تماس
021-66582923

عوارض عمل معده برای لاغری ( اسلیو معده )

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک
بدون دیدگاه
عوارض عمل معده برای لاغری ( اسلیو معده )

انجام عمل معده برای کوچکی آن و لاغر شدن یکی از عمل های جراحی می باشد که امروزه بسیار باب شده و اکثر افراد چاق برای لاغری خود به آن روی می آورند. انجام این عمل که به آن اسلیو معده گفته می‌شود مانند هر عمل جراحی دیگری عوارض خاص خود را دارد در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه آتیه پرستاران سلامت تهیه و تنظیم شده است میخواهیم عوارض عمل معده برای لاغری را توضیح دهیم و راه های جلوگیری از آن را برایتان بازگو کنیم .

عوارض ناشی از عمل جراحی معده برای لاغری عبارتند از :

کوچک کردن معده برای اینکه حجم غذای کمتری در آن جای بگیرد و فرد دچار بی اشتهایی شود یکی از معضلاتی است که به تازدگی در بین مردم باب شده است درصدی از این افراد را سالمندان تشکیل می دهند . سالمندان به دلیل کاهش توان جسمی و در اصل تنبل شدن ، به جای لاغر شدن از طریق ورزش و رژیم غذایی به فکر عمل کوچک کردن معده می افتند که بسیار می تواند برای سلامتی آنها خطرناک باشد . توصیه می شود قبل از انجام این عمل حتما عوارض آن که در زیر اشاره شده است را مطالعه نمایید.

  • به وجود آمدن عفونت
  • خونریزی های شدید
  • آمبولی شدن
  • به وجود آمدن یک سری مشکلات در ریه
  • ایجاد نشتی در جای عمل انجام شده
  • به وجود آمدن رفلاکس در ناحیه معده
  • پایین آمدن میزان قند خون
  • استفراغ و بالا آوردن

نشتی بعد از عمل جراحی معده برای لاغری :

زمانی که جراحی روی معده انجام می‌ شود معده را کمی از حد معمول کوچک تر می کنند و در قسمت های که برش روی معده صورت گرفته است ممکن است از درز های آن نشتی به وجود بیاید و این عاملی که از مشکلات عمل معده برای لاغری می باشد علت آن هم می‌ تواند خوب نگرفتن جوش ها باشد لازم به ذکر است که بدانید این عارضه اگر درست و به موقع تشخیص داده شود می‌توان اقداماتی جهت برطرف شدن آن انجام داد و جای نگرانی برای شخص وجود ندارد اما اگر جراحی که این عمل را انجام می دهد بسیار باهوش و مجرب باشد و از ابزارهای مناسب جهت عمل استفاده کرده باشد این مشکل به وجود نخواهد آمد.

آمبولی شدن در فرد جراحی شده :

یکی از عوارض عمل معده برای لاغری خطر آمبولی شدن می باشد هنگام بروز این خطر در قسمت ماهیچه های پای فرد لخته های خون تشکیل می‌ شود که می‌ تواند خطر افرین باشد برای این که این اتفاق به وجود نیاید قبل از عمل می توانید اقداماتی را انجام دهید یکی از این اقدامات این است که قبل از عمل جوراب ضد ترومبوز استفاده کنید و خودت پزشک هم قبل از عمل از داروی رقیق کننده خون برای بیمار استفاده کند توصیه می شود استفاده از جوراب برای جلوگیری از لخته شدن خون را به مدت ۱۴ روز بعد از عمل استفاده کنید تا خطر احتمالی آن را به حداقل برسانید .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله خواص پروبیوتیک ها را برای لاغری را حتما مطالعه نمایید ))

ایجاد عفونت در قسمت ریه :

وزن ریه در افرادی که اضافه وزن دارند بالا می باشد به همین دلیل بعد از عمل جراحی معده برای لاغری دچار عفونت می شوند برای جلوگیری از عفونت ریه تنفس های عمیق توسط بیمار بسیار مهم است و لازم است اسپیرومتری که برای تنفس بهتر بیمار به کار برده می شود استفاده نمایند این روش باعث می‌ شود از خطر عفونت ریه که از خطرات عمل معده برای لاغری می باشد جلوگیری نماید.

ایجاد اسید معده :

از دیگر مضرات عمل معده برای لاغری به وجود آمدن اسید معده می‌ باشد که طی فرایند عمل مقداری چربی را به معده پیوند می‌ زنند برای برطرف شدن این مشکل باید تغییر و تحولات روی برنامه غذایی خود داشته باشید و از داروهای تجویزی استفاده نمایید تا بتواند روی اسید معده و سوزش حاصل از آن تاثیر بگذارند.

(( در ادامه توصیه می شود مقاله چگونه ورزش در خانه را شروع کنیم؟ را حتما مطالعه نمایید ))

احساس سرگیجه و ضعف :

معمولا بعد از انجام عمل معده افراد دچار یک ضعف خاصی می‌ شوند و دلیل اصلی آن این است که مواد غذایی که مصرف می کنند از تعادل و تقویت لازم بهره مند نیستند در هنگام ضعف معمولا اشخاص به خوراکی های شیرین و آب میوه ها روی می آورند در صورتی که استفاده از آن ها نه تنها مشکل ضعف و سرگیجه را برطرف نمی‌کند بلکه این مشکل را به قوت خود باقی می‌گذارد زیرا این خوراکی ها و قند هایی که مصرف می کنید میزان غلظت مایعات درون روده را افزایش می دهند و برای کاهش غلظت ،مایعات از داخل خون به درون روده ریخته می‌ شود بنابراین باعث پایین آمدن فشار خون ضعف و سرگیجه می گردد .

استفراغ :

افراد بعد از عمل جراحی معده به طور طبیعی دچار استفراغ حاصل از مواد بیهوشی می‌ شوند اما اگر این استفراغ ها طولانی مدت ادامه داشته باشد خطراتی به همراه دارد و ممکن است دلایل ویژه داشته باشد این دلایل می‌ تواند شامل مسدود شدن معده ،ایجاد زخم های درون آن و یا حتی تند غذا خوردن باشد توصیه می شود بعد از انجام عمل معده سعی کنید خیلی آهسته غذا بخورید و به معده فرصت هضم شدن بدهید .

افتادگی پوست از عوارض عمل معده برای لاغری :

افتادگی و شل شدن پوست می تواند از دیگر عوارض عمل معده برای لاغری محسوب می شود که در اثر عمل های جراحی لاغری بسیار دیده می شود توصیه می شود بعد از عمل برای جلوگیری از این مشکل مایعات زیاد بنوشید و ورزش را مرتب انجام دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × 2 =

فهرست