تماس
021-66582923

پرستار بیمار شبانه روزی یکی از خدمات پرستاری در منزل می باشد که به صورت شبانه روزی و روزانه توسط موسه آتیه پرستاران سلامت به بیماران عزیز ارائه می شود . هرچه رو به جلو پیش می رویم انگار بیماریها در افراد بیشتر می شود. بسیاری از مردم دلیل آنرا وجود تغذیه های نامناسب میدانند بسیاری نیز دلایل دیگری را در این امر دخیل می دانند اما جدا از این دلایل امروزه اگر فردی بیمار شود واقعا به جرات می توان گفت نیمی از تشدید گرفتن بیماری ها را در ضعیف شدن روحیه فرد دانست . حال به نظر شما دلیل این تضعیف روحیه چیست ؟

در گذشته های نه چندان دور شرایط به گونه ای بود که خانواده ها از جمعیت بالایی برخوردار بودند و تعداد فرزندان در یک خانواده زیاد بودند . اگر در گذشته یک نفر از خانواده مریض می شد اطرافیان فرد با همکاری همدیگر سعی می کردند از فرد بیمار در خانواده شان مراقبت و نگهداری کنند .

اما امروزه بیشتر خانواده ها از یک فرزند یا دو فرزند بهره می برند . حتی بیشتر خانواده ها جدا از این مشکل کم فرزندی، با مشکل دیگری هم روبرو هستند چون فرزندانشان برای گذراندن امور زندگی یا مشغله های کاری ، مجبور هستند که دور از خانواده زندگی کنند. که این هم واقعا معضل بسیار مهمی برای این خانواده ها می باشد . حال به نظر شما اگر فردی از این خانواده ها مریض شود آیا روحیه بیمار پایین نخواهد آمد ؟ آیا کسی هست که به آنها خدمات پرستاری شبانه روزی ارائه دهد؟ اینها همان مشکلاتی هستند که باعث پایین آمدن روحیه ی بیمار خواهد شد .

پرستار شبانه روزی بیمار به چند دسته تقسیم می شود:

پرستاری و مراقبت از بیماران به دو دسته تقسیم بندی می شوند 1- پرستار بیمار در منزل 2- پرستار بیمار در بیمارستان یا همان همراه بیمار در بیمارستان

مزیت استفاده از پرستار بیمار شبانه روزی چگونه است:

امروزه با بوجود آمدن شرایط و بهتر بگم مشغله های کاری ، خانواده هایی هستند که ناخواسته یکی از بستگان آنها دچار بیماری می شود و شوک ناگهانی به خانواده وارد می شود. در این مواقع افراد خانواده آمادگی این شرایط را ندارند و به نوعی سردرگم هستند . از یک طرف مشغله ی کاری که باید کار خود را رها کنند و به رسیدگی از بیمارشان بپردازند ، و از طرف دیگر وجدانشان اجازه نمی دهد که بیمار خود را به حال خود ش رها کنند. که این امرباعث شده شرایط زندگی برای این افراد بسیار مشکل باشد.

اما اعضای خانواده می توانند بجز اینکه در کنار بیمارشان در بیمارستان هستند ، به کارهای روزمره ی خود نیز رسیدگی کنند . اما چگونه ؟

خانواده ها می توانند با استخدام پرستار منزل شبانه روزی از مرکز خدمات نگهداری در منزل ، استرس های کاری و روحی خود را پایین بیاورند . حال با در اختیار داشتن پرستار یا همراه بیمار در بیمارستان هم می توانید به کارهای روزمره ی خود رسیدگی کرده و هم می توانید برنامه ریزی درست و به موقع برای سرزدن و ملاقات با بیمارتان را انجام دهید .

یک پرستار برای بیمار شبانه روزی در بیمارستان چه خدماتی را ارائه می دهد:

پرستار شبانه روزی بیمار شما در درجه اول و مهترین کار آن ، محافظت و نگهداری از بیمار شما در محیط بیمارستان است که در ادامه خدمات دیگری را به بیمار شما ارائه می دهد که در زیر به آنها اشاره می کنیم .

  • کنترل علائم حیاطی بیمار و در صورت بروز مشکل همراه بیمار باید سریعا به پزشک بیمارستان اطلاع دهد
  • اگر سرم به بیمار وصل است پرستار بیمار شبانه روزی باید مواظب باشد که سرم از دست بیمار کنده نشود.
  • بردن بیمار به دستشویی
  • غذا دادن به بیمار
  • اطلاع دادن به خانواده بیمار از وضعیت سلامتی بیمارشان
  • اگر بیمار شما طبق دستور پزشک نیاز به آزمایش ، عکس برداری ، رادیولوژی ، MRI و مواردی از این قبیل داشت ، همراه بیمار باید کارهای انتقال بیمار را به این بخش ها انجام دهد .
  • داروهایی که طبق دستوز پزشک مربوطه تجویز شده است مراقب باید آنها را سر وقت به بیمار بدهد.

نکته مهم : پرستار بیمار شبانه روزی که از موسسات پرستاری در منزل برای پرستاری از بیمار شما در بیمارستان اعزام می شود به هیچ وجه اجازه ی دخالت در امور درمانی مانند نصب سرم ، تزریق آمپول و مواردی از این قبیل را ندارد حتی اگر در انجام این امور تخصص داشته باشد . کار این پرستاران فقط مراقبت و نگهداری از بیمار شما تا زمانی که بیمار شما از بیمارستان ترخیص شود .

همراه بیمار در بیمارستان فقط وظیفه مراقبت و نگهداری را برعهده دارد و موارد مربوط به امور درمانی بر عهده ی پرسنل رسمی بیمارستان می باشد اما یک پرستار در منزل اگر تخصص و مدارک لازم برای این کار را داشته باشد می تواند در امور درمانی نیز به بیمار کمک کند . حال در زیر به وظایف مراقبتی و وظایف درمانی یک پرستار ساده و یک پرستار متخصص برای شما عزیزان توضیح می دهیم .

وظایف و خدمات شبانه روزی پرستار بیمار ساده برای بیمار شما در منزل

  • درست کردن غذا . پرستار بیمار باید عذایی را برای بیمار درست کند که پزشک پیشنهاد داده و اگر بیمار توان میل کردن غذا را نداشت باید پرستار به او درخوردن غذا کمک کند.
  • کمک به بیمار در راه رفتن . پرستار باید به بیمار در رفتن به دستشویی و پیاده روی در خانه یا حیاط خانه کمک کند.
  • به بیمار در حمام کردن کمک کند .
  • وقتی بیمار در بستر می باشد و توان جابجایی را ندارد حتما پرستار این وظیفه را دارد که مرتب بیمار را جابجا کند تا بدن او درد نگیرد و یا بالشت زیر سر او را هرچند دقیقه یکبار بالا پایین کند تا گردن بیمار درد نگیرد.
  • دادن داروهای بیمار سروقت
  • نظافت شخصی بیمار مانند شستن لباس های کثیف بیمار ، شستن ملحفه های تخت بیمار . اگر بیمار پوشکی است باید پوشک او را عوض کند و مواردی از این قبیل
  • انجام امور منزل مانند نظافت منزل ، شستن ظرفها و …

وظایف و خدمات پرستار بیمار شبانه روزی متخصص در منزل

یک پرستار متخصص چون تخصص در امور درمانی بیمار را دارد می تواند در امور درمانی به بیمار کمک کند مانند

  • انجام کلیه ی تزریقات
  • انجام و تعویض تمام پانسمان ها
  • کنترل علائم حیاتی بیمار
  • درست کردن غذا و دان آن به بیمار
  • دادن داروهای بیمار
  • در ارتباط بودن با پزشک بیمار و گزارش علائم سلامتی بیمار به پزشک
  • انجام آزمایشات ساده برای بیمار مانند آزمایش قند خون ، ادرار ، مدفوع و فرستان به آزمایشگاه

نتیجه:

در مطالب بالا همانطور که توضیح داده ایم پرستار بیمار شبانه روزی در بیمارستان و در منزل چه وظایف و خدماتی را به شما ارائه می دهد . حال شما با مطالعه ی این مطالب می توانید تشخیص دهید که چه پرستاری مناسب بیمار شما می باشد چون خانواده ها قبل از درخواست پرستار باید شرایط بیمار خود را بدانند .

به فرض مثال خانواده هایی هستند که شرایط بیمار آنها طوری است که یک پرستار ساده می تواند به بیمارشان خدمات رسانی نماید اما یک پرستار متخصص استخدام می کنند که مجبور هستند هزینه ی زیادی بابت این کار بپردازند چون حقوق پرستار متخصص بالاتر از یک پرستار ساده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × چهار =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست