تماس
021-66582923

علائم هشدار دهنده دیابت را حتما جدی باید گرفت تا با این علائم بتوانیم از بروز بیماری دیابت جلوگیری کنیم. همانطور که می دانید دیابت نام دیگری هم دارد به نام بیماری مرض قند ، پزشکان بیماری دیابت یا مرض قند را بیماری خطرناکی می دانند و دلیل آن هم این است که اگر به درمان بیماری دیابت بی‌ توجهی شود و اقدامی در جهت معالجه ی آن انجام نگیرد می‌ تواند باعث فوت فرد شود ، یا در حالتی که بیماری پیشرفت کند باعث می‌ شود که اندامی از بدن فرد قطع شود تا عضو های مجاور را درگیر نکند ، که شایع‌ ترین اندامی که در بیماری دیابت قطع می‌ شود ، پا می‌ باشد .
پس با توجه به این شرایط باید به علائم هشدار دهنده ی دیابت حساس بوده و توجه ویژه‌ای به معالجه ی این بیماری داشت .

علائم هشدار دهنده ی دیابت عبارت‌ اند از :

1- احساس خستگی کردن:

یکی از علائم هشدار دهنده دیابت خستگی فرد می باشد . در اکثر مواقع فرد احساس خستگی می کند بدون این که دلیل خاصی برای آن وجود داشته باشد ، حتی فردی که در طول شبانه‌ روز به‌ اندازه کافی استراحت داشته و کار خسته‌ کننده‌ ای نیز انجام نداده‌ است احساس خستگی می کند ، که این نشانه از علائم هشدار دهنده ی بیماری دیابت می‌ باشد .

2- تکرر ادرار داشتن :

این نشانه از رایج‌ ترین و شایع‌ ترین علائم هشدار دهنده برای ابتلا به بیماری دیابت در افراد می‌ باشد ، در این حالت فرد مبتلا به بیماری دیابت بیشتر از افراد دیگر بدون این‌ که مایعات زیادی مصرف کرده باشد نیاز به تخلیه ادرار در خود حس می کند .

3- احساس تشنگی زیاد داشتن:

تشنه شدن فرد در اکثر مواقع حتی در مواقعی که فرد مدتی قبل آب نوشیده باشد و یا این‌ که تحرکی نداشته که آب بدنش را از دست دهد ، نیاز به نوشیدن آب پیدا می‌ کند ، که این نشانه از علائم هشدار دهنده ی ابتلا به بیماری دیابت در افراد می‌ باشد .

در ادامه توصیه می شود مقاله رژیم غذایی هفتگی برای بیماران دیابتی را مطالعه نمایید.

4- احساس ضعف و گرسنگی داشتن:

گاهی اوقات برخی افراد حس می‌ کنند که همیشه گرسنه هستند و سیر نمی‌ شوند و حتی فرد زمانی‌ که وعده‌ های غذایی ناهار و شام را میل کند کمی بعد احساس گرسنگی در خود احساس می کند که این نشانه می‌ تواند از علائم هشدار دهنده ی بیماری دیابت باشد .

5- آسیب دیدن چشم ها و مختل شدن دید چشم ها:

از دیگر علائم هشدار دهنده دیابت اختلال در بینایی می باشد. اختلال در چشم‌ ها از نشانه‌ های ابتدایی مبتلا شدن به بیماری دیابت است و در اکثر مواقع مختل شدن بینایی به صورت ناگهانی و بدون وجود دلیل مشخصی در فرد ، به او هشدار می‌ دهد که دچار بیماری دیابت شده‌ است .

6- از دست رفتن رطوبت دهان :

در برخی شرایط غده های درون ریزی که وظیفه ی ساخت و ترشح مخاط دهان را برعهده دارند دچار اختلال می‌ شوند که بروز این اختلال می‌ تواند علت‌ های متعدد و گوناگونی داشته باشد اما علت اصلی آن ابتلا به بیماری دیابت می‌ باشد .

در ادامه توصیه می شود مقاله علت ورم پا در بیماران دیابتی و راه کارهای درمان آن را مطالعه نمایید.

علائم هشدار دهنده ی بیماری دیابت

7- داشتن دردهای زیاد در ناحیه سر :

به وجود آمدن حس درد و پیچیدن آن در ناحیه ی سر به عوامل گوناگون و متفاوتی بستگی دارد اما یکی از علت‌ های رخ دادن آن می‌ تواند مبتلا شدن به بیماری دیابت باشد پس وجود درد در سر بدون دلیل مشخص و پیچیدن آن در سر از علائم هشدار دهنده ی دیابت در فرد می‌ باشد .

8- کم شدن سرعت بهبود یافتن جراحت و خراش‌ های به‌ وجود آمده در فرد:

با توجه به شرایط مختلف مثل آشپزی کردن ، ممکن است فرد در حال استفاده کردن از شی های برنده مانند چاقو یا در زمان پختن غذا صدمه ببیند و دچار جراحت ، خراش یا بریدگی شود و یا حتی هنگام بازی کردن زمین بخورد و جراحتی در سطح پوست فرد به وجود آید ، در این‌ صورت اگر بهبودی جراحت ، خراش یا بریدگی و نیز سوختگی وی در مقایسه با افراد همسن خود بیشتر از حد معمول طول بکشد ، در این صورت اگر زمان و سرعت روند بهبود یافتن جراحت وی بیشتر از حد طبیعی و معمول بوده و می‌ تواند از علائم هشدار دهنده ی بیماری دیابت در فرد باشد .

9- بالا رفتن اندازه ی دور کمر :

در گاهی اوقات فرد بدون دلیل خاصی چاق می شود ، به‌ خصوص از ناحیه ی دور و اطاف کمر که این نشانه از علائم هشدار دهنده ی دیابت می‌ باشد .

10- بروز بیماری‌ هایی مربوط به بافت پوست :

در این شرایط پوست بدن فرد تیره‌ تر از حالت معمول و نیز بر ضخامت آن افزوده می شود ، این تیره‌ تر شدن و افزایش یافتن ضخامت پوست می‌ تواند از علائم هشدار دهنده ی دیابت در افراد باشد .

در ادامه پیشنهاد می شود مقاله ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی را مطالعه نمایید.

11- کم شدن وزن بدون علتی خاص:

کاسته شدن از وزن بدن افراد می‌ تواند علت‌ های متعدد و گوناگونی داشته باشد که یکی از محتمل‌ ترین علت های آن ابتلا به بیماری دیابت می‌ باشند ، پس کاسته شدن وزن بدون علت خاص و نیز تحلیل رفتن و ضعیف شدن اندام ها از علائم هشدار دهنده ی دیابت در افراد به شمار می‌ آید .

12- گرفتگی و سوزش ناگهانی و بی دلیل در ناحیه ی دست ها و پاهای فرد:

وقتی که قند خون در بدن زیاد می شود در ناحیه ی پاها دست ها فرد احساس گرفتگی و سوزش ناگهانی دارد و این نشانه در مراحل ابتدایی ایجاد بیماری دیابت می باشد پس گرفتگی و سوزش ناگهانی از علائم هشدار دهنده ی دیابت به شمار می رود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده + 18 =

فهرست