تماس
021-66582923
پرستاری در منزل

مراقبت های پرستاری در منزل تهران

مراقبت های پرستاری در منزل خدماتی است که امروزه توسط شرکت های معتبر و دارای مجوز به سالمندان ، کودکان و بیماران در منزل برای به آرامش رسیدن خانواده ها ارائه می شود. همانطور که می دانید در دنیای امروز، که بسیاری از افراد در طول روز به دنبال کارها و مشکلات ذهنی خود هستند بهترین راه برای نگهداری از سالمند و کودک استخدام پرستار منزل است.

این افراد تصور می کنند که خودشان آن طور که باید نمی توانند از اعضای خانواده‌شان مراقبت کنند پس مطمئناً بهترین گزینه برای مراقبت از آنها استفاده کردن از یک مراکز پرستاری در منزل می باشد.

. ما قصد داریم در این مبحث از مباحث خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت به مراکزی که در تهران این خدمات را ارائه می دهند بپردازیم و همچنین در ادامه شما را با بهترین مراکز آشنا می کنیم پس ما را تا پایان این مطلب همراهی نمایید.

مراقبت های پرستاری در منزل چیست؟

مراقبت های پرستاری در منزل شامل هرگونه خدمات پشتیبانی حرفه‌ای می‌باشد که به فرد این اجازه را می دهد که با خیال آسوده سالمند و کودک خود را در خانه نگهداری کنند و موجب می‌شود که فرد بدون دغدغه زندگی مستقل خود را ادامه دهد.

با خدمات مراقبت پرستاری در منزل می توانید بهترین کیفیت، ایمنی و امنیت را داشته باشید. همچنین این مسئله جلوی صرف هزینه‌های اقتصادی زیاد را می‌گیرد . شما با به کار گرفتن پرستار در منزل که شامل پرستار سالمند ، پرستار کودک و پرستار بیمار و همچنین انجام امور منزل و آشپزی می باشد، آسایش و راحتی را به خانه تان میاورید.

انواع مراقبت های پرستاری در منزل

  • مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل
  • مراقبت و پرستاری از کودک در منزل
  • مراقبت و پرستاری از بیماران در منزل

به کارگیری پرستاری در خانه فواید زیادی دارد مثل همراهی پرستاران سالمند با سالمند و تنها نبودن آن و خیلی فواید دیگر که به آنها می پردازیم. مراقبت های پرستاری در منزل با توجه به نیازهای فرد تنظیم می‌شود و شامل یک تا چند نوع خدمات است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1-مراقبت های پرستاری از سالمندان و بیماران

به جبران عشق و حمایتی که والدین تان در گذشته به شما بخشیده اند، ارائه مراقبت پرستاری از سالمند در منزل قدردانی بجایی است که به شما این امکان را می‌دهد که در زمانی که آنها با افزایش سن دچار پدیده سالمندی که امری کاملا طبیعی و فراگیر میباشد شده‌اند و ناخودآگاه با کاهش حس های بدن، ضعف در بینایی و شنوایی همانند سابق توانایی رتق و فتق امور خود را نداشته و در معرض آسیب هستند و رسیدگی به آنها از عهده تان خارج است و نگرانی زیادی از بابت وضیتشان احساس می نمایید، بدون دور کردنشان از محیط خانه با به کارگیری پرستاری با تجربه، متعهد و کاملاً مقید به مسائل اخلاقی، رفتاری و اعتقادی علاوه بر رفع نیازهای جسمی و مادی سالمند به نیازهای اجتماعی و روانشناختی وی نیز توجهی ویژه داشته و همچنان از موهبت وجود پر از عشق و برکت آنها در خانه و خانواده بهره مند باشید.

2– مراقبت های پرستاری از کودکان

در حقیقت فرزندان بزرگترین سرمایه مشترک والدین و ثمره عشق انها هستند و بدین سبب همواره مهمترین اولویت و دغدغه زندگی آنها محسوب می‌شوند اما گاهی اوقات سنگینی وظایف پدر و مادر به علت اشتغال یا سایر فعالیت های اجتماعی موجب میشود تا نتوانند به لحاظ روحی و جسمی آنطور که شایسته است فرزند دلبندشان را تحت تعلیم و آموزش قرار دهند.

مراقبت های پرستاری کودک از جمله خدمات ارائه شده توسط موسسات ارائه مراقبت پرستاری در منزل میباشد که به منظور راحتی خانواده ها با اعزام نیروهایی با ضمانت و تاییدیه شرکت به آنها این امکان را می‌دهد تا با حضور پرستاری با تجربه و ماهردر کنار کودک شان که به پرورش و آموزش نکات تربیتی بطور شبانه روزی یا تنها در ساعاتی که در منزل حضور ندارند می پردازد، فرصت پیدا کنند تا برای استراحت و سلامتی شان وقت گذاشته و به کارهای مورد علاقه خود بپردازند تا اینگونه خانواده ای شاد و پر انرژی و در حد اعلایی از سلامت جسمی و روانی داشته باشند.

انواع خدمات مراقبت های پرستاری در منزل  شامل چه مواردی است

انواع خدمات مراقبت های پرستاری در منزل

خدمات مراقبت های پرستاری به صورت تخصصی

  • مراقبت و نگهداری از کولوستومی و سوند ادراری
  • مراقبت‌های پزشکی مثل تمیز کردن حفره دهان
  • نظارت بر برنامه غذایی
  • کنترل داشتن داروهایی که باید مصرف شود
  • انجام تزریقات
  • یادآوری های قرص ها و داشتن برنامه در نظم و جلوگیری از تداخلات دارویی
  • جلوگیری از بی تحرکی و ایجاد لخته خون
  • آموزش مراقبت های پیشرفته برای دیگر اعضای خانواده
  • کنترل علائم حیاتی و جلوگیری از وقوع سکته.
  • مراقبت های کوتاه مدت و بلند مدت پرستاری از جمله ساکشن، عوض کردن پانسمان و مراقبت از دستگاه ونتیلاتور

حدمات مراقبت های پرستاری به صورت ساده

  • حمام‌کردن
  • انجام پیاده روی که برای سالمندان مهم و ضروری است
  • تهیه و نظارت رژیم غذایی سبک
  • قطره در چشم
  • نظارت بر مصرف دارو ها
  • هم نشینی و ایجاد روحیه مثبت.

اگر فرد تحت مراقبت عمل کرده باشد، دوره ی مهمی را باید پشت سر بگذارد پس مرخص شدن و مراقبتهای بعد از عمل از خود عمل و دوران آن مهمتر است و طی تحقیقات انجام شده رسیدگی نکردن به آنها موجب کند شدن روند بهبودی می شود .پس در این زمان ها بهتر است از پرستار کمک بگیرید برای مراقبت از بیمار در خانه.

خدمات مراقبت های پرستاری از سالمندان

اگرچه ناخوشایند است اما دوران سالمندی عملا غیر قابل پیشگیری بوده و مراقبت از این عزیزان نیازمند داشتن درک روشنی از دوران سالمندی، تجربه و توانایی بالا میباشد. پرستاران در حال کار در شرکت های پرستاری به علت داشتن مهارت و گذراندن دوره های آموزشی به خوبی از خلق و خو و شرایط این عزیزان آگاه بوده و تلاش می‌کنند تا با حفظ احترام و عزت نفسشان و پذیرش آنها با هر میزان توانایی، رژیم غذایی سالم، متعادل و مقوی برای آنها در نظر گرفته و با تشویق سالمند به فعالیت بدنی که موجبات تناسب اندام، گردش بهتر خون، دوری از احساس سستی و کرختی را به دنبال دارد سطح سلامتی سالمند را ارتقا ببخشند.

همچنین پرستار سالمند با همراهی وی به هنگام استحمام، اجابت مزاج، نظافت دهان و دندان و پرکردن اوقات فراغتش شرایطی ایجاد نمایند تا سالمند عزیز شما کمتر در معرض بیماری‌های جسمی و روحی و روانی دوران سالمندی از قبیل افسردگی و بیماری‌های عفونی به علت ناتوانی در رعایت کامل مسائل بهداشتی قرار بگیرد و زندگی به مراتب آسوده تری را در این دوران سپری نماید.

توانایی انجام اقدامات امداد و نجات و کمک های اولیه در مواقع حساس و ضروری و اقدامات درمانی ساده از قبل تزریقات، پانسمان زخم، کنترل علائم حیاتی و غیره در نگهداری از سالمند بیمار از جمله دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان عزیز بوده که آنها را از رفت و آمد به مراکز درمانی و خطرات احتمالی در این مسیر و ابتلا به سایر بیماری ها در شرایطی که پیری بر آنها مسلط گردیده و مستعد بیماری هستند رها می سازد.

خدمات مراقبت های پرستاری از کودکان

با توجه به توافقات انجام شده، سن کودک، درخواست و انتظارات شما به عنوان پدر و مادر، پرستار موظف است به منظور رفع احتیاجات کودک به حیاتی ترین نیاز وی که همان محبت کردن و توجه به نیازهای عاطفی اش می باشد توجهی ویژه داشته باشد تا بتواند با دوست شدن با کودک و برقراری رابطه ای صمیمانه، اصول تربیتی، مهارت های ارتباطی و ارزش های ضروری را مطابق دستورات والدین به کودک آموزش دهد.

همچنین از آنجایی که توجه به تغذیه در سنین کودکیبه منظور رشد بهتر ذهن و جسم و ارتقای سطح سلامت بدن از اهمیت زیادی برخوردار است، خدمات ارائه مراقبت های پرستاری به کودک شامل تهیه غذاهای سالم و مقوی، تشویق کودک کم میل به غذا خوردن با جذاب ساختن ظاهر آن، آرام و راحت ساخت محیط خانه به منظور داشتن خواب راحت، تعویض پوشک، رسیدگی به بهداشت شخصی، پرکردن اوقات فراغت ، مرتب سازی اتاق و وسایل بازی کودک، کمک و راهنمایی در انجام تکالیف و حفظ کودک از هرگونه آسیب نیز می باشد.

بدیهی است که پرستار در مواجهه با کودکان معلول به دلیل ضعف فیزیکی و مشکلات در رشد و یا عقب ماندگی ذهنی و مبتلا به اتیسم برای رسیدگی به امور روزمره و پیگیری روند درمانی آنها مسئولیت سنگین تری بر دوش داشته و برای مراقبت و نگهداری از این فرشته های کوچک، انرژی و خدماتی دوچندان باید صرف نماید

مزایای استفاده از مراقبت های پرستاری در منزل

  • به روال زندگی قبلی برگشتند
  • اطمینان از تداوم مراقبت
  • جلوگیری از نارضایتی دیگر اعضای خانواده
  • به وجود آمدن حس بهتر برای مددجویان

وظایف پرستاران در ارائه خدمات مرقبت های پرستاری در منزل

  • فراهم کردن نیازهای مددجو
  • انجام امور منزل برای مددجو
  • انجام خدمات بیمارستانی برای بیمار در منزل
  • پر کردن جای مادر برای کودکان در منزل
  • راضی نگه داشتن سالمند و خانواده ی سالمند در خدمات رسانی 
  • ایجاد سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مددجویان

از چه مراکز مراقبت های پرستاری در منزل خدمات دریافت نماییم؟

با پیشرفته تر شدن و مستقل تر شدن زندگی های امروزی علی الخصوص در شهر تهران، مواجه با افزایش روز افزون تعداد افرادی که نیاز به مراقبت در منزل دارند موضوع غیر قابل انکاری است که خوشبختانه در جوامع کنونی مراکز زیادی درصدد رفع این نیاز اقدام به فعالیت در این حوزه و اعزام پرستاران خانگی با هدف افزایش رفاه حداکثری برای تمامی اقشار جامعه نموده اند. اما براستی بر چه اساسی می توان مرکز خاصی را از بین مراکز مراقبت های پرستاری در منزل تهران انتخاب کرد؟ در پاسخ به این پرسش میتوان گفت برای انتخاب بهترین مرکز ارائه دهنده در این خصوص در واقع مبانی مختلفی وجود دارد از جمله:

  • بهره مندی آن مرکز از تجربه، سابقه و درصد بالای رضایت مشتریان
  • معتبر بودن و دارای مجوز بودن مرکز مذکور از وزارت بهداشت و درمان
  • کارایی و تجربه ی بالای تیم پرستاری آن مرکز در مراقبت از سالمندان، بیماران یا کودکان نیازمند به این خدمات
  • ارائه بهترین و جدیدترین دستگاه ها و خدمات در مراقبت های بهداشتی و اجتماعی برای سالمندان و افراد با نیازهای ویژه
  • برخورداری از تسهیلاتی چون پشتیبانی 24 ساعته موسسه از استفاده کنندگان سرویس
  • امکان جایگزین سازی سریع پرستار در صورت عدم رضایت توسط موسسه
  • متنوع بودن برنامه های کاری و سرگرمی در نظر گرفته شده برای مددجویان با هدف بهبود وضعیت روانی انها
  • امکان استفاده از سرویس مراقبت های پرستاری در منزل به صورت ساعتی، روزانه یا تمام وقت

در مرکز مراقبتی آتیه پرستاران سلامت خدمات مراقبت از افراد نیازمند به حمایت، با بهترین پرستاران زبده، ماهر و آموزش دیده که علاقه مند به ارائه مراقبت های بهداشتی و روانی برای سالمندان، بیماران و افراد با نیازهای ویژه هستند صورت میپذیرد تا در سایه ی حمایت همه جانبه و دلسوزانه ی آنها، عزیزانتان بدون نیاز به ترک منزل و با حفظ رابطه قوی با خانواده و دوستان به راحتی به کیفیت زندگی خود افزوده و شما نیز از دنبال کردن رویاهایتان در زندگی باز نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − هجده =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست