تماس
021-66582923

شغل های مناسب سالمندان برای سرگرمی

پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
توصیه هایی برای سالمندان باز نشسته متناسب با اشتغال آنها

بازنشستگی برای سالمندان به این مفهوم است که این افراد دیگر نباید کار کنند و یا انجام کار و فعالیت های خود را به حداقل برسانند.  اما در جوامع امروزی بسیاری از افراد که بازنشسته میشوند به دنبال یک شغل نیمه وقت یا تمام وقت برای خود هستند که یا به دلایل مالی و یا به دلایل شخصی و اینکه دوست ندارند بیکار بمانند به این کار تمایل پیدا میکنند.

اما این اشخاص باید بدانند که دیگر مانند قبل جوان نیستند و نمیتوانند هرکاری را بکنند.  در این مقاله میخواهیم شغل های مناسب سالمندان را ذکر کنیم و بگوییم چه نوع شغلی با شرایط سنی آنها میتواند برایشان مفید باشد. درضمن اگر مراقبت می کنید از سالمندان یا شغلتان پرستاری از سالمند می باشد حتما این مقاله را با دقت بخوانید تا بتوانید در هنگام خدمات رسانی به عزیزان سالمند از این نکات استفاده نمایید.

توصیه هایی برای سالمندان باز نشسته متناسب با اشتغال آنها:

قبل از اینکه به شغل های مناسب سالمندان بپردازیم ابتدا می خواهیم بنا بر توصیه کارشناسان بخش پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت به نکاتی مهم در هنگامی که یک سالمند بازنشسته می شود بپردازیم این نکات شامل:

  • زمان باز نشستگی به این معنی نیست که شما فقط در یک گوشه بنشینید و به اطراف خود نگاه کنید افراد سالمند در این دوران نباید وقت و زمان خود را به بطالت بگذرانند آنها میباید با خانواده، دوستان و حتی اجتماع ارتباط خود را حفظ کنند و شاد زندگی کنند.
  • یک باز نشسته سالمند برای پیدا کردن کار مناسب میتواند موارد متعددی را برای خود داشته باشد او باید این شرایط و موارد را ارزیابی کند و سپس یک تصمیم عاقلانه بگیرد.
  • اگر افراد سالمند مدت زمانی که به فعالیت مشغول بودند و کارشان طوری بوده که برای آنها پرتنش و دارای استرس بوده لازم است یک شغل آزاد را برای خود انتخاب کنند که با روحیه و توانایی آنها هماهنگ باشد.
  • این افراد میتوانند چیز هایی را که در جوانی برای آنها سرگرم کننده بوده اما فرصت مناسب برای به انجام رساندن آن نداشتند میتوانند از این دوران به نحو احسن برای اینکه این سرگرمی ها را به یک شغل تبدیل کنند استفاده نمایند به طور مثال اگر هنر های دستی از خود دارند میتوانند با ساخت آنها و فروش آن یک منبع درآمد زایی تشکیل دهند.
  • افراد مسن یک مزیت مهم را نسبت به جوانان دارند و آن این است که ایده های آنها برای شرکت ها بسیار موثر و کارآمد تر از افراد جوان است بنابراین شرکت ها یک فرد مجرب و با ایده های ناب را یک جهش به سوی ارتقای شرکت خود میدانند.
  • انتخاب شغل برای افراد مسن می باید بر اساس مهارت و تجربه های آنان باشد و این افراد به انجام دادن این شغل علاقمند باشند و به آن تمایل داشته باشند ما در اینجا به چند شغل مناسب برای سالمندان اشاره خواهیم کرد.

شغل های مناسب برای سالمندان :

  • انجام کار مشاوره: اگرافراد سالمند از شغل و حرفه خود بسیار راضی هستند و آن را دوست دارند اما میخواهند زمان کمتری را صرف انجام آن بکنند مشاوره میتواند برای آنخا بسیار مناسب باشد آنها میتوانند تجربه های کاری خود را به صاحب کاران قدیم خود و یا به شرکت های دیگر منتقل کنند و با دادن مشاوره به آنها صاحب درامد شود.
  • اگر افراد مسن به ورزش علاقمند هستند میتوانند یک مربی ورزش در این دوران باشند.
  • آموزگار: معلمان باز نشسته که در زمینه تحصیل سابقه زیادی دارند میتوانند در دوران باز نشستگی به صورت نیمه وقت کلاس خصوصی بگیرند و به دانش آموزانی که در درس های خود مشکل دارند و یا برای امتخانات نهایی آماده میشوند را یاری کند.
  • اگر افراد مسن در دوران بازنشستگی در زمینه حسابداری تجربه داشته باشند میتوانند مانند یک کارمند مالیاتی کار کنند و برنامه های خود را عملی کنند.
  • انجام خدمات به مشتری یکی از شغل های دوم برای سالمندانی است که میتوانند از طریق تلفنی با افراد رابطه برقرار کنند.
  • نیروی کمکی مجازی: یک کارمند اداری که با برنامه های فناوری آشنایی دارد میتواند یک دستیار مجازی برای خود داشته باشد که با مهارت های او بتواند یک شغل نیمه وقت را راه اندازی نماید.
  • نگهداری از یک سگ یا گربه خانگی: اگر شخص سالمند به حیوانات علاقمند باشند میتواند از حیوانات دیگران مراقبت نماید واین نگه داری میتواند برای سالمندان صبور یک شغل مناسب و درامد زا باشد.
  • بلاگر بودن: اگرافراد مسن در موضوعات خاصی تحقیق داشته باشند میتوانند به صورت آنلاین کلیپ ایجاد کنند و به کار بپردازند واز طریق وبلاگ نویسی یک منبع درآمد برای خود داشته باشند.
  • رانندگی برای سالمندان: رانندگی برای شرکت های اسنپ، راننده سرویس برای کودکان، راننده وسایل حمل و نقل عمومی همگی میتوانند بنابر علاقه فرد سالمند یک شغل دوم که بسیار متقاضی دارد مورد استفاده قرار بگیرد و یک منبع درآمد برای آنها ایجاد کند.
  • یک دربان در تالار یا هتل: این یک شغل مناسب برای سالمندانی است که اخلاق خوب و روابط عمومی بالایی دارند و میباید مهمان ها را برای انتخاب رستوران و رویداد ها راهنمایی کند.
  • اگر شخص سالمند به تئاتر و هنر علاقمند باشد میتواند هم به دیدن این مراسم مشغول شود وهم بخاطر اجرای آن مراسم وجه لازم را از آنها دریافت کند این شغل برای سالمندان یک شغل پر هیجان و بسیار جالب به حساب می آید.
  • فروشندگی: فروشندگی خصوصا در روزهای تعطیل یکی از شغل های مناسب برای سالمندان در دوران بازنشتگی است که نیازمند برقراری ارتباط با مشتری می باشد.
  • کار آفرین بودن:این شغل میتواند برای سالمندانی که درکار تولید مواد غذایی مانند درست کرن ترشی، شیرینی جات، مربا هستند در فروشگاه ها کار خود را به فروش بگذارند وازین نظر یک کار آفرین محسوب شوند.
  • اشتغال در مراکز تفریحی: کار کردن در این مراکز یکی از شغل های مناسب برای سالمندان است که میتوانند به صورت نیمه وقت وهم به صورت تمام وقت در آن فعالیت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هفت + بیست =

فهرست