تماس
021-66582923

دانستن نکات مهم واکر مناسب برای سالمندان را بدانید.

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
دانستن نکات مهم واکر مناسب برای سالمندان را بدانید.

با توجه به روند پیری و به وجود آمدن تغییرات فیزیکی و جسمی افراد سالمند توانایی های لازم را برای راه رفتن و قدم زدن از دست می دهند. اما این دلیل نمی‌شود که آنها در گوشه منزل بمانند و فعالیتی نداشته باشند. برای قدم زدن آن ها و کمک به حرکات بدنی این اشخاص اقدامات صورت گرفته که با به کارگیری آن می توانند به راحتی قدم بردارند و پیاده روی کننند. امروزه استفاده از عصا و یا واکر مناسب برای سالمندان تعبیه شده است و افراد می‌توانند به راحتی با استفاده از آن قدم بردارند در این مقاله که توسط یکی از معتبرترین موسسه های پرستاری تهیه و جمع آوری شده است ، می خواهیم در مورد واکر خوب برای سالمندان و ویژگی های آن توضیحاتی را ارائه دهیم .

تعریفی از واکر :

واکر یکی از ابزارهای مهم برای سالمندان می باشد که کمک به راه رفتن آن ها می کند برای این افراد که دارای ضعف عضلانی هستند و توانایی لازم را برای تحرکات خود ندارند بسیار موثر واقع می شود .

انواع واکر :

  • واکرهای چرخدار که بعضی از آنها دارای دو چرخ و بعضی از آنها دارای چهار چرخ می باشد .
  • واکر هایی که دارای ترمز هستند و به گونه‌ای است که دارای یک سبد و یک صندلی هستند .
  • واکر های تاشو و قابل حمل و نقل .

انتخاب هریک از واکر های ذکر شده در قسمت بالا باید بنا بر توصیه پزشک و فیزیوتراپ باشد .

واکر مناسب برای سالمندان چه ویژگی هایی دارد ؟

یک واکر مناسب برای سالمندان میزان درد وارده بر اندام های تحتانی سالمند را کم می کند این واکر از میله های فلزی و فیبر کربن ساخته شده است و پایه‌های آن به گونه ای تعبیه شده که سالمند می‌تواند میزان بلندی آن را تغییر دهد .

گزینش عصا و واکر مناسب :

اگر افراد سالمند در انتخاب عصا و واکر برای خود از دقت کافی برخوردار نباشند ممکن است این عصا و واکر به آنها خدشه ای وارد کند و آن ها را دچار آسیب جدی بکند زیرا اگر بلندی عصا و واکر برای آن ها استاندارد نباشد نمی‌تواند حائل مناسبی برای شان باشد .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله وسایل ضروری سالمندان برای زندگی راحت را حتما مطالعه نمایید))

توصیه های لازم جهت خرید واکر مناسب سالمندان :

افراد سالمند برای خرید یک واکر مناسب باید به موارد زیر توجه داشته باشد تا از آسیب آن در امان بمانند :

  • کفش مناسب ای که برای پیاده روی خود در نظر گرفته اید را پا کنید و کف عصا را روی زمین صاف و هموار قرار دهید و تقریباً اندازه ۱۵ سانتیمتر از پاهای خود آن را نگه دارید طوری که دست و بازوی شما عمود و نرمال باشد.
  • اندازه مچ خود را تا کف پاها محاسبه کنید این اندازه میزان بلندی عصا و یا واکر مناسب برای شما در نظر گرفته می شود .
  • دومین توصیه برای خرید واکر مناسب در نظر گرفتن میزان وزن واکر می باشد اگر واکر یا عصایی که می خرید سنگین باشد باعث خستگی در ناحیه دست های شما می شود که خوشایند نمی باشد .
  • هنگام خرید واکر باید به وزن بدنی خود توجه داشته باشید و یک عصای مقاوم که بتواند سنگینی وزن شما را تحمل کند انتخاب واکر های های آلومینیومی از آلیاژ های خوبی در آن به کار برده شده سبک و مقاوم هستند و انتخاب خوبی برای سالمندان می باشد .

ویژگیهای واکر مناسب برای سالمندان با عارضه سکته مغزی .:

بسیاری از سالمندان دچار بیماری‌های حاد و یا سکته های مغزی می‌شود و عضلات آنها دچار ضعف شود و نتوانند روی پای خود بایستند بنابراین یک واکر مناسب می‌تواند به عنوان یک حایل یا تکیه گاه برای آن ها بسیار مناسب باشد واکر دارای چهار پایه
می باشد و باید میزان وضعیت یک فرد سالمند را بتواند تحمل کند اگر مقاوم نباشد می‌تواند مشکل‌ساز خطرآفرین باشد دسته‌های واکر باید به گونه‌ای باشد که در جلوی لگن فرد سالم قرار بگیرد و موقع تکیه دادن به آن آرنج سالمند باید کمی به سمت جلو خم شده باشد .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله چگونگی افزایش دادن سطح فعالیت بدنی در سالمندان را حتما مطالعه نمایید ))

چگونگی استفاده از واکر های پیاده روی :

چگونگی استفاده از واکرهای پیاده‌روی بسیار مهم می باشد اگر شما از فیزیوتراپیست خود در این زمینه کمک بخواهید می تواند با توجه به میزان توانایی های شما و همچنین محدودیت‌های حرکتی شما روش اصولی را به شما آموزش بدهد به طور مثال اگر فرد سالمند می‌خواهد از پله های منزل خود عبور کند باید یکسری اصول برای آن را بلد باشد اگر آگاهی لازم را در این زمینه نداشته باشد ممکن است از پله ها بیفتد و آسیب برسد .

واکر برای سالمندانی که تعویض مفصل انجام دادند :

یکسری از افراد سالمند که با عارضه ی آرتروز مواجه می‌شوند و مجبور به تعویض مفصل در ناحیه زانو میگردن باید از واکر برای حفظ تعادل خود استفاده کند زیرا واکر خوب باعث می‌شود فشار از روی پاهای سالمند کاهش پیدا کند. راه رفتن با واکر باید به گونه‌ای باشد که ابتدا واکر به اندازه یک قدم جلوی تان قرار دهید و وقتی از اتصال پایه های آن روی زمین مطمئن شدید دسته های آن را بگیرید و پایی که جراحی شده است را در قسمت داخل واکر بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − شانزده =

فهرست