبت داشته باشد حتی به عنوان زیبایی کاربرد دارد همچنین می تواند عفونت دندان را به سرعت درمان کند این گیاه به دلیل دارا بودن کورکومین ضد میکروب شناخته شده است می توانید از آن به عنوان یک درمان خانگی چرک دندان استفاده کنید آن را با آب ترکیب نمایید و با پنبه روی دندان خود بمالید و بگذارید بماند تا درد دندان شما را تسکین بدهد سپس آن را بشویید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − نوزده =

فهرست