تماس
021-66582923

در گذشته مراقبت های پرستاری در منزل از روشهای متفاوتی برای خانواده ها صورت می گرفت اما امروزه برای دریافت این خدمات می توان از امکاناتی که توسط دفتر پرستاری در منزل ارائه می شود استفاده نمود. در ادامه می خواهیم به سوال دفتر پرستاری چیست ؟ بپردازیم و شما را با این دفاتر که در حوزه سلامت فعالیت دارند آشنا کنیم.

دفتر پرستاری چیست؟

دفتر پرستاری در منزل می تواند شامل شاخه های زیادی از خدمات و رسیدگی به افراد مسن، کودکان یا نوزادان و همچنین بیماران باشد که برای به آسایش رسیدن شما و خانواده بسیار مفید می باشد.

استفاده از این خدمات از لحاظ هزینه می تواند برای شما مفید و به صرفه تر باشد. کسانی که این خدمات را برای شما ارائه می دهند معمولا افرادی هستند که در این زمینه تخصص دارند و تجربه ی کافی را کسب کرده اند.خدمات دفتر پرستاری در منزل می تواند به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت ارائه شود. که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

این دفاتر معمولا خدمات خود را برای سالمندان به صورت بلند مدت ارائه می دهند. زیرا سالمندان وقتی پا به سن می گذارند ناتوان شده و برای ادامه زندگی خود و مستقل شدن نیاز به فردی دارند که تا اخر عمر به آنها رسیدگی همه جانبه نماید.

دفتر پرستاری در منزل برای بیماران بر خلاف سالمندان معمولا خدمات کوتاه مدت ارائه می دهد این خدمات تا زمان بهبودی بیمار می باشد. خدماتی مانند نظارت بر بهداشت بیمار، تجویز دارو های بیمار و مواردی از این قبیل می باشد. اما بسیاری از بیماران نیز هستند که احتیاج به خدمات بلند مدت دارند این افراد به دلیل نوع بیماری که دارند مجبور هستند که به مدت طولانی از کمک دیگران بهره ببرند. مانند افرادی که قطع نخاع شده اند.

خدماتی که توسط دفتر پرستاری برای مراقبت از کودکان ارائه می دهد جزو آن دسته از خدماتی می باشد که به صورت کوتاه مدت بوده. چون معمولا والدین به دلیل مشغله های کاری مجبور هستند در مدت کوتاهی کودکان یا نوزادان خود را تنها در منزل رها کنند که در این میان والدین با کمک گرفتن از دفاتر پرستاری این خلاء را بخوبی پر می کنند و دفاتر پرستاری نیز با اعزام فردی مطمئن به منزل از کودک یا نوزاد به بهترین شکل همانند والدین مراقبت و نگهداری می کنند.

وظایف دفتر پرستاری در منزل چیست

1- خدمات دفتر پرستاری در منزل برای سالمندان

همانگونه که در بالا اشاره شد خدماتی که دفاتر پرستاری برای سالمندان در نظر می گیرند معمولا خدمات طولانی مدت می باشد. خدماتی مانند کنترل علائم حیاطی سالمند به صورت روزانه و هفتگی ، نظارت بر خوراک سالمندان ( درست کردن غذا )، نظارت و رسیدگی به امور نظافتی و بهداشتی سالمند ( بردن سالمند به حمام ، دستشویی ، عوض کردن پوشک ) ، تلاش در بالا بردن روحیه و شاد نگه داشتن سالمندان ( صحبت کردن با سالمند ، تشویق سالمند و همراهی کردن آن برای رفتن به بیرون مانند پیاده وری و کوهنوردی )

2- خدمات برای بیماران

رسیدگی به بیماران جزو برنامه های کوتاه مدت این دفاتر پرستاری می باشد. نوع خدمات مراقبتی پرستاری در منزل شامل مراقبت از بیماران پس از جراحی و بستری شدن در بیمارستان، خدمات تزریقات، خدمات پانسمان زخم، مدیریت مواردی مانند دیابت ، قند خون و فشار خون ، خدمات مراقبتی برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بیمارانی که تحرک ندارند، انجام امورات نظافتی بیمار مانند شستشو و توالت بردن بیمار، همچنین درست کردن غذاهایی که طبق توصیه پزشک می باشد.

3- خدمات برای کودکان

بودن یک پرستار کودک مخصوصا پرستار خانم در کنار خانواده و کمک به والدین در مراقبت از کودکان باعث شده مادر و پدر بچه با خیال راحت و آرامش بیشتر بتوانند زندگی خود را بهتر مدیریت نمایند. ما در زیر به تعدادی از این خدمات را که پرستاران در بهترین دفتر پرستاری انجام می دهند را شرح داده ایم که شامل:
• به آرامش رساندن کودک و مراقبت از کودک تا زمانی که مادر به خانه برگردد
• غذا دادن به کودک
• بازی کردن با کودک
• انجام امور نظافتی کودک و نوزاد مانند عوض کردن پوشک یا بردن کودک به دستشویی

قیمت خدمات دفتر پرستاری در منزل

هزینه خدماتی که در دفتر پرستاری در منزل ارائه می شود به میزان حاد بودن شرایط بیمار و یا سالمند و همچنین طول مدت خدمات بستگی دارد. افزایش هزینه های بستری در بیمارستان و همچنین مراکز نگهداری مانند خانه سالمندان و همچنین مزیت هایی مانند در دسترس بودن خدمات پرستاری در منزل و با کیفیت بودن این مراقبت ها در منزل و از همه مهمتر بالا رفتن تقاضای خانواده ها، باعث تولد بسیاری از خدمات پرستاری در خانه در سراسر جهان شده است.

بنابراین، برای انتخاب یکی در شهر خود که نیازهای مراقبت های پرستاری منزل شما را برآورده کند، باید هزینه ها و خدمات ارائه شده توسط هر یک از این دفاتر پرستاری در منزل را مقایسه کنید.

خط پایین

هنگامی که به خدماتی نیاز دارید که نیازی به استفاده از مراکز نگهداری مانند بیمارستان ها و یا خانه سالمندان را ندارید، استفاده از خدمات دفتر پرستاری آتیه پرستاران سلامت بهترین گزینه است. شما می توانید با پرستاران واجد شرایط و ثبت نام شده در این دفتر پرستاری قرار ملاقات بگذارید و از خدماتی استفاده کنید که به شما در بهبودی و رسیدن به یک زندگی سالم کمک می کند.

خدمات ارائه شده در دفتر پرستاری آتیه پرستاران سلامت با تیمی از پرستاران و مراقبان ماهر ارائه می دهد. شما با دریافت این خدمات از پشتیبانی همه جانبه برخوردار می‌شوید این مجموعه به صورت شبانه روزی فعال می باشد بنابراین، می توانید هر زمان خواستید تماس بگیرید و این خدمات را درخواست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دوازده + چهار =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست