تماس
021-66582923

موسسات پرستاری در منزل امروزه در ایجاد آرامش در خانواده ها مسئولیت سنگینی را برعهده دارند. این موسسات با اعزام افرادی به عنوان پرستار به منزل از سالمندان، کودکان و بیماران مراقبت می کنند. امروزه  پیدا کردن یک پرستار کودک، بیمار و سالمند  برای خانوادها به امری مهم و بسیار مشکل تبدیل شده است.

موسسات پرستاری در منزل

موسسات پرستاری در منزل چند سالی می باشد که بر سر زبان ها افتاده و خدمات آنها مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است. در تهران موسسات زیادی با دریافت مجوز مشغول به فعالیت هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از مشکلات خانواده ها، پیدا کردن پرستار می باشد اما موسسات انجام خدمات پرستاری در منزل توانسته اند با خدمات خود این مشکلات را تا حدودی از سر دوش خانواده ها بردارند. این خدمات شامل:

خدمات موسسات پرستاری به سالمندان

  • همدمی خوب برای سالمندان

برقراری یک ارتباط خوب و صمیمی جزو مهمترین کارهای یک پرستار سالمند می باشد . وقتی که یک پرستار در قبال سالمند این کارها را انجام دهد، باعث می شود که از افسردگی سالمند کاسته و رو به نشاط و خوشحالی برود که موسسات با اعزام همدم سالمند در منزل به مشکل را برای سالمندان حل می کند.

  • انجام کارهای منزل و خدمات به سالمند

پرستار باید امور مربوط به پخت و پز غذا ، امور نظافت و تمیز کردن منزل ، شستن ظرفها را برای سالمند انجام دهد .

  • نظافت شخصی و استحمام

به دلیل بالا رفتن سن بعضی از سالمندان عزیز توانایی انجام دادن کارهای نظافتی و شخصی خود را نداشته که حمام کردن ، نظافت بدن و صورت ، مرتب کردن موها جزو این کارهاست که باید پرستار این کارها را انجام دهد.

  • امور رفاهی و پر کردن اوقات فراغت

تماشای فیلم ، خواندن روزنامه و امور سرگرمی در منزل می تواند جزو کارهایی باشد که یک پرستار باید برای سالمند انجام دهد . با توجه به روحیه حساس و لطیف سالمندان ، پرستاران باید آنها را به پارک و بیرون برده و بستری را فراهم کنند تا باعث شود که احساس خوشایندی در سالمند به وجود بیاید و در بهبود روحیه آن نقش داشته باشد.

  • رسیدگی به امور مالی و اداری سالمند

در صورت رضایت و راضی بودن خانواده ، پرستار می تواند اموری را که مربوط به خرید و کارهای اداری سالمند است را انجام دهد . همچنین پرداخت قبوض را می تواند برای سالمند یا خانواده انجام دهد.

  • انجام دادن کارهایی که مربوط به وضعیت درمانی سالمند باشد

 سالمندی که  زیر نظر پزشک بوده و دارو مصرف  می کند ، پرستار باید زمان بندی که توسط پزشک تعیین شده را به خوبی انجام داده و یا در صورت نیاز به طور هفتگی یا روزانه میزان فشار خون یا میزان قند خون سالمند را اندازه گیری کند و بتواند به بهبود وضعیت جسمانی و روحی او کمک کند.

خدمات موسسات پرستاری به کودکان شما

  • برقراری ارتباط

برقراری یک ارتباط دوستانه با کودک جزو کارهای پرستار بوده که باعث می شود در نبودن شما کودک کمتر احساس دلتنگی کند.

  • بازی کردن و اوقات فراقت

یکی از نیازهای اساسی هر کودکی بازی کردن در اوقات فراقت می باشد . که در این راستا پرستاری که از موسسات پرستاری در منزل، اعزام می شود باید این امر را بر عهده گرفته و علاوه بر بازی وظیفه آموزش به کودک را نیز عهده دار می باشد.

  • نظافت شخصی و استحمام

حمام بردن کودک و نظافت شخصی وی جزو وظایف پرستار می باشد . تعویض لباس ها و پوشک و نیز مسواک زدن یا کمک دادن به وی در حین این کارها نیز از دیگر وظایفی است که یک پرستار باید انجام دهد.

  • انجام امور منزل و خدمتکاری

تهیه غذای مناسب و مقوی برای کودک و آماده سازی شیر خشک برای نوزاد جزو کارهایی است که پرستار کودک باید انجام دهد . مشخص کردن وعده ی غذایی و تهیه کردن غذا  از دیگر کارهایی هستند که یک پرستار کودک جزو وظایف خویش می داند.

خدمات موسسات پرستاری برای بیماران

پرستارانی که از موسسات پرستاری در منزل برای مراقبت از بیمار به منزل شما اعزام می شوند دارای یک سری از وظایف می باشند که باید این پرستاران به طور کامل این وظایف را مد نظر داشته باشند.  از مزیت‌های پرستار در منزل می توان به آرامش و آسودگی بیمار، نظارت شما بر عملکرد مستقیم پرستار و امنیت خاطر اشاره کرد.

در این زمینه کسانی که به عنوان پرستار بیمار در منزل مشغول می‌شوند، دارای علوم و آموزش‌های لازم و طی شده و تجربه و تخصص کافی هستند که اکثر آنها دارای مدرک بهیاری یا پرستاری می باشند . دادن دارو به بیمار طبق تجویز پزشک ، تعویض پانسمان ، انجام فیزیوتراپی، گرفتن فشار خون ، انجام تزریقات ، انجام حرکات فیزیوتراپی از جمله کارهایی هستند که یک پرستار حرفه ای و باتجربه باید برای بیمار انجام دهد .

در برخی موارد پرستاران دارای وظایف تخصصی تر می باشند که از جمله 1- پرستاری از بیماران جراحی شده در بستر 2- پرستاری از بیماران ام ‌اس،  icu ، ccu و پرستاری از بیماران اعصاب و روان 4- پرستاری از بیماران سرطانی

خدمات موسسات پرستاری برای همراهی بیماران در بیمارستان

یکی دیگر از خدماتی که موسسات پرستاری در منزل به خانواده های محترم ارائه می دهد مراقبت از بیماران در بیمارستان می باشد این مراقبین که به عنوان همراه بیمار در بیمارستان شناخته شده اند می توانند خدماتی همچون

  • غذا دادن به عزیزان بیمار شما در بیمارستان
  • کمک کردن به بیمار شما برای دستشویی رفتن
  • کمک کردن به بیمار شما برای حمام رفتن در بیمارستان
  • کمک به بیمار شما در بالا رفتن و پایین آمدن از تخت بیمارستان
  • کمک به بیمار در عوض کردن لباس
  • همکاری با پرستاران بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هشت + پنج =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست