تماس
021-66582923

درمان خانگی کلسترول بالا

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی کلسترول بالا

یکی از بیماری‌ های بسیار رایج است که تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا شده اند کلسترول بالا می باشد. همان طور که می دانید کلسترول چیزی شبیه یک تکه موم درون خون می باشد که اندازه طبیعی و نرمال آن برای سلول‌ های بدن لازم است اما اگر این میزان افزایش پیدا کند خطرناک است و می تواند بیماری های قلبی را به وجود بیاورد. در ادامه مطالب با علت بروز کلسترول و نشانه های آن آشنا خواهید شد و سپس راه های درمان خانگی کلسترول بالا را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

تقسیم بندی کلسترول به شرح زیر می باشد :

یک) کلسترول ال دی ال
دو ) کلسترول اچ دی ال

مورد اول کلسترول و چربی مضر بدن می باشد که می تواند منجر به انسداد شریان‌ ها شود و خطراتی را به همراه دارد و مورد دوم چربی مفید می باشد که مقدار اضافه آن برای تجزیه به کبد ارسال می شود .

کلسترول بالا به چه دلایلی شکل می گیرد ؟

دلایل زیادی برای وجود کلسترول بالا وجود دارد از جمله این علت ها شامل :

  • چاقی :
    از رایج‌ ترین علت‌ های بروز کلسترول بالا چاق بودن شخص می باشد. افرادی که دچار اضافه وزن هستند میزان کلسترول ال دی ال آن ها بالا تر می رود و رسوب گذاری در رگ ها افزایش می‌ یابد و می‌ تواند بیماری‌ های قلبی و عروقی را شکل بدهد.
  • عدم فعالیت :
    از دیگر علت‌ های بروز کلسترول بالا کم فعالیتی اشخاص می باشد افرادی که دائم می‌ نشینند و فعالیت از خود بروز نمی‌دهند معمولا میزان ال دی ال خون خود را افزایش می‌ دهند و می‌ تواند برایشان مشکلات و اختلالات حادی را به همراه داشته باشد .
  • میزان سن :
    افزایش سن و بروز ۵۰ سالگی به بالا می تواند از علت‌ های بروز کلسترول بالا باشد .
  • استعمال مشروبات الکلی :
    افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کنند میزان کلسترول خوب بدن یعنی اچ دی ال را بالا می‌ برد اما کلسترول ال دی ال را کنترل نمی کند و میزان فشارخون و تری گلیسیرید و بیماری های قلبی را به همراه خواهد داشت .
  • فشار روانی :
    بسیاری از افراد زمانی که اضطراب و استرس به آن ها روی می‌ آورد به صورت ناخود آگاه روی به خوردن غذا می آورند و به صورت افراطی غذا می خورند غذا هایی که دارای چربی زیادی هستند از این رو دچار کلسترول بالای خون خواهند شد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله مراقبت پرستاری از بیمار فشار خون در منزل را مطالعه نمایید )

کلسترول بالا چه نشانه هایی ایجاد می کند ؟

به طور عمده این عارضه مشخصه واحدی ندارد و علائمی را در بدن افراد ایجاد نمی‌ کند و کسی تا زمانی که این عارضه برایش مشکلی ایجاد نکند نمی‌تواند پی به وجود آن در ساختار بدنی خود داشته باشد.

این اختلال می تواند بیماری های قلبی و عروقی را برای شخص به وجود بیاورد و او را دچار سکته قلبی و مغزی بکند البته در صورتی که این رسوبات کلسترول در رگ های اصلی بدن انباشته شده باشد میزان نرمال و طبیعی کلسترول در بدن افراد باید ۲۰۰ میلی گرم در هر دسی لیتر خون باشد اگر میزان آن بیش از این خطرآفرین خواهد شد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله میوه های خوب برای فشار خون بالا را مطالعه نمایید )

انواع درمان خانگی کلسترول بالا به شرح زیر می باشد :

شما می توانید با مراقبت و پرستاری در منزل از خودتان به روشهای سنتی و استفاده از داروهای گیاهی، کلسترول خون خود را به حالت استاندارد دربیاورید . در زیر نمونه ای از این موارد را برای شما شرح داده ایم .

1- مصرف دانه های گشنیز :

طی تحقیقاتی که انجام شده است محققان به این نتیجه رسیدند که گشنیز برای کاهش کلسترول بالا مفید و موثر واقع شده است شما می توانید به مقدار ۲ قاشق چای خوری دانه‌ های گشنیز را با آب گرم مخلوط کنید و مقداری شیر و هل را نیز به آن اضافه کنید و در طول روز سه مرتبه بنوشید تا بتواند کلسترول خون خود را درمان کنید .

2- مصرف پیاز درمان خانگی کلسترول بالا :

ترکیب یک قاشق آب پیاز با عسل و نوشیدن آن به صورت روزانه یک درمان مفید و کارساز برای کلسترول بالا ی شما می باشد

3- استفاده از گیاه زالزالک :

برگ های گیاه زالزالک خاصیت های زیادی دارد یکی از خواص بی نظیر و درمانی آن متعادل نگهداشتن کلسترول خون می باشد و ضمن درمان فشار خون می‌ تواند از بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری نمایند .

4- سرکه سیب درمان خانگی دیگر در کلسترول بالا :

همان طور که می دانید سیب جزء درمان های خانگی بسیار مفید واقع شده است که می‌ تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند و کلسترول بالا یکی از این بیماری‌ ها محسوب می‌ شود .

5- دارچین و جو :

یکی از درمان های خانگی کلسترول بالا این است که مقداری جو دوسر را با دارچین و آب ترکیب کنید و روزی یک لیوان آب آن را بنوشید.

6- استفاده از آرتیشو :

شما می توانید دو عدد آرتیشو را با ۸ لیوان آب بجوشانید و در طول روز به اندازه یک لیتر آن را بخورید آرتیشو می‌ تواند یک درمان خانگی موثر برای کلسترول بالا محسوب شود .

7- مصرف روغن زیتون :

مصرف روغن های گیاهی مانند روغن زیتون می تواند سطح کلسترول بد شما را از بین ببرد در صورتی که به آن حرارت و گرمای ندهید.

8- مصرف آب هویج :

آب هویج را بگیرید و اسفناج خرد شده را به آن اضافه نمایید و بعد از خوردن غذای خود آن را بنوشید تا درمان مناسب برای کاهش کلسترول بالای شما باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × 1 =

فهرست