تماس
021-66582923
پرستاری در منزل

مرکز مراقبت در منزل تهران

 آمارهای مرکز مراقبت در منزل نشان می دهد که میلیون ها نفر نیاز های روزمره کودکان، سالمندان و مراقبت از کسی را که ممکن است معلول، بیمار و یا پیر باشند را انجام می دهند. مدیریت خانواده های شلوغ و تصمیمات عاطفی که باید در هنگام مراقبت از یک فرد عزیز اتخاذ شود می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. غالباً فشار انجام خدمات پرستاری در منزل می تواند منجر به فرسودگی مراقب شود.

مرکز مراقبت در منزل

استفاده از خدمات در مرکز خدمات مراقبت در منزل می تواند به شما که دور از خانه هستید و نگران کودکان یا سالمندان خود هستید، آرامش دهد. این مراکز با اعزام پرستار به خانه شما خدمات مراقبت و پرستاری را به عزیزان شما ارائه می دهند.

مرکز مراقبت در منزل خدماتی شامل مراقبت های پرستاری در منزل از سالمندان، کودکان و بیماران را برای خانواده ها ارائه می دهند. اما استفاده از این خدمات چه مزایایی برای ما می تواند داشته باشد که در زیر به تک تک آنها اشاره شده است.

  •  خدمات داخل خانه به بزرگسالان این امکان را می دهد تا با حفظ عزت خود و حفظ کیفیت زندگی، به مسائل روزانه سالمندان کمک کند. کمک به فعالیتهای روزمره می تواند شامل استحمام، نظافت و یادآوری دارو باشد. 
  • بجای مراقبت هایی که بیمار شما در بیمارستان دریافت می کند شما می توانید با خدمات ارائه شده توسط مرکز مراقبت در منزل، همین مراقبت ها را در خانه دریافت نمایید. این مراقبت ها توسط پرستاران متخصص انجام می شود.
  •  آیا عزیزان شما برای سالم ماندن از غذای مخصوص استفاده می کنند؟ بزرگسالان سن 65 سال و بالاتر، افراد دارای بیماری مزمن و افرادی که اخیراً از بیمارستان یا مراکز پرستاری مرخص شده اند، احتمالاً از نظر غذایی حساس و در معرض خطر هستند. پیری ، استراحت در رختخواب، بیماری و آسیب دیدگی همگی می تواند در از بین رفتن توده بد چربی بدن نقش داشته باشد. مراقبت در منزل ممکن است شامل مشاوره تغذیه ای و وعده های غذایی خانگی برای محافظت از عزیزان شما در برابر سوء تغذیه باشد.
  • شما با استفاده از این خدمات اطمینان دارید که سالمند یا بیمار شما در خانه با کمک پرستار سالمند ، سر ساعت و سر وقت تمام داروهای خود را مصرف می کند .

مزایای استفاده از خدمات مراکز مراقبت در منزل

مراکز مراقبت و نگهداری در منزل می تواند به بهترین شکل خدمات ارزنده ای برای سالمندان ارائه دهد. این خدمات توسط پرستاران و مراقبین با تجربه و حرفه ای انجام میشود که در زیر به مزایای استفاده از این خدمات اشاره کرده ایم

  • سالمندان نیاز مبرم به تعاملات اجتماعی دارند که این عزیزان می توانند با خدمات مرکز مراقبت در منزل این نیاز را برطرف کنند.  مثلا پرستاران در منزل می توانند برای پیاده روی، خواندن کتاب و روزنامه، بازی، فیلم، غذا و سایر فعالیت های اجتماعی به دوستانی قابل اعتماد برای سالمند شما و حتی بیمار شما تبدیل شوند. از دیگر موارد می توان به خرید مواد غذایی، قرار ملاقات های پزشکی و سایر فعالیت ها نیز از مزایای آن است.
  • هنگام بزرگتر شدن سالمندان، تقاضاهای روزمره کارهای خانه، مانند لباس شستن، جاروبرقی زدن، شستن ظروف و کارهای ساده، به حفظ مداوم یک محیط زندگی سالم کمک می کند.
  •  تحقیقات نشان داده است که در صورت ارائه مراقبت های خانگی به افرادی که شرایط مزمن مانند ذات الریه، دیابت و… دارند، نتایج بهتر و با عوارض کمتر و قابل مقایسه ای بدست آوردند.
  • خدمات مراقبت در منزل واقعاً منحصر به فرد هستند و مراقبت شخصی و ماهرانه ای را طلب می کنند که باعث ایجاد پیوندهای محکم بین متخصصین و مشتریان می شود.
  •  هزینه های مراقبت از یک فرد در منزل بسیار کمتر از نگهداری در بیمارستان و یا برخی مراکز سالمندان می باشد.
  • مرکز مراقبت در منزل علاوه بر سالمندان و بیماران می تواند بهترین خدمات را به کودکان شما بدهد. این مراکز در منزل شما از کودکان و نوزادان شما مراقبت و نگهداری می کنند.
  • یکی دیگر از خدمات این مراکز مراقبت های شبانه روزی از مادران قبل از زایمان و بعد از زایمان می باشد که مادران باردار می توانند به خیال راحت و بدون نگرانی به فکر متولد شدن نوزاد خود باشند.
  • از دیگر خدمات این مراکز انجام خدمات امور منزل می باشد که شما می توانید علاوه بر دریافت خدمات مراقبت از مددجوی خود از خدمات امور منزل و آشپزی نیز بهره ببرید.

تقسیم بندی مراکز مراقبت در منزل

1- مراکز مراقبت در منزل از بیماران

1- پرستار بیمار
این پرستاران وظیفه مراقبت و نگهداری از بیماران را در منزل به عهده می‌گیرند. از جمله خدماتی را که یک پرستار بیمار در منزل انجام می دهد، عبارت است از :

  • تهیه و تدارک یک برنامه کاری مناسب برای مراقبت از بیمار سپرده شده به او
  • رسیدگی به بهداشت فردی و شخصی فرد بیمار
  • تهیه برنامه غذایی مناسب با شرایط بیمار و رعایت توصیه های پزشکی در مورد بیمار
  • در صورت داشتن تزریقات، انجام تزریقات برای بیمار
  • در صورتی که بیمار از سوند استفاده می کند انجام کارهای مربوط به وصل کردن سند و یا تعویض آن برای بیمار
  • اگر بیمار جراحی خاصی انجام داده و یا اینکه نیاز به پانسمان و ضدعفونی زخم ها و بخیه ها دارد این کار از وظایف پرستار است
  • در صورتی که بیمار مشکل حرکتی و جابجایی داشته باشد پرستار موظف به جابجا کردن و حرکت دادن بیمار است
  • در صورتی که بیمار درد داشته باشد تجویز دارو برای کمک به کاهش درد بر حسب توصیه‌های پزشک بر عهده پرستار است
  • توجه به شرایط روحی و روانی بیمار و همچنین توجه به عوارض داروهایی که ممکن است با مصرف آن توسط بیمار رخ دهد ، به عهده پرستار بیمار می باشد.

2- مراکز مراقبت در منزل از کودکان

این پرستاران برای مراقبت از کودکان اعم از خردسالان و کودکان بزرگتر و یا کودکان بیمار به کار گرفته می‌شوند .این پرستاران علاوه بر مراقبت و پرستاری از کودکان در تعلیم و تربیت آنها نیز موثر هستند و وظیفه آموزش و یادگیری کودک را نیز به عهده می‌گیرند وظیفه وقت گذاشتن برای کودک، تغذیه کودک، خواب کودک ، کتاب خواندن و سرگرم کردن کودک و حتی تعویض لباس و شستشوی لباس کودک بر عهده پرستار است. گاهی پرستار کودک علاوه بر همه این کارهایی که موظف به انجام آن است برای کودک ، موظف است مراقب بیماری کودک و روند درمان و رسیدگی به تایم داروها و سایر مشکلات و مسائل بیماری او نیز باشد.

3- مراکز مراقبت در منزل از سالمندان

پرستاران سالمند افرادی هستند که گاه برای پرستاری و نگهداری از سالمندان به کار گرفته می‌شوند که مشکلات مربوط به سن و ناتوانی جسمانی دارند و یا بیماری‌های خاص جسمی و یا روحی و روانی دارند و یا اینکه گاهی فقط تنها هستند و نیاز به یک پرستار به عنوان همراه و همدم دارند و این پرستاران سالمند در همه این موارد می توانند همراه سالمندان عزیز باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پانزده − سیزده =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست