تماس
021-66582923
پاکسازی بدن برای بارداری

پاکسازی بدن برای بارداری

 یک رژیم غذایی مناسب و مراقبت های پرستاری در زمینه ی تغذیه میتواند به ما کمک کند، تا با اطمینان بیشتر به سمت بارور شدن برویم و در طول بارداری از سلامت جنین خود اطمینان حاصل کنیم. بیشتر بانوان ما در طول بارداری به دنبال رژیم غذایی مناسب می گردند، در صورتی که پاک کردن بدن از هر چیزی که سلامت جنین را به خطر می اندازد باید قبل از باروری انجام گیرد.

انواع پاکسازی بدن برای بارداری:

پاک کردن بدن برای بارور شدن باعث ایجاد قدرت دو برابر برای بارداری می شود و علاوه بر آن شما می توانید در طی ۹ ماه بارداری استرس و اضطراب در بارداری را نداشته باشید. پاکسازی بدن به شما کمک می‌کند که در طول این مدت از بارداری سالم و لذت بخشی برخوردار باشید.

مصرف درست و مناسب در تغذیه یعنی گنجاندن سبزیجات و میوه های تازه در برنامه غذایی ،ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه که در سلامت عمومی بدن شما تاثیر بسزایی دارد، و کمک میکند که شما باوری خوب و سالمی داشته باشید.

 اگر بخواهیم متن بالا را برای شما واضح تر کنیم این است که خوردن غذای مناسب و به اندازه به شما کمک می‌کند تا وزنتان ثابت بماند و هورمون‌های منظمی داشته باشید و در نهایت دستگاه تولید مثل شما سالم و قوی خواهد شد.

محققین به این نتیجه رسیده اند که خوردن مشروبات الکلی ،خوردن قهوه و چای بسیار پررنگ، نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن میزان باروری زنان و مردان را ۵۰ درصد کاهش می دهد و آنها برای بارور شدن مجبورند هزینه های گزافی را تقبل کنند.

پاکسازی بدن از طریق ورزش:

از دیگر موارد مراقبت و پرستاری و پاکسازی برای باردار شدن ، ورزش کردن می باشد. خانم ها و آقایان باید بدانند که ورزش یکی از مهم ترین امور برای داشتن بدنی سالم و قوی است. البته ورزشی که در حد توازن و تعادل باشد این ورزش به آنها کمک می‌کند که گردش خون درستی داشته باشند در نتیجه تمام سموم از بدن آنها دفع شده و بدن آنها آمادگی لازم برای باروری را خواهد داشت.

مطلب مهمی که وجود دارد این است که بعضی از خانم ها تمایل چندانی به ورزش کردن ندارند که این موضوع خطر بزرگی برای باروری آنها است ؛ بعضی دیگر هم بدون اینکه از باروری خود مطلع باشند ورزشهای خطرناک و سنگین انجام می‌دهند مثل کوهنوردی ،سنگنوردی و یا ورزشهای رزمی که ما این نوع ورزش ها را اصلا پیشنهاد نمی کنیم. بیشتر متخصصین و کارشناسان بخش سلامت مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت بر این باورند که سبکی یا سنگینی ورزش در روند تخمک گذاری بانوان تاثیر دارد و باعث کاهش تخمک گذاری میشود.

(( در ادامه پیشنهاد می شود مقاله آموزشی چکاپ های دوران بارداری را حتما مطالعه نمایید ))

پاکسازی بدن با تغذیه مناسب برای بارداری:

 خوردن غذاهای مناسب در زمان بارداری به  ساختار بارداری و آوردن فرزند سالم کمک زیادی می کند. علاوه بر زمان بارداری، بلکه قبل از آن هم باید تغذیه درست داشته باشیم و از انواع ویتامین ها برای سلامت جنین خود استفاده کنیم. خوردن اسید فولیک سه ماه قبل از بارداری برای جنین لازم و ضروری است.

همچنین غذاهایی که دارای اسید فولیک فراوانی هستند .مثلاً میوه‌های تازه ،سبزی هایی که دارای برگ سبز و پررنگ هستند. متخصصین خاطرنشان می‌کنند که اگر برای قبل یا بعد از بارداری به دنبال رژیم غذایی هستید باید از رژیم غذای درست بهره ببرید و نباید از برنامه غذایی استفاده کنید که منجر به محدودیت غذایی باشد. مثلاً رژیمی بگیرید که کالری ویا کربوهیدراتهای کمی به بدنتان برسد، زیرا این مرحله اصلاً زمان خوبی برای کاهش وزن نیست؛ بلکه باید همه نوع ویتامین به بدن رسیده شود.

-قبل از بارداری باید غذاهایی را بخوریم که انواع چربی های مفید، مایعات، خوردن شیر بادام سه بار در هفته، استفاده از آهن، پروتئین، فیبر، فولیک اسید، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و غذاهایی که این مواد را در خود گنجانده است.

-خوردن انواع سویق ها ،استفاده از جوانه گندم در سالادها، خوردن روزانه انجیر و زیتون که باعث استحکام استخوانها میشود، خوردن آبمیوه های طبیعی و شربت عسل و لیمو…..

– رفع کمبود آهن با خوردن غذاهایی مثل تخم مرغ و گوشت کبابی، اسفناج ،کشمش، سه شیره ،فندق، خرما، برگه زردآلوو چغندر…

 -رساندن روی لازم به بدن قبل از بارداری که در غذاهایی مثل هویج، سینه مرغ،جگر، سیر، گردو،جو پرک، حبوبات،غلات، دانه کنجد، میگو وجود دارد.

(( در ادامه پیشنهاد می شود مقاله آموزشی برنامه ریزی غذایی در دوران بارداری را حتما مطالعه نمایید ))

توصیه های مهم بارداری

۱-اولین نکته اتفاق نظر زوجین برای بارداری است . این دو عزیز باید حداقل ۴۰ روز قبل از انعقاد نطفه به بهترین شکل از خودشان مراقبت و پرستاری نمایند و تا جایی که امکان دارد از غذاهای سالم و پاک و مطهر استفاده کنند(از خوردن غذاهای شبه ناک خوداری کنند.)

از دیدگاه طب سنتی پاییز فصل خوبی برای باروری نیست و بهترین فصل اواخر زمستان تا فصل اول بهار است.

۲- دومین نکته برای زوجه آگاهی از زمانهای انعقاد نطفه است، که در چه شب هایی و چه زمانهایی میتوانند اقدام به بارداری کنند. به طور مثال اقدام به بارداری در اوایل و اواسط و اواخر هر ماه قمری ،زمان مناسبی برای این کار نیست ؛چون باعث سقط جنین و یا عقب افتادگی و یا مشکلات دیگری می‌شود.

 همچنین در مورد شبها، شب یکشنبه و شب چهارشنبه برای بارداری توصیه نمی شود و بقیه روزها مبارک و خوب است.

۳- واما سومین توصیه برای باروری ،رفتن زوجین به محیطی آرام و بدون استرس است. مخصوصاً برای خانم ها، آقایان وظیفه دارند محیطی آرام و بدون استرس را فراهم کنند، زیرا استرس مانند سمی مهلک است که از ایجاد باروری جلوگیری میکند.

کلام آخر:

خانواده های عزیز ما اگر قصد باردار شدن دارند باید قبل از بارداری به نزد پزشک متخصص بروند و از سلامت رحم خود اطمینان حاصل کنند. زیرا علاوه بر ورزش و تغذیه مناسب، سلامت رحم از مهمترین اموری است که در باروری نقش مهمی را دارد.

متخصصین ما با انجام یکسری آزمایشات به ما کمک می کنند که به راحتی باردار شویم. مثلاً با انجام آزمایش پاپ اسمیرازسلامت رحم خود مطلع می‌شویم و با اعتماد به نفس و آسودگی خاطر می توانیم بهترین باروری و بهترین دوران بارداری را پشت سر بگذاریم.

هشدار ! خدمات ما پرستاری در منزل برای سالمندان ، کودکان و بیماران است و این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است از پزشک یا متخصص مربوطه مشورت بگیرید.

مرکز پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × 1 =

فهرست