تماس
021-66582923

خانواده های زیادی هستند که به دنبال پرستار بچه می گردند. شرکت های پرستاری زیادی هستند که به معرفی پرستار بچه می پردازند. این شرکت ها در قبال معرفی پرستار بچه مبالغی را دریافت می کنند و طبق قرارداری که با خانواده ها می بندند موظف به پیشتیبانی از خانواده ها و حتی پرستار بچه می باشند.

معرفی پرستار بچه

معرفی پرستار بچه توسط شرکت های پرستاری در منزل می تواند کار را برای والدین بسیار آسان کند. پرستار بچه متخصص نگهداری و مراقبت از کودک  می باشد  و در کارهای روزمره و مراقبت از کودک به مادر کمک می کند . مسئولیت هایی که بر عهده پرستار بچه می باشد را می توان به غذا دادن کودک ، استحمام ، انجام بازی های آموزنده متناسب با سن کودک، کمک کردن به تکالیف مدرسه کودک اشاره کرد.

بسیاری از پرستاران نیز مسئول بردن و آوردن کودک از مدرسه می باشند و همچنین کمک به مادر در انجام امور منزل می باشند. بسیاری از پرستاران کودک نیز ساعت کارشان از صبح شروع  و تا وقتی که کودک به رختخواب می رود ، ادامه دارد.

پرستار بچه نیمه وقت و تمام وقت

معمولا خدمات پرستاران کودک که به خانواده ها ارائه می دهند به صورت تمام وقت و نیمه وقت می باشد. استفاده از پرستار بچه به صورت تمام وقت معمولا برای مادران باردار و یا مادرانی که نوزاد دارند می باشد که در این مواقع پرستار به صورت شبانه روزی خدمات مراقبت و نگهداری انجام می دهند.

خدمات دیگر به صورت نیمه وقت می باشد که این شرایط معمولا برای والدین شاغل می باشد. زمانی که والدین در محل کار خود حضور دارند پرستار نیمه وقت از کودک یا نوزاد مراقبت و نگهداری می کند.

معرفی شغل پرستار بچه

متفاوت بودن شغل پرستار بچه بستگی به عواملی مانند سن کودک، شرایط خانواده و شغل والدین دارد . بسیاری از مادران هستند که نوزاد و یا کودک نوپا دارند و از پرستار بچه برای مراقبت از کودکان خود استفاده می کنند .

بسیاری از شرکت ها به معرفی پرستار بچه به صورت شبانه روزی می پردازند که این شرایط معمولا برای والدینی که نوزاد تازه متولد شده دارند می باشد. در این شرایط پرستار بچه با تجربه ای که از خود دارد از نوزاد و مادر مراقبت و نگهداری می کند.

بسیاری از پرستاران نیز به اسم پرستار زن خانه دار معروف هستند که وظیفه ی آنها مرتب کردن خانه یا آماده کردن خانه و همچنین عذا درست کردن برای کودکان مدرسه ای زمانی که از مدرسه به خانه بر می گردند .

همچنین پرستارانی هم هستند که علاوه بر مراقبت از کودکان، خدمات امور منزل نیز برای خانواده ارائه می دهند مانند غذا درست کردن برای تمام اعضای خانواده، یا شستشوی ظرفها و نظافت منزل

وظایف پرستار بچه در منزل تهران :

در ادامه معرفی پرستار بچه می خواهیم به وظایف این پرستاران بپردازیم که در زیر به تعدادی از این وظایف اشاره کرده ایم.

  • تامین نیازهای عمومی و اساسی کودک
  • تامین ایمنی کودک در فعالیت های روزانه
  • کمک به رشد فکری و شناختی کودکان با انجام بازی های فکری ، نقاشی کشیدن ، انجام صنایع دستی و …
  • نظارت بر فعالیت های روزانه کودک و در صورت نیاز راهنمایی کردن کودکان
  • کمک به کودک برای رشد اجتماعی و عاطفی کودکان
  • آموزشهای ایمنی به کودک مانند نحوه ی عبور از خیابان
  • آموزش های لازم برای رعایت نظم و بهداشت
  • اگر کودک بیمار شد و یا دچار آسیب دیدگی شد باید پرستار کودک مراقبت های پزشکی را برای کودک انجام دهد مثلا کودک را به دکتر یا بیمارستان ببرد ، دمای بدن کودک را بررسی نماید و داروهای تجویز شده را به کودک بدهد.
  • آموزشهای لازم برای بالا بردن اعتماد به نفس کودک
  • آموزشهای داشتن حس مسئولیت پذیری به کودک
  • بردن کودکان به مدرسه و کلاسهای آموزشی
  • انجام امور خانه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × دو =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست