تماس
021-66582923

12 تا از غذاهای مفید برای جلوگیری از پیری

پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
12 تا از غذاهای مفید برای جلوگیری از پیری

لازم است برای این که بتوانید پیری خود را به تاخیر بیندازید و احساس سالمندی به شما دست ندهد روی رژیم غذایی خود توجه خاصی داشته باشیم و از غذاهای مفید برای جلوگیری از پیری در برنامه روزانه خود استفاده نمایید. در این بحث در مورد مواد غذایی مناسب که می توانند از پیر شدن جلوگیری نمایند صحبت می‌ کنیم و موادی که بدن به آن ها نیاز دارند را برایتان برشماریم. موسسه آتیه پرستاران سلامت شما را به مطالعه این مبحث دعوت می نماید. با ما همراه باشید.

انواع غذاهای مفید برای جلوگیری از پیری که باید در منزل مصرف کنید:

دوران پیری برهه‌ای از زمان است که گریبان گیر هر فردی می شود اما خوردن اصولی و صحیح غذا خوردن می‌ تواند این روند را به تاخیر بیاندازد بسیاری از افراد بالای ۳۰ سال برای جلوگیری از پیری پوست خود از کرم ها و ماسک های متعددی استفاده می کند و یا به دنبال راه هایی برای جلوگیری از سفید شدن موهای خود هستند اما از این مسئله غافل هستند که این موارد همگی جنبه ظاهری دارد و برای این که بتوانید از درون خود را جوان نگه دارید و پیری را به تاخیر بیاندازید باید تغذیه مناسب داشته باشید که با قرار دادن آن در برنامه غذایی خود می توانید به آن دسترسی پیدا کنید . در زیر به تعدادی از غذاهای مفید برای جلوگیری از پیری برای شما نام برده ایم .

۱) مصرف بادام :

مغز بادام به دلیل سرشار بودن از پروتئین ،مس ، بیوتین و ویتامین e یکی از مواد غذایی می باشد که می توان از پیری در نواحی پوست، ناخن و موی افراد جلوگیری نماید .

۲) مصرف میوه ها از جمله سیب :

زمانی که عارضه پیری بر افراد ظاهر می شود در بدنشان احساس درد و حس ضعیفی عضلات می‌ کنند و ممکن است مفاصل آن ها دچار التهاب گردد اگر روزانه یک عدد سیب مصرف کنید می توانید فیبر لازم را به بدن خود برسانید از بروز موارد بالا بدن خود را ایمن کنید .

۳ ) مصرف زغال اخته :

نورون ها در درون مغز هر انسانی تولید می‌ شود و باعث محافظت از مغز می گردد افزایش سن در تولید نورون ها تاثیر منفی می‌ گذارد حال اگر در برنامه غذایی خود زغال لخته مصرف کنید نورون ها و پروتئین در سلول های مغزی را تامین می کنید و از مبتلا شدن به بیماری های پیر مغزی مانند آلزایمر مصون می مانید.

( در ادامه توصیه می شود مقاله غذاهای مفید و مضر برای سالمندان را حتما مطالعه نمایید )

۴) مصرف هویج :

در دوران کهولت سن و پیری افراد دچار آرتریت می شود مصرف روزانه یک فنجان آب هویج می تواند بدن شما را از ابتلا به التهاب مفاصل مصون بدارد که عامل بروز پیری می باشد .

۵) مصرف پنیر چدار :

داشتن لبخندی زیبا که در جوانی روی صورت شما ایجاد می‌ شود به اندازه‌ای دلنشین است که هر کسی دوست دارد برای همیشه آن را در چهره داشته باشد پس برای ماندگاری آن و جلوگیری از پیری روزانه مصرف پنیر چدار را در برنامه غذایی خود بگنجانید زیرا این ماده غذایی می تواند پ هاچ دهان را نگهداری کند و در شکل ظاهری دهان و رنگ آن تحول ایجاد نمی‌کند .

۶) مصرف شکلات تلخ :

همان طور که می دانید هورمون های سرو تونین در وجود هر شخصی باعث می شود حس شاد بودن و احساس جوانی به وجود بیاید زمانی که پیری به سراغتان می آید میزان تولید این هورمون ها کاهش پیدا می کند پس قبل از کاهش آن برای جلوگیری از پیری شکلات تا ۷۰ درصد بخورید تا این حس درونتان زنده بماند .

۷) مصرف گریپ فروت :

از دیگر غذا های مفید برای جلوگیری از پیری استفاده از گریپ فروت می باشد این مواد غذایی از پیری پوست به دلیل دارا بودن ویتامین سی جلوگیری میکند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله خوراکی های مفید برای ترک سیگار را حتما مطالعه نمایید )

۸)مصرف کلم پیچ :

مصرف کلم پیچ به دلیل دارا بودن ویتامین کا باعث تقویت مغز می شود و توصیه می شود از این مواد غذایی مفید که از پیری جلوگیری می کند در برنامه غذایی خود استفاده کنید .

۹) مصرف حبوباتی مانند عدس :

یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای جلوگیری از پیری خوردن عدس می باشد که دارای ویتامین b۹ می باشد این مواد غذایی را می توانید در انواع سوپ‌ ها و سالاد ها به مصرف برسانید و از سفید شدن مو ها و عارض شدن پیری جلوگیری نمایید .

۱۰) مصرف شیر :

کمبود کلسیم در بدن باعث پوکی استخوان با افزایش سن می گردد و این عامل نقش مهمی در پیری دارد اگر مصرف سه لیوان شیر را در طول روز داشته باشید می توانید ماشین لازم و ویتامین د ۳ را در استخوان ها تامین کنید و مانع از پیری زودرس شوید .

۱۱ ) مصرف ماهی سالمون :

زمانی که سن افراد بالا می‌ رود بیماری‌ های قلبی و تنگی عروق حاصل می‌ شود و خون در عروق لخته می زند اگر قبل از رسیدن به این اختلالات از ماهی سالمون استفاده کنید می‌ توانید امگا ۳ لازم را به بدن برسانید تا مانع بروز این عوامل و عارضه پیری کردید .

۱۲ ) مصرف توت فرنگی :

یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای جلوگیری از پیری مصرف توت فرنگی می باشد این ماده غذایی دارای پلی فنول می باشد که به غذای ضد پیری شناخته شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 − دو =

فهرست