تماس
021-66582923
پرستار کودکپرستاری در منزل

بهترین مرکز پرستاری کودک در تهران

انجام خدمات مراقبت و نگهداری از کودکان در بهترین مرکز پرستاری کودک می تواند باعث آرامش والدین و خانواده ها شوند اگرچه بهترین پرستار برای کودک به طبع، خود مادران می باشند اما امروزه به دلیل شرایط زندگی و همچنین مشغله های کاری والدین ، مادران در مواقعی نیاز دارند پرستار کودک خوب برای فرزندشان انتخاب کنند . همچنین در مواقعی بنا بر شرایط مادر، پرستار کودک می تواند در دوران بارداری نیز از مادر مراقبت و پرستاری کند .

بهترین مرکز پرستاری کودک

وقتی صحبت از بهترین مرکز پرستاری کودک می شود یعنی اینکه این مرکز پرستاری باید دارای استاندارد های قابل قبول در سطح جهانی باشد. این استاندارد ها شامل کارشناسان، پرستاران و مراقبین می باشند که باید به بهترین شکل به خانواده ها خدمات رسانی کنند.

پرستاری و مراقبت کردن از کودکان یکی از مشکل ترین شغل ها می باشد که در بین مردم وجود دارد. با تغییرات و روشهای سبک زندگی و بودن مشغله های کاری مخصوصا در جامعه ی شهرنشینی ، امروزه بسیاری از والدین برای مراقبت و نگهداری از کودکانشان در موافعی که در منزل نیستند ، از پرستار کودک استفاده می کنند . معمولا خانواده ها سعی می کنند انتخاب پرستار کودک را در بهترین مرکز پرستاری کودک انجام دهند. که در ادامه با این مراکز بیشتر آشنا می شوید.

مرکز پرستاری کودک در تهران

همانطور که می دانید با مدرن تر شدن جامعه ی امروز و گسترش شهر نشینی، اغلب افراد به زندگی در شهرهای بزرگ که در آنجا فرصت های کاری بیشتری برایشان وجود دارد به خصوص شهر تهران روی آورده اند.

اما از آنجایی که تامین هزینه های زندگی در چنین شهرهایی کار آسانی نیست و معمولا پدر خانواده به تنهایی از پس مخارج زندگی بر نمی آید ، در بیشتر موارد مادر نیز مجبور است در داخل منزل به صورت دورکاری و یا در خارج از منزل، به اشتغال بپردازد تا بتوانند رفاه و برخورداری از امکانات بیشتری را برای زندگیشان به ارمغان بیاورند.

حال اگر صاحب فرزندی باشند و شاغل بودن فرصت کافی برای رسیدگی به امور تربیتی و آموزشی او را به آنها ندهد، زندگی شان مختل شده و با مشکل مواجه می‌شوند زیرا خستگی کار مانع رسیدگی تمام و کمال به روح و جسم کودک شده و دغدغه ی والدین از بابت آنها و ایجاد کمبود و اختلال شخصیتی در کودک را در پی دارد.

در این شرایط سپردن کودک به مهد نیز بجای حل مشکل دردسر ساز میباشد زیرا علاوه بر هزینه ی زیادی که در بر دارد، امکان استفاده از آن در هر مقطع زمانی که نیاز است وجود ندارد و رفت و آمد زیادی که در شهر شلوغ ‌تهران با این حجم از ترافیک میطلبد ، کاری سخت و زمانبر میباشد.

در این وضعیت بهترین راهکار برای حل مشکل، مراجعه به مراکز خدمات پرستاری کودک که در شهر تهران فعالیت می‌کنند می باشد. یکی از این مراکز آتیه پرستاران سلامت می باشد که با تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارد و با آگاهی از سن کودک و نوع نیازش، با اعزام پرستاری با دانش مادریار یا کودکیار و یا روانشناس کودک که به طور کامل با اصول آموزشی و نحوه ی صحیح برخورد با کودکان اشنایی دارد ،به خانواده ها در نگهداری از فرزند دلبندشان در محیط امن خانه یاری رساند.

چرا بهتر است از مراکز پرستاری کودک درخواست پرستار کنیم

وقتی والدین تصمیم به استخدام پرستار برای نگهداری از کودکشان می گیرند، مهمترین نگرانی آنها از بابت قابل اعتماد بودن آن شخص می باشد. زیرا کودکان بسیار آسیب پذیرند و در صورتی که تحت مراقبت شخصی بیمار و کودک آزار قرار بگیرند، قدرت دفاع از خود را نداشته و به راحتی با ترساندنشان سکوت کرده و چیزی بروز نمی‌دهند. به شما توصیه می کنیم نسبت به این موضوع بسیار مهم که سلامت جسمی ، روانی و جنسی کودکتان را در تحت تاثیر میگذارد بی‌گدار به آب نزنید و به هرکسی اعتماد نکنید و حتما پرستار کودک در منزل خود را از مراکز خدمات پرستاری معتبری که دارای مجوزهای لازم هستند انتخاب کنید .

زیرا اینگونه بخش عظیمی از مراحل گزینش پرستار که شامل گذشتن از فیلترهای سلامت اخلاقی و رفتاری و بررسی توانایی‌ها و مهارت‌های وی است را از روی دوش خود برداشته و راه ایمن تری را بر می گزینید و حتی می‌توانید در صورت نیاز،با انعقاد قراردادی به صورت ۲۴ ساعته به صورت تمام وقت از خدمات پرستاردر منزلتان بهره ببرید تا در صورت داشتن شیفت کاری شب و یا نیاز به حضور در مکان هایی که نمی‌توانید فرزندتان را با خود ببرید، نسبت به آرامش و رفاه آنها امنیت خاطر داشته باشید و با استفاده از تسهیلاتی چون مشاوره ی رایگان و امکان بررسی عملکرد پرستار به صورت آزمایشی که این موسسات در اختیارتان قرار میدهند، این امکان را برای خود به وجود بیاورید تا مناسبترین فرد را از لحاظ شخصیتی و مدیریتی برای پرورش کودک تان مطابق با اصول تربیتی خودتان انتخاب کنید.

نکات مهم قبل از استخدام یک پرستار در بهترین مرکز پرستاری کودک

والدین نباید در انتخاب یک مراقبت برای پرستاری کودک عجله کنند . در زیر به نکات مهمی قبل از استخدام پرستار منزل اشاره شده است که توصیه می شود حتما مطالعه نمایید. این نکات شامل :

  • سن پرستار و میزان توانایی صحبت کردن پرستار با کودک را در نظر داشته باشند.
  • انتظاراتی را که از پرستار دارید حتما در جلسه ی حضوری بازگو نمایید .
  • رفتارهای تربیتی پرستار و والدین در خصوصی کودک باید با هم همخوانی داشته باشند.
  • والدین و پرستار باید رابطه ی خوبی با هم داشته باشند اما هر دو باید حدود و مرزها را رعایت نمایند .

نکته : والدین وقتی حضوری با پرستار ملاقات می کنند سعی کنند کلیه سوالات و انتظاراتی را که از پرستار دارند را به او بگویند تا در ادامه برنامه ها به خوبی پیش رود .

خصوصیات پرستاران در بهترین مرکز پرستاری کودک

خدمات ما به کودکان شما در موسسه آتیه پرستاران سلامت با دیگر شرکت ها متفاوت می باشد. در موسسه ما پرستاران دارای خصوصیات مثبتی می باشند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

1- برقراری ارتباط دو طرفه :

همیشه سعی کنید با کودکان خوب صحبت کرده و خوب به صحبت های آنها گوش کنید . پرستار و مادر باید به این نکته توجه خاصی داشته باشد که این حرکت باعث می شود که کودک شما اعتماد به نفس بالایی بدست بیاورد و احساس امنیت و احترام در بین اطرافیان خود داشته باشد .

2- ادراک :

پرستاران و مادران حتما باید این را بدانند که درک مسائل برای بزرگسالان بسیار راحت تر از درک مسائل بوسیله ی کودک می باشد . اگر کودک از شما سوالی می پرسد حتما با محبت و احترام به آن جواب دهید حتی اگر سوالات آنها مسخره آمیز باشد .

3- لذت بردن از اینکه با کودک هستید.

یکی دیگر از نکات مهم در پرستاری کودک در تهران عشق ورزیدن به کودکان است . پرستار کودک اوقاتی که در کنار کودک است باید لذت ببرد و همچنین باید کاری کند که کودک نیز از اینکه در کنار اوست لذت برده و خوشایند باشد . این ارتباط خوشایند دوطرفه باعث ایجاد اعتماد به نفس و افزایش روحیه کودک می شود .

4- قوانین را شفاف ، پایدار و معتبر کنید .

سعی کنید قوانینی را برای کودک در نظر بگیرید . قوانینی که برای کودک قابل درک باشد . همچنین این قوانین باید منصفانه باشد و متناسب سن کودکان باشد. مانند این که کودک شبها زودتر باید بخوابد اما این قوانین در روزهایی که تعطیل است می تواند متغیر باشد .

5- به کودک اجازه دهید که صحبت کند :

مادران و یا پرستار در منزل که از کودک مراقبت می کند باید این را مد نظر داشته باشد که همیشه به کودک اجازه دهد تا حرفهای خود را بزند و صحبت کند . مسخره کردن ، فریاد زدن ، قطع کردن صحبت کودک وحتی تهدید به کتک زدن باعث می شود که کودک گوشه گیر شده و در طول دوران زندگی از برقراری ارتباط با دیگران بترسد .

حتی اگر کودک شلوغ کرد و یا خرابکاری انجام داد حتما به او اجازه دهید تا در مورد کارش صحبت کند و حرف بزند.

6- عصبانی نشوید :

مادریار یا پرستار کودک باید سعی کند که انتقاد گر ، عصبانی یا ناراحت از صحبت های کودکان نشود . چون وقتی شما با عصبانیت و ناراحتی به کودک پاسخ می دهید باعث می شود که کودک بترسد و نتواند آزادانه حرف خود را بزند و این ملکه ی ذهن او می شود و احتمال دارد تا آخر عمر همراه کودک شما باشد .

خدمات بهترین مرکز پرستاری کودک در تهران

وقتی که یک مراقب در بهترین مرکز پرستاری کودک استخدام می کنید انتظار دارید که پرستار کودک مثل یک مادر دلسوز از کودک شما مراقبت و نگهداری کند تا شما بتوانید بدون داشتن استرس و دلواپسی به کارهای روزمره ی خود رسیدگی کنید پس حتما باید نسبت به وظایف کودک آگاهی کامل داشته باشد. این وظایف و رسیدگی ها از طرف پرستار کودک به شرح زیر می باشد .

  • حفظ کردن امنیت کودک در منزل
  • دادن غذا به کودک در سروقت و زمانی که گرسنه است
  • بازی کردن با کودک البته بازیهایی که مطابق سن کودک باشد .
  • دستشویی بردن کودکی که نمی تواند خود به تنهایی این کار را انجام دهد .
  • شستن لباسهای کثیف کودک
  • رعایت بهداشت و نظافت شخصی کودک (Personal hygiene of the child)
  • بازیهای فکری که می تواند باعث پویا شدن فکر کودک شود.
  • اگر کودک شما در سنینی است که پوشک می شود پرستار باید پوشک او را عوض کند.
  • دادن خوراکیهای مقوی در طول روز به کودک مانند میوه ، شیر و …

از دیگر خدمات مراکز پرستاری کودک در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد

1- رسیدگی به تغذیه و خواب کودک در بهترین مرکز پرستاری کودک

مراکز خدمات پرستاری کودک با استخدام و آموزش پرستاران در نحوه ی مراقبت از کودکان باعث می شوند که کلیه موارد مراقبتی را از کودکان شما ارائه دهند که یکی از موارد مراقبت های تغذیه ای می باشد.

جسم و ذهن در حال رشد و تکامل کودک بسیار تحت تاثیر و وابسته به نوع تغذیه و استراحت کافی او در این دوران قرار دارد. بدین منظور پرستار کودک موظف است با توجه به سن و نیازهای بدن کودک، به طور منظم به تهیه شیر خشک و یا تدارک غذاهای متناسب با برنامه غذایی که مادر برای کودک در نظر گرفته بپردازد و تلاش کند با جذاب کردن ظاهر غذا و اضافه کردن طعم ها و مزه های خوشمزه و سالم مانند آجیل‌ها، میوه های خشک و آبمیوه های طبیعی به رژیم غذایی کودک، اشتهای او را به خوردن وعده‌های غذایی افزایش داده و تمایلش را به تنقلات بی‌ارزش مانند چیپس، شکلات و پفک که سرشار از مواد مضر و رنگ‌های مصنوعی هستند کاهش دهد.

این گونه باعث می شود تا تمام ویتامین ها، پروتئین ها و ریزمغذی های لازم برای ارتقای سلامت بیشتر بدنش را به طور روزانه دریافت کرده و از روند رشدی صحیحی برخوردار باشد تا در آینده دچار مشکل نشود.

همچنین وظیفه دارد با اختصاص دادن بخشی از روز به استراحت کودک، محیط آرام بخشی در خانه ایجاد کند تا ذهن و جسم او فرصتی برای بازیابی انرژی از دست رفته ی خود بیابد تا به علت خستگی،دوچار کج خلقی ، کسلی و حواس پرتی نشده و با اشتیاق و ذهنی باز، به جنب و جوش و یادگیری مهارت های مناسب سنش بپردازد.

2- رسیدگی به امور بهداشتی و تفریحی کودک

رعایت نظافت و حفظ اصول بهداشتی در هر سنی مورد توجه است. اما در دوران کودکی به علت عملکرد ضعیف سیستم ایمنی و ناآگاهی کودک نسبت به وسایل و محیط‌های آلوده، این موضوع از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

به همین علت پرستار کودک موظف است با برنامه‌ریزی منظم، او را به انجام امور بهداشتی همچون استحمام، شستشوی دستها قبل از غذا، کوتاهی ناخنها ، تعویض لباس و تمیز کردن دندانها تشویق کند و متناسب با سن کودک با تعویض پوشک و همراهی او برای رفتن به دستشویی، این کار را به آموزش دهد و در کنار تلاش برای حفظ سلامت جسمی او ، با نشاط و خلاقیتی که دارد و با ترتیب دادن بازی های مهیج و آموزشی، کودک را سرگرم کرده و با او ارتباط عاطفی عمیقی برقرار کند.

این امر باعث می شود تا از این طریق علاوه بر تامین نیازهای عاطفی کودک ،سلامت روحی و بهداشت روانی او را نیز تامین کند ودر صورت رضایت خانواده با بردن او به پارک شرایطی بوجود بیاورد تا کودک بازی کردن ،تعامل و اشتراک گذاشتن وسایلش با هم سن و سالهایش را یاد بگیرد و شخصیتی انزوا طلب ، خود رای و زورگو نذاشته باشد.

3- رسیدگی به امور تربیتی و آموزشی کودک

از آنجایی که کودکان بسیار دقیق و نکته سنج هستند و دائم در حال یادگیری و الگوبرداری از اطرافیانشان می باشند، در نبود والدین بزرگ‌ترین الگوی آنها پرستاری میباشد که زمان زیادی از روز را چه به صورت پاره وقت و یا تمام وقت با او می گذرانند.

بدین منظور پرستار وظیفه دارد با مشورت و بهره بردن از شناختی که والدین از فرزند خود دارند، به طور کامل در جریان مشکلات کودک از قبیل پرخاشگری، گوشه‌گیری ، خجالتی بودن و قواعد خانوادگی و شیوه‌های تربیتی مورد نظر آنها برای پرورش فرزندشان قرار بگیرد تا با مهربانی و در نظر گرفتن متدهای رفتاری مطابق با اصول روانشناسی کودک و بیان داستان های آموزنده در راستای نهادینه کردن این ارزشها در وجود او و رفع مشکلات اخلاقی و رفتاری اش تلاش کند.

همچنین بنا به درخواست والدین در راستای یادگیری مهارت های خاص از قبیل تسلط بر زبان‌های دیگر، فرا گرفتن موسیقی و غیره و پیشرفت در امور تحصیلی به کودک یاری رساند و از هوش سرشار و انرژی بی حد او در این سن در راستای شکوفا شدن استعدادها و پرورش فکر و خلاقیت اش بهره ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست − شانزده =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست