تماس
021-66582923

پرستاری مراقبت از بیماران کمایی در منزل تهران

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه

اعزام پرستار متخصص و مراقب ساده برای مراقبت از بیماران کمایی در منزل

مراقبت از بیماران کمایی در منزل : معمولا افرادی که به کما می روند دلایل مختلفی می تواند داشته باشد مانند ضربه خوردن ناگهانی به سر ، بیماران دیابتی ، مسمومیت با دارو یا مورفین ، خونریزی مغزی در اثر فشار بالا ، عصبی شدن فرد و مواردی دیگر.

بعضی از بیمارانی که به کما می روند بعد از چند روز که به هوش می آیند دیگر قادر به صحبت کردن نیستند و تکلم ندارند. حتی بعضی از این بیماران کمایی که به هوش می آیند قادر نیستند خوراک مصرف کنند و باید با گاواژ این عمل صورت بگیرد.

همچنین نفس کشیدنشان با تراک زیر گلو می باشد. درضمن بسیاری ازبیماران کمایی سوند برایشان وصل می شود و یا گراشیف زیرشان پهن می کنند که این امر باعث می شود مراقبت از آنها برای خانواده ها بسیار مشکل شود اما این خانواده ها با استخدام پرستار منزل این مشکلات را برای خود راحت کرده اند حال در ادامه این مبحث از آتیه پرستاران سلامت به نکات مهم مراقبت از بیماران کمایی را برای شما شرح می دهیم.

نکات مهم در مراقبت از بیماران کمایی در منزل :

نگهداری از بیمار در منزل بسیار کار مشکلی می باشد مخصوصا اگر بیمار شما کمایی باشد که در این صورت حتما باید پرستار تخصص لازم را در این زمینه داشته باشد. اگر به فکر استخدام یک پرستار برای مراقبت از بیمار کمایی خود هستید حتما باید این پرستار نکات زیر را دارا باشد.

  • پرستار بیمار کمایی باید حداقل بهیار ، نرس یا ای سی یو کار باشند.
  • پرستار یا مراقب باید مرتب قند خون ، فشار خون ، اکسیژن خون همچنین ضربان قلب بیمار را چک کند .
  • بعضی از بیماران کمایی دستگاهی بنام ونتیلاتور به آنها وصل است و پرستار باید طرز استفاده از این دستگاه را بداند.
  • بسیاری از این بیماران گاواژ از بینی می شوند و باید ساکشن شوند زیرا در ریه بیمار خلط جمع می شود و باید تخلیه شود که پرستار یا مراقب باید کلیه ی این مراحل را بداند.
  • چون بیماران کمایی حرکت ندارند باید مراقب مرتب بیمار را تغییر پوزیشن (حرکت ) دهد تا بیمار دچار زخم بستر نشود.
  • نظافت و بهداشت این بیماران بسیار مهم می باشد و باید صد در صد رعایت شود چون عفونت و آلودگی سریع وارد بدن آنها می شود.
نگهداری از بیماران کمایی در منزل

چند درصد احتمال بهبودی بیماران کمایی وجود دارد ؟

احتمال بهبودی فردی که به کما رفته است می تواند سه دلیل داشته باشد . 1- دلیل کما رفتن بیمار 2- امکان بر طرف شدن مشکل زمینه ای بیمار 3- مدت زمان کما . اگر این مشکلات بر طرف شود احتمال اینکه فرد بهبود یابد بسیار بالا است . در افرادی که به دلیل مسمومیت دارویی به کما رفته اند اگر به سرعت درمان های پزشکی صورت گیرد احتمال بهبود یافتن آن زیاد است .

اعزام پرستار برای مراقبت از بیماران کمایی در منزل :

مراقبت از بیماران کمایی در منزل را نمی توان به هر پرستاری واگذار کرد . یک پرستار باید در سطح بالایی از دانش علمی برسد که بتواند از یک بیمار کمایی مراقبت کند . اگر از آن خانواده هایی می باشید که به دنبال پرستار منزل  برای مراقبت از بیمار کمایی خود هستید حتما با موسسه آتیه پرستاران سلامت تماس بگیرید تا کارشناسان ما در کمترین زمان بهترین پرستار را برای بیمار شما اعزام نمایند .

انجام کلیه ی خدمات پرستاری و مراقبتی برای بیماران کمایی در منزل به صورت شبانه روزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

ده − 9 =

فهرست