تماس
021-66582923

علت درد طرف چپ بدن در اثر چیست ؟؟؟

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک
بدون دیدگاه
علت درد طرف چپ بدن در اثر چیست ؟؟؟

موقعی  که درد  یک جایی از بدن به وجود می آید ذهن شما را درگیر می کند که علت بروز آن چه می تواند باشد و برای شما کمی نگران کننده می‌شود در این مبحث که توسط کارشناسان موسسه آتیه پرستاران تهیه و تنظیم شده می خواهیم در مورد علت درد طرف چپ بدن صحبت کنیم اینکه دردی که در قسمت چپ بدن به وجود می آید چه دردی است آیا درد همیشگی و مستمر است و با دارو و مسکن آرام نمی‌گیرد و یا اینکه درد به صورت گذری می آید و بعد تسکین می یابد اگر درد در طرف چپ بدن مزمن  باشد حتما  باید به دنبال علت بروز آن باشید پس با ما همراه باشید و این مبحث را دنبال کنید .

به چه دلیل درد طرف چپ بدن به وجود می آید؟

1- به وجود آمدن فیبرومیالژیا:

یکی از علت های درد طرف چپ بدن می تواند عارضه فیبرومیالژیا باشد این عارضه که یک درد اسکلتی و عضلانی در بدن می باشد و باعث خستگی مفرط می گردد زمانی که در بدن به وجود بیاید ممکن است بدون اینکه علت واضحی داشته باشد افراد را درگیر خود کند اما علت هایی دال بر وجود این عارضه از نظر پزشکان وجود دارد که می‌تواند وجود عوامل ژنتیکی،  آسیب‌های جسمی و فیزیکی ، عفونت داشتن و یا حتی آسیب وارد شدن بر عصب افراد باشد که استفاده از داروهای مسکن می‌تواند کمی اوضاع پراکندگی درد آن را در سمت چپ بدن کنترل نماید .

2- فشار وارده بر عصب های بدن :

گاهی اوقات عصب های  قسمتی از بدن درگیر می شود و تحت فشار در می آید که ممکن است درد آن در طرف چپ بدن ایجاد شود و فرد علاوه بر درد در این ناحیه احساس گزگز شدن و سر شدن طرف چپ بدن را خواهد داشت .

3- به وجود آمدن سندروم در قسمت قفسه سینه :

یک نوع عصب و عروق در قسمت دنده و استخوان ترقوه  افراد وجود دارد که وقتی تحت فشار باشد و به آن خدشه ای وارد شود نوعی درد همراه با گزگز شدن در قسمت گردن و اندام فوقانی طرف چپ بدن به وجود می‌آید که راه درمانی آن می‌تواند با انجام عمل جراحی توسط پزشک صورت بگیرد .

4- به وجود آمدن استرس و تنش های روانی :

از دیگر به علت های درد طرف چپ بدن می توانیم به اضطراب و استرس افراد اشاره کنید هرچقدر تنش های روانی روی شما بالا برود به مراتب درد در ناحیه طرف چپ بدن بیشتر افزایش می یابد .

5- سایر علت هایی که درد در طرف چپ بدن به وجود می آورد شامل :

اختلالات دستگاه گوارش، عدم تغذیه مناسب، بیماریهای خود ایمنی میباشد .

نکته:  هیچ گاه  به راحتی از وجود یک درد در بدن خود عبور نکنید بسیاری از دردها یک  علت اصلی درون آن ها نهفته است و اگر هم  نتوانید آن ها را شناسایی کنید دائماً در حال استفاده از داروهای مسکن برای تسکین درد خود هستید .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله علائم هشدار دهنده ناراحتی قلبی را حتما بدانید))

در صورت بروز دردهای زیر حتماً باید به پزشک مراجعه نمایید

احساس درد در استخوان فک :

بروز درد در ناحیه استخوان فک سمت چپ احتمال دارد بیانگر یک حمله قلبی باشد زمانی که یک حمله قلبی اتفاق می‌افتد گردن درد و فک درد افزایش پیدا می‌کند و در این زمان احتمال دارد فرد به سختی نفس بکشد که باید حتماً به پزشک مراجعه نماید .

احساس درد در اندام تحتانی :

اگر اندام تحتانی شما درد داشته باشد می تواند نشان از یک لخته خون در عروق پا باشد که این مشکل می‌تواند برایتان دردسرساز باشد زیرا میزان گردش خون در بدن شما کاهش یافته است احتمال اینکه فقط خون در بدن جابه‌جا شود وجود دارد که باید حتماً به پزشک مراجعه نمایید .

تماس با خدمات پرستاری در منزل

عارض  شدن درد در سمت چپ شکم :

علت درد در سمت چپ شکم می تواند بروز مسائل جدی  از قبیل ایجاد شدن سنگ کیسه صفرا و ورم کردن کیسه آپاندیس و یا پانکراتیت باشد که اگر نوع درد آن به گونه‌ای است که بعد از خوردن غذا حاصل می‌شود و با داروهای مسکن برطرف نمی‌شود به پزشک مراجعه نمایید .

ضعف عضلانی و مورمور شدن سمت چپ :

اگر در قسمت سمت چپ بدن خود احساس مور مور شدن و ضعف عضله می کنید این احتمال وجود دارد که سکته ای در راه باشد پس در مواجه شدن با این مشکل حتما به پزشک مراجعه نمایید .

(( در ادامه این مقاله اگر نیاز به خدمات پرستاری در منزل برای بیمار ، سالمند و یا کودک خود دارید حتما مبحث خدمات شرکت پرستاری در منزل را مطالعه نمایید ))

علت اصلی درد در قسمت دست چپ :

1- اسپاسم عضله:

 گرفتگی در عضلات دست یکی از علت های درد در قسمت دست چپ می باشد در  صورتی که  جریان خون در عروق دست قطع شود این حالت رخ می دهد .

2- عارضه ی آرتروز :

آرتروز یا همان ساییدگی مفاصل از رایج ترین دردهایی است که در قسمت چپ دست به وجود می‌آید و همراه با سوزش و درد تیر کشنده میباشد .

3- کمبود ویتامین دی :

اگر بدن دچار کمبود کلسیم و ویتامین دی باشد اثرات آن در سمت چپ بدن به وجود می آید و این قسمت را با درد همراه سازد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × سه =

فهرست