تماس
021-66582923

درمان خانگی فرو رفتن ناخن پا در گوشت

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک
بدون دیدگاه
درمان خانگی ناخن در گوشت پا

درمان خانگی فرو رفتن ناخن در گوشت پا مبحث امروز ما می باشد که می خواهیم در مورد درمان این مشکل توضیحاتی برای شما عزیزان که به این مشکل گرفتار هستید، شرح دهیم . فرو رفتن ناخن در گوشت پا یکی از موارد رایج می باشد که ممکن است برای هر فرد ایجاد شود. این عارضه می‌ تواند بر اثر پوشیدن کفش‌ های نا مناسب به وجود بیاید و لبه‌ های ناخن را به سمت پوست هدایت کند. در این مبحث می خواهیم در مورد درمان خانگی فرو رفتن ناخن در گوشت پا راه کارهایی را ارائه بدهیم . موسسه آتیه سلامت شما را به ادامه مطالب دعوت می کند با ما همراه باشید .

فرو رفتن ناخن در گوشت پا به چه دلیل ایجاد می‌ شود ؟

  • انجام ورزش‌ هایی مانند فوتبال
  • پوشیدن کفش های غیر استاندارد با پنجه های تنگ
  • فشار روی پنجه پا
  • ایجاد کف پای صاف
  • شکل ناهنجار انگشت پا به صورت چکشی
  • بد راه رفتن
  • بلند بودن انگشت های پا
  • ایجاد عفونت در پا
  • تعریق بیش از حد پا

ذکر علائم فرو رفتن ناخن در گوشت پا :

زمانی که گوشه‌ های ناخن در گوشت پا فرو می رود آن قسمت ورم می‌ کند و ممکن است عفونت در آن ها ایجاد شود و ترشحات چرکی داشته باشد از این رو هنگام مواجه شدن با این عارضه سریع تر برای معالجه آن اقدام نماید تا عفونت بیشتر نشود.

( در ادامه توصیه می شود مقاله ناخن جویدن در بزرگسالان و راه های ترک این عادت را مطالعه نمایید )

انواع درمان خانگی ناخن در گوشت پا :

1- نمک اپسوم :

یکی از روشهای درمان خانگی فرو رفتن ناخن در گوشت پا این است که محلول آب گرم و نمک اپسوم تهیه کنید پا های خود را درون محلول بگذارید این محلول ضمن کاهش درد حاصل از آن می‌ تواند با ناخن را نرم و منعطف کند از این رو به راحتی از پوست جدا خواهد شد .

2- استفاده از سرکه سیب :

همان طور که می دانید سرکه سیب خواص درمانی فوق‌ العاده‌ای دارد. خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی آن بسیار معروف است و می‌ تواند عفونت و تورم ایجاد شده انگشتان شما را کاهش دهد. شما می توانید پنبه را به آن آغشته کنید و روی موضع مورد نظر بمالید و سپس روی انگشتان خود را ببندید و بگذارید تا چند ساعت باقی بماند.

3- استفاده از زردچوبه :

زرد چوبه نیز خاصیت ضد التهابی و ضد درد دارد شما می توانید زردچوبه و روغن خردل ترکیب نمایید و روی انگشتان بگذارید و بعد از آن را بشویید بهتر است در طول روز سه مرتبه این کار را تکرار نمایید .

( در ادامه تو

4- استفاده از عسل :

عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و می‌ تواند عفونت ایجاد شده در انگشتان را که بر اثر فرورفتگی ناخن در آن ایجاد شده است را درمان کند شما می‌ توانید مقداری عسل را با یک قطره آبلیمو ترکیب نمایید روی انگشت مورد نظر بمالید و بگذارید یک شب کامل بماند تا چند روز این روند را تا بهبودی انجام بدهید تا شاهد برطرف شدن عفونت و درد آن شوید .

5- ناخن خود را کمی بالاتر از گوشت پا نگه دارید :

شما با استفاده از یک تکه پنبه می توانید زیر ناخن خود را کمی بلند کنید و بین ناخن و گوشت خود فاصله ایجاد کنید تا آسیب کمتری به آن وارد شود .

6- کاربرد نخ دندان در بهبودی ناخن فرورفته :

زمانی که از حمام بیرون می آیید و ناخن شما نرم شده است با یک نخ دندان ناخن خود را بلند کنید .

7- گرفتن ناخن :

از دیگر روشهای درمان خانگی فرو رفتن ناخن در گوشت پا این است که ناخن های خود را کوتاه کنید و همیشه آن ها را کوتاه نگه دارید و سعی کنید موقع ناخن گرفتن از گوشه آن اقدام نمایید نه از وسط ناخن

8- استفاده از کفش مناسب :

کفش هایی که پنجه تنگ دارند و پاشنه دار هستند را کنار بگذارید زیرا فشار زیادی به پنجه های شما وارد می کند و باعث فرورفتگی ناخن در گوشت خواهد شد.

( در ادامه توصیه می شود مقاله زمان مناسب برای ناخن گرفتن را مطالعه نمایید )

رفتن نزد پزشک برای معالجه :

هر گاه به فرورفتگی ناخن در گوشت خود مبتلا شدید و راه کارهای درمانی بالا و استفاده از خدمات پرستاری خانگی برای شما کارساز نبود باید نزد یک پزشک بروید. پزشک با تجویز قرص های آنتی بیوتیک اقدام به درمان می کند و در صورتی که عفونت شدید باشد توصیه می کند عمل جراحی صورت بگیرد. عمل جراحی که پزشک انجام می دهد ممکن است به چندین روش باشد در قسمت های زیر به روش‌ های مختلف آن اشاره می‌کنیم :

  • پزشک قسمتی از ناخن را که داخل گوش رفته است را جدا می کند که کمی با درد همراه است
  • پزشک می تواند ریشه ناخن را با اشعه لیزر از بین ببرد این روش بخیه نیاز دارد اما درد کمتری برای شما ایجاد می کند
  • عمل جراحی فنو لیزاسیون که موضعی می باشد و عوارض ایجاد نخواهد کرد

سایر روش های درمان خانگی :

از دیگر روشهای درمان خانگی فرو رفتن ناخن در گوشت پا می توان به موارد کاربردی زیر اشاره کرد . این موارد شامل :

  • استفاده از محلول آب و صابون : می‌تواند انگشت های خود را درون آب و صابون قرار بدهید و بعد از یک ربع آن را خارج کنید و روی آن از پماد های ضد قارچ استفاده کنید و روی آن را ببندید .
  • مصرف روغن درخت چای : روغن درخت چای خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارد و باعث کاهش التهاب می گردد با پنبه مقداری از این روغن را روی انگشتان خود بمالید
  • استفاده از پرمنگنات : یکی دیگر از درمان های خانگی ناخن فرو رفته در گوشت پا استفاده از محلول پرمنگنات پتاسیم می باشد این محلول خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد شما می توانید مقداری از آن را با آب مخلوط کنید و پای خود را مدت ۲۰ دقیقه درون آن قرار داده اید توصیه می شود این روند را در طول روز ۳ مرتبه انجام بدهید تا بهبودی حاصل شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

14 − شش =

فهرست