تماس
021-66582923

مرکز ارائه خدمات پرستاری حرفه ای در منزل امروزه در تمام منازل توانسته خدمات ویژه ی خود را به سالمندان، کودکان و بیماران به بهترین شکل ارائه دهد. وجود این مراکز توانسته رضایت قلبی خانواده ها را به خود جلب نماید. شما نیز می توانید با درخواست از این مراکز بهترین خدمات مراقبتی را به عزیزان خود هدیه نمایید. اما چرا این مراکز محبوبیت زیادی بین خانواده ها دارد؟ در ادامه این مبحث به جواب این سوال خواهید رسید پس تا پایان با ما باشید.

امروزه به علت کمبود پرستار ، محدود بودن فضاهای درمانی کشور و همچنین جلوگیری از افزایش شیوع بیماری ، دولت ها امتیازات خاصی را در اختیار مراکز ارائه خدمات پرستاری قرار داده اند . این امر خود نشان از اهمیت این موسسه ها یا مراکز می باشد .

خدمات درمانی که توسط این مراکز در منزل به خانواده ها ارائه می شود باعث بهینه تر شدن فضاهای درمانی در سطح کشور شده است به گونه ای که بیمارستان ها و مراکز درمانی راحت تر می توانند به افرادی که وضعیت بیمار آنها حاد است خدمات رسانی کنند.

مرکز ارائه خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت

مرکز ارائه خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت نیز یکی از این مراکز در استان تهران می باشد که با مجوز رسمی چند دهه می باشد که در این زمینه فعالیت داشته و به خانواده های محترم خدمات پرستاری در منزل ارائه می دهد . این موسسه که زیر نظر مدیری شایسته و متعهد به نام سرکار خانم چگینی فعالیت دارد. خدماتی از قبیل پرستاری از سالمندان در منزل ، پرستاری از بیماران در منزل و پرستاری از کودکان در منزل را ارائه می دهد. در ادامه به خدمات این مرکز اشاره کرده ایم.

خدمات پرستاری در مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت

خدماتی که این موسسه به صورت حرفه ای ارائه می دهد شامل: اعزام پرستار خصوصی برای سالمند ، اعزام پرستار و مراقب کودک ، همراه بیمار در بیمارستان ، انجام کلیه ی تزریقات در منزل ، انجام کلیه ی پانسمان ها در منزل ، مراقبت از افرادی که ناتوانی جسمی دارند ، مراقبت از سالمندان پوشکی ، مراقبت از سالمندان پارکینسونی ، مراقبت از افرادی که دچار مشکلات عصبی هستند ، مراقبت از آلزایمری ها ، انجام کلیه ی امور منزل برای سالمند و کودک و بیمار ، انجام کلیه ی امور نظافتی منزل و شخصی ، درست کردن غذا ، خرید منزل ، همدم شدن با افراد تنها و … می باشد .

خدمات پرستاری حرفه ای که در این مرکز ارائه می شود به صورت شبانه روزی ، روزانه ، شیفت شب ، مقطعی و حتی ساعتی می باشد . این خدمات توسط پرستاران حرفه ای که هرکدام سابقه ی بیش از 10 سال دارند به خانواده ارائه می شود . پرستاران این موسسه بنا بر تحصیلات و مدرکی که دارند تقسیم بندی می شوند که شامل : پرستار ، کمک پرستار ، مادریار ، کودک یار ، مراقب ساده و … می باشد.

خصوصیات پرستاران در مرکز ارائه خدمات پرستاری

پرستاران و کارشناسان مرکز ارائه خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که این خصوصیات باعث رضایت قلبی مشتریان عزیز و مددجویان بزرگوار شده است که در زیر به این خصوصیات اشاره کرده ایم.

  • انجام درست و دقیق پرستاری و مراقبتی طبق اصول تعریف شده
  • داشتن تجربه و تخصص لازم در امر پرستاری
  • پرستار حرفه ای باید مهربان و با محبت باشد
  • تونائی بالا در برقراری رابطه با مدجو
  • تعهد ومسئولیت پذیری
  • ظاهری موجه و قابل قبول درمواقعی که در حال خدمت رسانی است
  • داشتن نظم درانجام کارها

وظایف پرستار ان در مرکز ارائه خدمات پرستاری حرفه ای

  • پرستاری و نگهداری کامل از مددجویان
  • تهیه غذای مناسب برای مددجو و کمک به وی برای سرو غذا
  • ششتشوی لباسهای مددجو و آراسته کردن اوهنگام لباس پوشیدن
  • نظافت کردن مددجو و شانه زدن به موهای او. اگر مدجو نیاز به نظافت بدن داشت پرستار حرفه ای باید به وی کمک کند
  • سرگرم کردن مددجود به روشهای مختلف
  • ایجاد ربطه صمیمی و دوستانه با مدجو که این کار باعث میشود حس اعتماد بین پرستار حرفه ای و مددجو به وجود بیاید و کارها با کیفیت بیشتری انجام شود
  • در بعضی مواقع مددجو نیاز دارد که برای هواخوری و افزایش انگیزه و امید به بیرون از منزل برود، در این میان پرستار باید بستری امن را برای وی فراهم کند و با او در بیرون منزل به پیاده روی بپردازد . قبل از بردن مددجو به بیرون منزل باید با خانواده مددجو هماهنگی های لازم را انجام دهد .
  • دارو دادن به مددجو طبق نسخه پزشک . در مواقعی مددجو نیاز دارد که دارو مصرف کند و پرستار باید قبل از دادن دارو به مددجو داروها را چک کند و در زمان لازم دارو را به مددجو بدهد
  • پرستار باید رابطه خوبی با خانواده مددجو ایجاد کند و بتواند در انجام کارهای مددجو با خانواده او هماهنگ باشد که این امر باعث رضایت مددجو و اطرافیان میشود .

افرادی که نیاز به مراکز ارائه خدمات پرستاری دارند

بیماران زخم بستری :

این بیماران نیاز دارند پرستار همیشه در کنارشان باشد و کارهای آنها را انجام دهد. کارهایی از قبیل غذا دادن به این بیماران ،انجام کارهای مربوط به توالت این بیماران در بستر ،عوض کردن لباسهای آنها ، شستشو دادن زخم های بیمار و عوض کردن پانسمان های آن و …

کودکان و نوزادانی که نیازبه پرستاری و نگهداری دارند: 

 پدر و مادرانی هستند که با وجود شاغل بودنشان وقت لازم را ندارند که ازکودکشان پرستاری و نگهداری کنند و تمایل دارند که یک پرستار حرفه ای کودک این مسئولیت را برگردن بگیرد تا آنها با خیالی آسوده به کارهای خود برسند. پرستار موظف است تا در اوقاتی که خانواده پیش کودک نیستند از کودک به طور مرتب پرستاری و نگهداری کند تا کودک فقدان نبود والدین را کمتر احساس کند.

سالمندان تنها: 

این سالمندان توانائی انجام تمام کارهای خود را دارند و فقط دوست دارند که یک مراقب حرفه ای در کنارشان باشد تا کارهای روزانه سالمند را انجام دهد مانند درست کردن غذا ، ششتشوی لباسهای سالمند ، انجام کارهای سرگرم کننده و تفریحی با سالمند.

بیمارانی که مشکلات جسمی دارند: 

 پرستار مرکز ارائه خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت باید این عزیزان را درکارهای روزانه شان یاری کند و کمک حال آنها باشد و اگر نیاز داشتند آنها را جابجا کند.

کسانی که مشکلات ذهنی و فکری:

کسانی که مشکلات ذهنی و فکری یا اختلالا روانی دارند مانند آلزایمر، حواس پرتی و کم حافظه : پرستاران مرکز ارائه خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت باید همیشه کنار این عزیزان باشند تا خطراتی آنها را تهدید نکند زیرا کسانی که مشکلات ذهنی و حواس پرتی دارند باید به طور همیشگی از آنها پرستاری و مراقبت شود تا اتفاقی برایشان نیفتد.

بیماران قلبی و ریوی :

این بیماران به دلیل حساسیتی که درنوع بیماریشان وجود دارد نیازمند پرستاری و مراقبت شبانه روزی هستند. در بیماران قلبی به دیل اینکه قلب یکی از حساسترین اعضای بدن انسان است باید مراقبتهای لازم در حفظ سلامت قلب آنها انجام شود و پرستار حرفه ای به خوبی از این عزیزان نگهداری و مراقبت میکند

بعضی وقتها وقتیکه عزیزانمان بیمار میشوند و آنها را به بیمارستان و مراکز درمانی میبریم وقت لازم را نداریم که از آنها پرستاری کنیم و در پیششان باشیم . در این وضعیت والدین بیمار میتوانند با استخدام پرستار حرفه ای برای نگهداری و مراقبت ازبیمار عزیزشان اقدام کنند . پرستار در بیمارستان توانایی و تخصص لازم را دارد تا ازبیمار شما به خوبی مراقبت ونگهداری کند .

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × 4 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست