تماس
021-66582923
مراقبت از کودکان در تابستان

مراقبت از کودکان در تابستان

مراقبت از کودکان در تابستان بسیار مهم می باشد و والدین باید در تابستان مراقبت های شدید از کودک و نوزاد خود کنند. همان طور که می دانید کودکان دارای لطافت خاصی هستند. ظریف بودن پوست آن ها و حتی ضعیف بودن کودکان باعث می‌ شود که ما توجه بیشتری به آن ها بکنیم تا از بروز آسیب و بیماری به آن ها جلوگیری شود.

یکی از مواردی که باعث مراقبت از کودکان می‌باشد گرمای تابستان است که می‌ تواند باعث آزار و اذیت و یا حتی ایجاد بیماری و گرما زدگی در کودکان شود که ما در این مقاله آتیه پرستاران قصد داریم در ارتباط با مراقبت از کودکان در تابستان مطالبی را به شما ارائه دهیم .

حمام بردن کودک در فصل تابستان :

یکی از موارد مراقبت از کودکان در تابستان ، حمام دادن کودک می باشد . با توجه به گرمای فصل تابستان و عرق کردن کودکان لازم نیست که هر روز او را به حمام ببرید اما اگر کودک تمایل داشته باشد می توانید با او بازی کنید تا کمی خنک شود. چیزی که در حمام بردن کودک، مهم تلقی می‌ شود این است که موقع گرما نباید از آب سرد برای حمام کودک استفاده کنید.

دمای ۳۸ درجه برای حمام بردن کودک مناسب است توصیه می‌ شود اگر عادت دارید کودک خود را در طول روز به خاطر گرما یک بار بیشتر به حمام ببرید در هر سری از مواد شوینده روی پوست استفاده نکنید.

زیرا بیش از حد استفاده کردن از مواد شوینده، پوست کودک را خشک خواهد کرد. پس یکی از راه های مراقبت و نگهداری کودک در منزل در فصل تابستان این است که او را حمام کنید و زیر بغل و پشت گردن ‌او را شستشو دهید تا عرق آن از بین برود و از سوزش و خارش در این ناحیه پیشگیری شود .

ماساژ دادن بدن کودکان با روغن در تابستان :

اگر کودک شما در اثر گرمای تابستان بی حال شده است شما می توانید با استفاده از یک روغن بدن کودک خود را به خوبی ماساژ دهید و بعد او را به حمام ببرید تا روغن ها را از روی پوست او شست و شوی شود و بعد از استحمام از مرطوب کننده برای پوست کودک خود استفاده کنید .

کاربرد پودر بچه در تابستان چیست:

هنگامی که کودک شما عرق می‌ کند شما برای مراقبت از پوست او در تابستان می توانید از پودر بچه برای جلوگیری از عرق سوز شدن او استفاده کنید فقط مراقب باشید که این پودر و ذرات حاصل از آن به داخل دهان کودک نرود .

مراقبت از کودکان در تابستان در منزل

برای مراقبت از کودکان در فصل تابستان چه نوع پوششی مناسب است ؟

از دیگر راه‌های مراقبت از کودکان در تابستان پوشیدن لباس های مناسب می باشد که توصیه می‌ شود در این فصل لباس های نخی و آزاد به کودک بپوشانید تا پوست بدن آن ها راحت تر نفس بکشد. از پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی خودداری کنید.

زمانی که کودک عرق می‌ کند به مراتب بدن او کم آب می‌ شود به همین دلیل زمان مشاهده کردن گرمای کودک که علائمی مانند مرطوب شدن لباس های او ، گل انداختن لپ های کودک ، تند تند نفس کشیدن و مرطوب شدن مو های او می باشد.

لباس‌ های او را در بیاورید و زمانی که می خواهید او را به زمین بگذارید حتما از پارچه های نخی استفاده کنید تا گرمای زمین روی بدن آن ها تاثیر نگذارد. اگر کودک شما بالای شش ماه دارد برای جلوگیری از عرق سوز شدن پوست او می توانید از کرم های ضد آفتاب برای او استفاده کنید.

مراقبت از بروز بیماری‌ های رایج در این فصل :

از آن جا که کودکان در حال رشد هستند و سیستم ایمنی بدن آن ها در حال رشد و نمو می باشد احتمال بروز عفونت در بدن کودک بسیار بالا است و در فصل تابستان احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ ها در آن وجود دارد که در قسمت پایین ضمن ذکر بیماری مراقبت‌ های ویژه آن ها نیز عنوان می شود.

مواجه شدن بدن کودک با کم آبی در تابستان :

در فصل تابستان به خاطر گرما اکثر کودکان عرق می‌ کنند و این عامل بدن آن ها را با کم‌ آبی مواجه می‌ کند. از این رو باید برای مراقبت از کودکان در تابستان اگر کودک شیر خشک مصرف می‌ کند آب جوشانده سرد شده، در طول روز به او بخورانید. اگر از شیر مادر تغذیه می کند نیازی به استفاده از آب نمی باشد فقط تعداد دفعات شیر خوردن کودک را بالا ببرید.

نقطه های قرمز در سطح پوست :

این بیماری که در تابستان برای کودک اتفاق می افتد به خاطر گرمای شدید می باشد زیرا غده های تولید عرق در کودکان در حال رشد بیشتری می باشند به همین دلیل این نقطه های قرمز را ایجاد می‌ کند پس هنگام مواجه شدن آن روی پوست لازم است به پزشک مراجعه نمایید .

گرمازدگی در تابستان :

این بیماری در فصل تابستان برای اکثر کودکان ایجاد می شود و لازم است برای جلوگیری از آن به نوع پوشش لباس های کودک و جنس آن ها توجه کرد و حد لازم به بدن آن ها آب برسانید تا به این بیماری مبتلا نشوند.

توجه به غذای مصرفی نوزاد در تابستان :

برای مراقبت از کودکان در تابستان توجه به تغذیه آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد توصیه می شود اگر کودک از غذا های جامد استفاده می‌ کند در بین فاصله‌ های غذا خوردن، شیر جوشانده به او بخورانید و اگر در فضای بیرون از منزل هستید میوه، بیسکویت، کلوچه به همراه داشته باشید تا به کودک بدهید. سعی کنید در هوای گرم غذا های پخته به کودک ندهید زیرا امکان فاسد شدن آن ها بالاست و ممکن است او را بیمار کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × 1 =

فهرست