تماس
021-66582923

علائم هشدار دهنده سرطان تخمدان مبحثی است که امروز می خواهیم راجعب آن صحبت کنیم . همانطور که می دانید سرطان تخمدان از پر خطر ترین بیماری‌ ها برای خانم‌ ها می‌ باشد و از آنجایی‌ که این بیماری بدون نشانه‌ های شناخته‌ شده و مشخصی ایجاد می‌ شود و شروع به پیشرفت می‌کند و با گذشت زمان و رفته‌ رفته شدید تر و حادتر می‌ شود در اکثر اوقات فرد هنگامی به وجود این بیماری بپی می برد که بیماری سرطان تخمدان تا حد زیادی پیشرفت کرده و فرد را در وضعیت بسیار خطرناک و بحرانی قرار می‌ دهد.

اما برخی از نشانه‌ ها در خانم‌ ها از علائم هشدار دهنده سرطان تخمدان می‌ باشد که باید با مشاهده ی هر یک از این علائم و نشانه‌ ها هر چند که خفیف و با شدت کم باشد ، به آن ها حساسیت نشان داد و برای پی بردن به‌ علت ایجاد آن و در صورت نیاز به درمان و معالجه ی بیماری قبل‌ از پیشرفت کردن و حاد تر شدن آن اقدامات لازم را انجام داد.

علائم هشدار دهنده ی بیماری سرطان تخمدان :

۱. ایجاد شدن تورم در ناحیه ی شکم و معده ی خانم ها:

یکی از علائم هشدار دهنده سرطان تخمدان تورم در ناحیه شکم می باشد . رخ دادن تورم در ناحیه ی شکم و معده می‌ تواند علت‌ های مختلف و متعددی داشته باشد ولی زمانی‌ که درد در ناحیه ی شکم پیچید و تورم معده و شکم بدون هیچ‌ گونه علت خاصی به وجود آمد ، باید آن را جدی گرفت و نیز به این نکته توجه داشت که این نشانه در خانم‌ هایی که سن آن‌ ها از مرز پنجاه‌ سالگی عبور می‌ کند بیشتر بروز می‌ کند و احتمال به وجود آمدن بیماری سرطان تخمدان در این خانم‌ ها بالا می‌ رود ، پس باید وجود تورم در ناحیه ی معده و شکم را جدی گرفت و آن را از نشانه های هشدار دهنده ی سرطان تخمدان دانست .

۲. کم شدن وزن خانم‌ ها:

به‌ طوری‌ که بدون دلیلی خاص و به‌ صورت غیر معمول رخ دهد ، بهترین راه و روش برای کم کردن وزن و رسیدن به وزن ایده‌ آل و مورد نظر خود انجام حرکت‌ های ورزشی مناسب و صحیح و نیز استفاده از رژیم غذایی سالم و ارگانیک می‌ باشد ، پس اگر بدون انجام حرکت‌ های ورزشی و فیزیکی و عدم رعایت کردن رژیم غذایی سالم وزن بدن کاهش پیدا کند ، حتما فرد دارای بیماری و اختلالی می‌ باشد که کم شدن وزن بدن در خانم‌ ها اگر بی‌ دلیل باشد و به وسیله ی حرکت های ورزشی انجام‌ نشده باشد ، می‌ تواند از علائم هشدار دهنده سرطان تخمدان باشد .

۳. اختلال عملکرد دستگاه گوارش:

در گاهی موارد دستگاه گوارش بدن قدرت و توان هضم و جذب و درکل تجزیه و تحلیل کردن انواع مواد غذایی که به معده و روده می‌ رسد را از دست می‌ دهد ، که از دست رفتن توان و قدرت سلول‌ ها در هضم غذا اگر با درد همراه شود می‌ تواند از علائم سرطان تخمدان در خانم‌ ها باشد .

۴. تعداد دفعات دفع ادرار زیادتر از حد معمول و غیر طبیعی باشد:

رخ دادن این اختلال می‌ تواند بر اثر عوامل دیگری مثل بیماری مرض قند ، وارد شدن عوامل عفونی و میکروبی به مثانه و مجاری ادراری باشد اما در گاهی اوقات بالا رفتن تعداد دفعات دفع ادرار بیشتر از حد معمول به‌ علت مبتلا شدن به انواع عفونت ها نمی‌ باشد و ممکن است به‌ احتمال زیاد از موارد هشدار دهنده ی سرطان تخمدان در خانم‌ ها باشد .

۵. عملکرد طبیعی معده و روده ی فرد دچار تغییر و تحول زیادی می‌ شود:

به‌ طوری‌ که در برخی از مواقع عمل دفع در خانم‌ ها دچار مشکل می‌ شود و نمی‌ توانند مواد زائد را از بدن خود دفع کنند و در برخی از مواقع فرد دچار شکم‌ روش می‌ شود اگر فرد این وضعیت را در خود مشاهده کرد باید این نشانه‌ ها را جدی گرفت چون می‌ تواند از علائم هشدار دهنده ی بیماری سرطان تخمدان باشد .

۶. از دست دادن خون بدن به‌ صورت غیر عادی:

در عادت ماهیانه در خانم‌ ها خونریزی در حد معمول طبیعی است ، اما در غیر از این دوران اگر در واژن خون مشاهده شد باید به این نشانه حساسیت نشان داد و در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کرد چون وجود خون در واژن در غیر از زمان عادت ماهیانه خطرناک است ، و از نشانه‌ های هشدار دهنده ی سرطان تخمدان می‌ باشد .

۷. از دست دادن و کم شدن مقدار اشتها در خانم‌ ها :

هر فرد بهتر از هر کسی به میزان غذایی که در طول شبانه‌ روز مصرف می‌ کند آگاهی دارد ، برای مثال فردی که به هنگام صرف وعده‌ های غذایی باید دو بشقاب غذا بخورد تا سیر شود اگر کمتر از دو بشقاب خورد و سیر شد و هیچ دلیلی برای آن وجود نداشت و نیز این وضعیت ادامه‌ دار بود می‌ تواند از نشانه‌ های هشدار دهنده ی ایجاد بیماری سرطان تخمدان باشد .

۸. داشتن درد در ناحیه ی واژن بدون دلیل خاص در زمان انجام رابطه جنسی:

حس کردن درد در این زمان می‌ تواند علت‌ های مختلف و گوناگونی داشته باشد مثل وجود اضطراب و داشتن تنش قبل و در حین رابطه و یا آماده نبودن برای انجام این کار ، البته این نشانه‌ از نشانه‌ هایی می باشد که کمتر در صورت ابتلا ی خانم‌ ها به سرطان تخمدان بروز می‌ کند ولی نباید به این نکته که چون این نشانه به‌ ندرت در خانم هایی که مبتلا به سرطان تخمدان می باشند بروز می‌کند ، اکتفا کرد و به آن بی‌ توجهی کرد پس حتما باید آن را جدی گرفت و پزشک متخصص مراجعه کرد ، چون وجود درد در این زمان می‌ تواند از علائم هشدار دهنده سرطان تخمدان در خانم‌ ها باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 − سه =

فهرست