تماس
021-66582923
لباس مناسب برای نوزادان

نکات مهم در خرید لباس مناسب برای نوزادان

یکی از زیباترین و قشنگ ترین حس در والدین خرید لباس برای نوزاد دلبندشان است. تمام دغدغه مادران در خرید لباس این است که چه جنسی را انتخاب کنند که بدن نوزاد شان را آزار ندهد و همینکه نوزاد در آن حس خوبی داشته باشد در کل مادران به این دقت دارند که لباسی که برای نوزاد خود می خرند کیفیت بالایی داشته باشد ما در این مقاله سعی بر این داریم که نکات مفیدی در اختیار والدین برای خرید لباس مناسب برای نوزادان قرار دهیم.

خرید لباس مناسب نوزاد از بدو تولد تا یک سالگی:

 ۱- از بدو تولد تا ۳ ماهگی

 نوزادی که تازه به دنیا آمده است و قادر به انجام هیچ کاری نیست و بیشتر اوقات هم در خواب است باید لباسی مناسب و متفاوت نسبت به زمان های دیگرش داشته باشد. نوزاد در این سن سریع رشد می کند پس بهتر است لباسی که برای او می خریم مشخصات زیر را داشته باشد.

لباس فصلی:

یعنی اینکه برای هر فصلش لباس مخصوص به آن فصل را بخریم، در تابستان لباس های خنک و نرم و در زمستان لباس های گرم با جنسی لطیف برایش مهیا کنیم. اگر مادر سردش شود و یا گرمش شد نباید لباس بچه را کم و زیاد کند زیرا با این کار باعث مریض شدن نوزاد میشود.

استفاده نکردن از لباسهای دکمه دار:

نوزادان در این سن بیشتر می خوابند پس باید لباس های آنها طوری نباشد که باعث آزارشان  شودازگرفتن لباس هایی که دارای دکمه های بزرگ  است و باعث آزار کودک می‌شود باید اجتناب  کنیم.

پوشاندن لباس های سرهمی و جوراب شلواری:

بهتر است به نوزاد خود لباسی بپوشانیم که از پاهایش در برابر سرما محافظت کند. لباس های سرهمی و یا جوراب شلواری باعث می شود که پاهای نوزاد پوشیده بماند و سرما آن را آزار ندهدزیرا پاهای نوزادان بسیار حساس ولطیف است.

لباسهای بدون یقه:

نوزادان برای اینکه هنگام تعویض لباس خیلی اذیت می شوند باید به آنها لباس های آزاد بپوشانید که به راحتی ازسر آنها پوشانده شود .لباسهای یقه دار از گزینه‌های خوبی برای نوزادان نیستند زیرا این لباس ها به سر نوزاد فشار می آورند.

رنگ لباس:

برای نوزاد خود لباس هایی به رنگ روشن استفاده کنید زیرا از همان بدو تولد در روحیه نوزاد تاثیر خوب و مثبت می‌گذارد و باعث شادابی کودک می‌شود.

جنس لباس:

لباسی که برای نوزاد خود انتخاب می کنید باید دارای جنسی لطیف و نرم باشد که پوستش را آزاد ندهد. جنس لباس برای نوزادان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

نپوشاندن شورت و تیشرت به نوزادان:

لباسی که برای نوزاد خود انتخاب می‌کنید باید پوشیده باشد. زیرا نوزادان از لباس های کوتاه و برهنه خوششان نمی آید . حتی آنها را در تابستان نیزبا لباسهای خنک ونرم ولطیف بپوشانید.

(( در ادامه پیشنهاد می شود مقاله آموزشی فواید قنداق کردن نوزادان را حتما مطالعه نمایید ))

لباس هایی که از قسمت سر پوشیده نمی شوند:

یکی دیگر از لباس‌های مناسب برای نوزادان لباس هایی است که از سمت پایین پوشیده می‌شود. مثل لباسهای سرهمی که از سمت پا با دو یا سه دکمه برای بازو بسته شدن لباس قرار می‌دهندپوشیده می شود و یا لباس هایی که در کنار یقه آنها دو یا سه دکمه می خورد که با باز وبسته شدن آنها ،لباس به راحتی در بدن نوزاد پوشیده می‌شود،بدون آنکه به سر آن فشاری بیاید .اینگونه لباس ها مخصوصاً لباسهای سرهمی که از کنار پا دکمه میخورند برای عوض کردن پوشاک نوزاد هم لباس های مناسب و راحتی هستند.

۲- از ۳ ماهگی تا ۶ ماهگی

  از سه ماهگی به بعد تنوع لباسهای نوزاد کمی بیشتر می شود و والدین در انتخاب لباس نوزاد آزادتر هستند.  خوشبختانه در این ماهها نوزادشان بزرگتر شده و تا حدودی دیگر مشکلات گوارشی ندارد و کنجکاو تر شده و دوست دارد محیط اطراف خود را ببیند و بچرخد .پس لباس مناسب نوزاد در این ماههاباید نرم و لطیف باشدو از لباس ها سرهمی که از سر پوشیده میشود هم میتوانند استفاده کنند.

۳- از ۶ ماهگی تا نه ماهگی

۱- نپوشاندن جوراب و شلوار :

در این ماه ها بهتر است که به کودک خود جوراب و شلوار نپوشانید و مثل ماه های قبل از جوراب شلواری یا لباسهای سرهمی استفاده کنیم زیرا کودک دوست دارد به طور چهار دست و پا راه برود  ولی جوراب و شلواری که در پایش است تعادلش را به هم می‌زند و باعث می‌شود که نوزاد به زمین بخورد و بدنش آسیب  ببیند.

۲- سفت نبودن کمر شلوار:

کودک دوست دارد زیاد فعالیت کند مثلا بنشیند، بخوابد یا چهار دست و پا راه برود .پس باید کمر شلوارش نرم و لطیف باشد تا موجب آزار واذیتش نشود.

۳- استفاده از پاپوش و لباسهای غیر سرهمی :

در این ماه مادران می‌توانند برای تشویق کودکانشان  به راه رفتن ازکفش استفاده کنند. همچنین از لباس های غیر سرهمی هم می‌توانند استفاده کنند زیرا کودک شان بزرگتر شده و خطر کمتری در هنگام لباس پوشیدن سر او را تهدید می کند.

۴-از سن ۹ ماهگی تا ۱۲ ماهگی

لباس های کودکان در این سن تنوع بیشتری دارد و والدین میتوانند از لباسهای متنوعی برای کودکانشان استفاده کنند.

۱- مادران باید از لباس هایی که دارای دکمه هستند در این ماه استفاده نکنند. زیرا کودکان دوست دارند هر چیزی را به دهان خود ببرند پس اگر لباس های آن ها دارای تزئینات برجسته  باشد و یا دکمه دار باشد برای کودکان خطرآفرین است.

۲- مادران باید از لباسهای رنگ تیره استفاده کنند زیرا کودکان در این ماهها  دوست دارند با دست هایشان غذا بخورند و این نوع غذا خوردن برای انهالذت بخش است.

۳- انتخاب جنس لباس کودک خیلی مهم است و باید لباس کودک از جنسی انتخاب شود که هنگام شستشو با آب گرم خراب نشود.

توصیه به مادران گرامی این که باید لباس هایی برای کودک خود انتخاب کنند که با کیفیت و دارای جنسی نرم و لطیف  باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × 5 =

فهرست