تماس
021-66582923
پرستار کودکپرستاری در منزل

شرح وظایف پرستار اطفال شامل چه مواردی می باشد؟؟؟

امروز با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی که برای والدین وجود دارد و مشغله های زیادی که در زندگی آن ها می باشد برای مراقبت و نگهداری از اطفال و کودکان خود نیازمند یک پرستار هستند از این رو برای استخدام یک پرستار که بتوانند با خیال راحت به او اعتماد کنند و اطفال خود را به آن ها بسپارند دغدغه های زیادی دارند در این مقاله قصد داریم در مورد وظایف یک پرستار خوب برای نگهداری اطفال توضیحاتی را ارائه بدهیم .

شرح وظایف پرستار اطفال به شرح زیر می باشد :

1- امنیت و ایمنی :

اولین چیزی که پرستار کودک در خانه باید در صف وظایف خود اعمال کند ایجاد ایمنی و امنیت لازم برای اطفال می باشد یک پرسنار باید در محیط منزل یا بیرون از خانه از اطفال و کودکان تحت مراقبت خود از هر نظر محافظت نماید باید مراقب وسایل بازی کودکان باشد که آن ها گزندی نرساند و همچنین مراقب این باشد که کودک با افراد غریبه در محیط بیرون حرف نزنند و از این نظر هم از کودک محافظت لازم را به عمل بیاورد .

2- تمیز نگه داشتن منزل :

یکی دیگر از وظایف پرستار اطفال این است که امور خانه داری و تمیز کردن منزل را بلد باشد و بتواند محیط اتاقی را که کودک به هم می ریزند را تمیز و مرتب نگه دارد وظایفی بیشتر از این در چهارچوب وظایف پرستار اطفال نمی باشد زیرا مشغول شدن به این کار ها باعث می‌ شود از توجه به کودک سرباز بزنند از این رو اگر والدین درخواست انجام امور خانه داری به صورت کامل را داشته باشند پرستار باید در قبال انجام وظایف بیشتر دستمزد بیشتری را دریافت نماید .

3- حضور در موقعیت های ضروری :

یکی از مهم ترین وظایف پرستار اطفال این است که در مواقع خیلی ضروری حضور داشته باشد این مورد می‌‌تواند یک حس امنیت و آرامش را به والدین القا کند زیرا یک پرستار در همچنین مواقعی آموزش های اضطراری مانند کمک های اولیه ،احیای قلب را یاد گرفته است و می‌ تواند طبق اطلاعاتی که از کودک دارد به موقع اقدامات لازم را برای کودک انجام بدهد .

4- بازی و تفریح :

از دیگر وظایف پرستار اطفال این است که کودکان و اطفالی که تحت مراقبت او هستند را با فعالیت ها و سرگرمی هایی در مورد محیط منزل و یا خارج از آن در پارک‌ ها مشغول کنند و بتوانند متناسب با سن کودک بازی های مخصوص با آن ها را انجام بدهد این روش روی روابط کودکان با پرستار بسیار تاثیر مثبتی می گذارد و می تواند خلاقیت کودک را بیدار کند همچنین یک پرستار موظف است ضمن بازی و تفریح با کودک در انجام تکالیف درسی به او کمک کند و کودک را هنگام تماشای تلویزیون و استفاده از گوشی تحت نظارت داشته باشد .

5- تغذیه و خوراک کودک :

همان طور که می دانید رژیم غذایی و خوراک کودکان و اطفال بسیار حائز اهمیت می باشد بنابراین یک پرستار باید طبق برنامه‌ ای که والدین برای تغذیه کودک خود مهیا کردند پیش برود. پرستار منزل با دقت کافی آن ها را برای کودک انجام بدهد و متوجه گرسنگی کودک باشد و زمانی که نیاز به غذا و سایر مواد خوراکی پیدا کرد برای شان فراهم کند و همچنین توانایی در آشپزی و پخت و پز را داشته باشد که بتواند متناسب با میل و ذائقه اطفال برایشان غذا فراهم کند .

6- حمام کردن کودک :

یک پرستار باید کودک و اطفال تحت مراقبت خود را استحمام کند لباس‌ های تمیز را تنش کند و رعایت بهداشت فردی را به آن ها آموزش بدهد .

7- عادت دادن کودک به خواب نیمروز :

سلامتی ذهنی و جسمی اطفال برای پرستار بسیار مهم است و برای به دست آوردن آن یک پرستار می باید طبق یک ساعت مشخص در طول روز کودک را بخواباند و آن ها را به چرت نیمروزی عادت بدهند .

8- عوض کردن پوشک اطفال :

زمانی که اطفال جای خود را خیس می‌ کنند نمی‌ توانند اطلاع‌ رسانی کنند به همین خاطر یک پرستار این وظیفه را دارد که حواسش به خراب کاری های اطفال باشد و زمانی که پوشک او کثیف شد آن را تعویض نماید .

9- آموزش نظم و انضباط :

یاد دادن انظباط و مرتب بودن به کودکان در حیطه کاری پرستاران می باشد که باید به آن ها آموزش لازم داده شود به آن ها یاد بدهند اسباب‌ بازی‌ های خود را بعد از اتمام بازی جمع و جور کند و سر جای خود بگذارد.

10- دادن به موقع دارو به اطفال :

اگر اطفال تحت مراقبت و نگهداری پرستار بیماری داشته باشد ولازم است داروی خاصی را مصرف کند باید نحوه مصرف آن را از پدر و مادر یا پزشک اطفال خود دریافت کند و سر ساعت مشخص دارو ها را به اطفال و کودکان بدهد .

11- مهارت لازم در آرامش دادن به کودک عصبی :

گاهی مواقع ممکن است کودکان از چیزی ناراحت یا عصبی باشند و داد و فریاد راه بیندازند بنابراین جزو وظایف یک پرستار می باشد که بتواند در همچین شرایطی کودکان را آرام کند و به گونه‌ای با او رفتار کند که کودک درک کنند که به او اهمیت داده می‌ شود پرستار می‌ تواند از طریق اسباب‌بازی ، تعریف داستان تماشای برنامه کودک مورد علاقه او حواس کودک را پرت کند و مهارت لازم در آرامش دادن به کودک را داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × سه =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست