تماس
021-66582923
پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل یوسف آباد

لاز م است بدانیم خدمات پرستاری در منزل یوسف آباد شامل چه نوع خدماتی می باشد موسسات پرستاری یا همان شرکتهای پرستاری شامل طیف وسیعی از خدمات اعم از مراقبتی و درمانی می‌باشند که پرستاران آنها در منزل به شما ارائه می دهند نوع و کیفیت ارائه این خدمات، چه درمانی ، چه مراقبتی در حد بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری است با این تفاوت که افراد روند درمانی و مراقبتی خود را در محیط خانه و در کنار اعضای خانواده خود و به دور از همه دلتنگی ها و آسیب های روحی می گذراند و در نتیجه روند درمان و بهبودی آنها نیز بیشتر و بهتر خواهد بود .

به چه علت خانواده ها به خدمات پرستاری در منزل روی آوردند؟

شاید یکی از دلایلی که باعث شد خانواده ها به فکر خدمات مراقبتی و پرستاری منزل و روی آوردن به موسسه‌های پرستاری باشند شرایط اقتصادی افراد و هزینه‌های زیاد بستری بیمار در بیمارستان هاست. ادامه درمان افراد بیمار در منزل بسیار به صرفه تر و کم هزینه تر از بیمارستان است همچنین با رفتن بیمار به منزلT شخص دیگری که نیاز فوری به بستری در بیمارستان دارد می تواند از تخت خالی بیماران استفاده کند،

یکی از دلایل دیگر ، مشکلات ترافیک و فاصله زیاد بین محل زندگی و بیمارستان و رفت و آمد و مشکلات مربوط به آن است که خانواده ترجیح می‌دهد بیمار خود را در منزل و به دور از رفت و آمد و دور از خانه و در کنار اعضای خانواده نگهداری کند و ادامه روند درمانش را در منزل طی کند .از نظر روحی نیز بیماران در منزل اوضاع روحی مناسب تری دارند و آسیب روحی کمتری می بینند در ضمن خانواده در منزل می تواند مراقب تغذیه بیمار خود باشد همچنین با مراقبت در منزل از بیمار خود او را از عفونت های مصری و بیماری های مسری بیمارستان دور نگاه داشته است.

پرستاران منزل چه کسانی هستند؟

پرستاران منزل شامل افرادی هستند که پس از گذراندن دروس علمی و عملی لازم و کسب مدرک معتبر علمی می توانند در بیمارستان ها و مراکز درمانی در کنار پزشکان ویا بصورت دستیار فعالیت کنند .اما این پرستاران می‌توانند جذب شرکت‌های پرستاری نیز شوند و از طریق شرکت‌های پرستاری به استخدام منازل درآیند و به ارائه خدمت پرستاری در منازل بپردازند.

چه افرادی نیازمند خدمات پرستاری هستند

ممکن است نیاز به خدمات پرستاری شامل افرادی در همه رده‌های سنی باشد این خدمات پرستاری ممکن است شامل فردی باشد که دارای یک دوره بیماری است و پس از آن دوره و به دست آوردن سلامت خود، دیگر نیازی به مراقبت نداشته باشد و یا اینکه ممکن است شامل افرادی باشد که به علت بیماری های دراز مدت و یا مشکلات حرکتی نیازمند مراقبت و نگهداری دائمی باشد و یا این که شامل افرادی که نه بیمار هستند و نه مشکلات حرکتی دارند بلکه افرادی هستند که مانند بسیاری از سالمندان تنها زندگی می کنند و نیازمند همراهی یک مراقب در کنار خود هستند.

همچنین این خدمات شامل کوکان نیز می باشد . کودکانی که مادران آنها به دلیل شاغل بودن ساعاتی از روز را نمی توانند در کنار فرزندان خود باشند. در نتیجه وجود پرستار کودک در منزل برای این خانواده ها بسیار احساس می شود.

اطمینان از مرکز خدمات پرستاری یوسف آباد

یکی از خصوصیات و ویژگی‌هایی که بسیار مهم است و مراکز خدمات پرستاری لازم است که آن را داشته باشند همراهی و ساپورت شبانه روزی است این مراکز باید بتوانند خدمات خود را به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی کنند و رضایت افراد و اطمینان افراد را جلب کنند مرکز خدمات پرستاری یوسف آباد این خصیصه مهم را دارا می باشند همچنین با به کارگیری پرستارانی با تحصیلات عالیه و مدارک دانشگاهی عالی و همچنین تجربه بالا اقدام به ارائه خدمت به خانواده ها می کنند.

وظایف یک پرستار منزل در مرکز خدمات پرستاری یوسف آباد

  • پرستار باید مراقب تغذیه فرد مورد مراقبت خود باشد با توجه به شرایط جسمی و سلامت او تغذیه او را برنامه ریزی نمایند.
  • مراقب فشار خون و ضربان قلب و تنفس فرد باشد .
  • اگر فرد مورد مراقبت دارو مصرف می کند زمان دقیق داروها را یادآوری کند و به او بدهد.
  • اگر پرستار منزل نشانه هایی از یک بیماری و یا وضعیت جدیدی در فرد می بیند با خانواده و پزشک او در میان بگذارد.
  • اگر بیمار نیاز به وسایل پزشکی خاصی مانند دستگاه اکسیژن دارد به خانواده ی او اطلاع دهد.
  • آموزش لازم را در مورد مراقبت از فرد به خانواده و اطرافیان او بدهد.

هزینه‌های پرستار در منزل

هزینه‌هایی که استخدام پرستار منزل برای خانواده‌ها به وجود می‌آورند بسیار مناسبتر از هزینه های بستری در بیمارستان ها و حتی مراکز نگهداری مانند خانه سالمندان می‌باشد اما نوع خدمت پرستار و اینکه او چند ساعت را به مراقبت از فرد مورد نظر می‌پردازد و یا اینکه فرد مورد مراقبت او به خدمات خاصی نیاز دارد یا اینکه اینکه بیمار است و مشکل ناتوانی در حرکت دارد و یا اینکه مشکلات حافظه و مشکلات روحی دارند همه اینها در هزینه ای که خانواده در قبال خدمت او پرداخت می‌کنند تاثیر دارد.

کلام آخر

در نهایت خانواده ها بهتر است باید با در نظر گرفتن همه جوانب و پیدا کردن موسسات خدمات پرستاری مناسبی که در مورد کارکرد و نحوه ارائه خدمات آنها تحقیق کرده‌اند اقدام به استخدام پرستار منزل برای عزیزان خود نمایند که هم بتوانند از سپردن عزیزانشان به افراد مطمئن و تحت نظر موسسه بهره ببرند و هم اینکه خودشان بتوانند به امور زندگی و مشغله‌های کاری شان بپردازند. یکی از این موسسات با سابقه که در تهران فعالیت می کند مرکز خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت می باشد که با نیروهای جوان و بشاش آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

19 + 7 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست