تماس
021-66582923
ضربان قلب جنین دختر و پسر

آیا ضربان قلب جنین دختر با پسر فرق دارد ؟

امروزه از راهکار ها و روش‌ هایی برای پی بردن به دختر بودن یا پسر بودن در دوران جنینی استفاده می‌ شود که یکی از این راهکار ها و شیوه‌ ها مشاهده ی ضربان قلب جنین دختر و پسر به وسیله ی پزشک متخصص و با استفاده از عمل سونوگرافی می‌ باشد که از اواخر ماه دوم دوران بارداری می‌ توان از این روش و راهکار بهره گرفت.

اما این روش دارای خطا و اشتباه نیز می‌ باشد و پزشک نمی‌ تواند خیلی دقیق و بدون خطا و اشتباه به پدر و مادر بگوید که جنسیت فرزند آن ها دقیقاً چه می‌ باشد ولی این راهکار بیشتر از روش‌ های دیگر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. با استناد کردن به این روش اگر تعداد ضربان قلب جنین از حدود صد و چهل مرتبه در ۶۰ ثانیه بالاتر باشد به‌ احتمال فراوان جنسیت نوزاد دختر خواهد بود و بر عکس اگر ضربان قلب جنین از حدود صد و چهل مرتبه در ۶۰ ثانیه کمتر باشد به‌ احتمال بسیار زیاد جنسیت نوزاد پسر خواهد بود. اما همان‌ طور که گفته شد این روش به‌ طور حتمی جنسیت جنین را مشخص نخواهد کرد و همه‌ چیز احتمالی خواهد بود .

چرا در ماه‌ های ابتدایی بارداری با استفاده از ضربان قلب نمی‌ توان به‌طور دقیق جنسیت جنین را مشخص کرد ؟

در هر کدام از ماه‌ های بارداری یک یا چند عضو و اندام جنین شکل گرفته و شروع به رشد می‌ کند ، بافت قلب در ماهه دوم شروع به تشکیل شدن کرده و جنین دارای ضربان قلب می‌ شود طبیعی است که در ابتدای شکل‌ گیری بافت قلب تعداد ضربان قلب ضعیف و کم خواهد بود ، اما با رشد کردن جنین به‌ مرور زمان و در ماه‌ های بعد ضربان قلب افزایش پیدا خواهد کرد و این روند چه جنین دختر باشد و چه پسر باشد فرقی نخواهد داشت به‌ طوری‌ که تعداد این ضربان قلب در ابتدای تشکیل بافت قلب در ابتدای ماه دوم تقریباً بین نود تا صد و ده مرتبه در هر ۶۰ ثانیه می‌ باشد ، اما تعداد ضربان قلب جنین در انتهای ماه دوم و ابتدای ماه سوم بارداری افزایش پیدا کرده و تعداد ضربان قلب جنین چیزی حدود صد و چهل الی صد و هفتاد مرتبه در هر ۶۰ ثانیه خواهد بود ، پس با توجه به این روند نمی‌ توان در ماه‌ های ابتدایی بارداری با استفاده از ضربان قلب به دختر بودن یا پسر بودن جنین پی‌ برد ، در نتیجه در ماه های ابتدایی بارداری ضربان قلب جنین دختر و پسر فرق و تمایزی با هم نخواهد داشت .

( در ادامه توصیه می شود مقاله آیا ضربان نامنظم قلب جنین خطرناک است ؟ را مطلعه نمایید )

آیا ضربان قلب جنین دختر با پسر فرق دارد ؟

در دوران بارداری چه زمانی می‌ توان به دختر بودن یا پسر بودن فرزند پی‌ برد ؟

دختر و پسر بودن فرزند زمانی که اسپرم و تخمک با هم برخورد می‌ کنند تعیین می‌ شود ، اما این‌ موضوع تا هفته ی بیستم حاملگی قابل‌ تشخیص نخواهد بود و در هفته ی بیستم ، می‌توان به‌ طور قطعی و حتمی از روی تعداد ضربان قلب جنین دختر و پسر بودن فرزند را معین کرد و برای تعیین کردن دختر بودن و یا پسر بودن فرزند باید از آزمایش‌های زیر بهره برد :

۱. آزمایش سل فری:

این آزمایش مختص به تعیین کردن دختر بودن و یا پسر بودن فرزند نیست و خیلی کمتر از این آزمایش برای معین کردن جنسیت فرزند استفاده می‌ شود ، ولی باز هم راهکار و شیوه‌ ای دقیق برای پی بردن به این‌ که فرزند دختر است یا پسر می‌ باشند ، از این آزمایش بیشتر برای تعیین کردن مشکلات ارثی و مادرزادی استفاده می‌ شود ، این آزمایش چه برای پی بردن به جنسیت فرزند و چه برای معین کردن مشکلات ارثی و مادرزادی از هفته ی نهم بارداری قابل‌ انجام خواهد بود .

۲. آزمایش‌ هایی مرتبط با عوامل ژنتیکی:

در برخی موارد به علت‌ های متعدد و مختلف پزشک متخصص برای پی بردن به جنسیت فرزند آزمایشاتی را توصیه می‌ کند ، مثل آزمایش آمنیوسنتز ؛ انجام‌ دادن این آزمایش علاوه‌ بر این‌که اگر جنین دارای مشکلات ژنتیکی و ارثی باشد آن را مشخص می‌ کند ، همچنین می‌ تواند پدر و مادر را از دختر یا پسر بودن فرزندشان آگاه کند.

این آزمایش درصد خطای کمتری به نسبت آزمایش سل فری دارد اما خطرناک‌ تر نیز می‌ باشد. زمان انجام دادن این آزمایش از هفته ی دهم تا سیزدهم دوران بارداری می‌ باشد. در برخی موارد وضعیتی پیش می‌آید که در هفته دهم تا سیزدهم با انجام این آزمایش نمی‌ توان به جنسیت فرزند خود پی برد که در این‌ صورت بهترین زمان برای انجام دادن مجدد این آزمایش هفته‌ ی ۱۴ تا بیستم دوران بارداری می‌ باشد. اما نکته‌ ای که در انجام این آزمایش اهمیت دارد این است که اگر جنین ضعیف باشد و یا دارای نارسایی و مشکل باشند خطر سقط شدن وجود دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

11 + 16 =

فهرست