تماس
021-66582923

درمان خانگی گوشت اضافه که روی بدن ایجاد می شود

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه

یک سری از برآمدگی ها روی قسمت های مختلف بدن به وجود می آید که به آن ها منگوله های گوشتی گفته می‌ شود. به طور کلی اکثراً در نواحی پلک ها، گردن، زیر بغل شکل می‌ گیرد و ظاهر مناسبی ندارد. شما می توانید قبل از این که نزد پزشک بروید و اقدام به برداشتن این زائده های گوشتی بکنید از طریق درمان خانگی گوشت اضافه ایجاد شده در بدن خود را برطرف نماید.

از علت‌ های مهم ایجاد گوشت اضافه می توانید به جمع شدن رگ های خونی روی قسمت‌ های ضخیم تر پوست اشاره کرد وقتی دو پوست روی هم ساییده می‌ شود گوشت اضافه به وجود می‌ آورد و عموما در میان افرادی که دچار افزایش وزن هستند و بیماری دیابت دارند و یک سری از زخم روی بدنشان به وجود می آید حاصل می گردد این زائده های گوشتی صورتی رنگ و یا قهوه‌ ای هستند و عمدتاً دردی ندارد .

درمان خانگی گوشت اضافه که روی بدن

انواع درمان خانگی گوشت اضافه :

استفاده کردن از درخت چای :

یکی از درمان های خانگی گوشت اضافه کاربرد روغن درخت چای می باشد. این درخت خاصیت برطرف کردن زائده های گوشتی را دارد. باید روغن آن را در عرض ۷ روز روی زائده ها بمالید تا برطرف گردد.

کاربرد سرکه سیب در درمان خانگی گوشت اضافه :

از موثر ترین راه های درمان خانگی زائده های گوشتی مصرف سرکه سیب به مدت ۳۰ روز روی موضع می باشد .

مصرف آب پیاز :

شما می توانید پیاز را درون ظرفی بریزید و روی آن نمک بپاشید و بگذارید یک شب بماند. سپس روز بعد آب آن را بگیرید و روی گوشت اضافه خود بمالید تا بعد از ده روز شاهد برطرف شدن زائده گوشتی خود باشید.

مصرف روغن کرچک :

محققان به این نتیجه رسیدند که برای درمان خانگی گوشت اضافه می توانید ترکیبی از جوش شیرین و روغن کرچک تهیه نماید آن را به حالت خمیری شکل در بیاورید و بگذارید تا صبح روی گوشت اضافه شما بماند این روند را به مدت ده شبانه روز تکرار کنید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله راه های بهبودی بخیه زایمان طبیعی را حتما مطالعه نمایید )

استفاده از آب آناناس :

یکی دیگر از درمان های خانگی گوشت اضافه مالیدن آب آناناس می باشد. این روند را ده شبانه‌ روز باید انجام دهید و سعی کنید آن را نشویید تا به طور کامل از بین برود.

کاربرد سیر و تاثیر آن در برطرف کردن گوشت اضافی :

شما می توانید به اندازه گوشت اضافی خود آب سیر را بگیرید و روی آن بمالید تا شاهد برطرف شدن این زواید گوشتی شوید دقت داشته باشید آب سیر نباید بماند و باید حتماً به صورت تازه استعمال شود تا کارایی بهتری داشته باشد .

استفاده از لاک :

شما می‌توانید از لاک‌ های بی رنگ برای درمان گوشت اضافی خود بهره ببرید به این طریق که لاک را روی موضع مورد نظر بزنید و بگذارید خشک شود این کار مانع از رسیدن هوا به گوشت اضافه می گردد و آن را خشک می کند و سپس می اندازد در طول روز سه بار این روند را تکرار کنید .

استفاده از آلوئه ورا :

ماساژ آب آلوئه ورا روی گوشت اضافه یکی از درمان های خانگی بسیار مفید می باشد که می تواند خیلی سریع آن را درمان نماید .

استعمال پوست موز در درمان خانگی گوشت اضافی :

شما می توانید قسمتی از پوست موز را برش دهید و روی موضع گوشت اضافه بگذارید و تا صبح روی آن را با چیزی ببندید. این روش را سعی کنید روزی یک بار تکرار نمایید تا زوائد گوشتی شما برطرف گردد.

کاربرد چسب برزنتی :

از دیگر روش های مفید و کارساز در درمان خانگی گوشت اضافی زدن چسب برزنتی می باشد. شما باید به مدت دو هفته آن را بزنید تا بماند و بعد از دو هفته آن را بکنید و شاهد برطرف شدن آن شوید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله راه های درمان خانگی زخم بستر را مطالعه نمایید )

استفاده از نخ :

شما می توانید گوشت اضافه خود را با نخ ببندید تا سفت شود این روش کمی با درد خفیف همراه است سپس زایده ها را با قیچی بردارید و یا این که روزانه نخی را که بسته اید را سفت تر کنید تا خون رسانی به آن کم شود و خودش بیفتد .

نوشیدن آب شنبلیله :

شنبلیله و نوشیدن آب آن با معده خالی در درمان زائده های گوشتی بسیار حائز اهمیت می باشد .

استفاده از روغن های گیاهی :

اگر گوشت اضافه روی قسمت پلک شما ایجاد شده باشد می‌ توانید سه نوع روغن کنجد ، روغن ارگانو و روغن ریحان را با یکدیگر ترکیب نمایید و با پنبه روزی یک بار روی موضع بمالید و بگذارید روی آن بماند سپس آن را بشویید این روش نیز بسیار مهم و کارساز خواهد بود .

مصرف آب سبزیجات :

یکی دیگر از درمان های مفید برای گوشت اضافی در بدن این است که یک عدد سیب زمینی را با سیر و گل کلم ترکیب نمایید و آب حاصل از آن را روی زائده گوشتی خود بمالید و یا این که این ترکیبات را روی موضع بمالید و روی آن را با چیزی ببندید و صبح بشویید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × 2 =

فهرست