تماس
021-66582923
پرستار بیمارپرستاری در منزل

خدمات پرستار نگهداری از بیمار در منزل

همانطور که می دانید خدمات پرستار نگهداری از بیمار در منزل یکی از مشکل ترین نوع خدمات در منزل برای بیماران می باشد. این خدمات توسط دو تا از نیروهای مراقبت پرستاری در منزل توسط یکی از بهترین مراکز پرستاری در تهران انجام می شود.

پرستار نگهداری از بیمار

پرستاری و نگهداری از بیمار نه تنها یک کار اخلاقی و انسان دوستانه می باشد بلکه در درگاه خداوند نیز از ارزش والایی برخوردار است زیرا فرد در دوران بیماری درد و رنج بسیار زیادی را متحمل می‌شود و در ناتوانترین حالت جسمی و روحی خود قرار خواهد داشت و برای رسیدگی به تک تک اموراتش به یاری دیگران بسیار محتاج می باشد.

در سراسر دنیا افرادی وجود دارند که به علت مهربانی ذاتی و علاقه ای که به این کار دارند به این شغل رو می‌آورند و به خانواده‌هایی که به علت اشتغال یا مسائل دیگر فرصت رسیدگی به بیمار خود را ندارند و یا برای انجام این کار از دانش و مهارت کافی در خصوص اقدامات درمانی برخوردار نیستند،در منزلشان یاری می رسانند.

مزایای استفاده از خدمات پرستار نگهداری بیمار در منازل

استفاده کردن از پرستار جهت نگهداری از بیمار برای بیماران مزایای بسیاری می تواند داشته باشد . اما مهمترین مزایا از لحاظ معنوی، روان شدن چرخه ی تخت های بیمارستان می باشد . یعنی اینکه وقتی شما از بیمار خود در منزل مراقبت می کنید یک تخت بیمارستان خالی می شود و بیماران محتاج می توانند از آن تخت استفاده کنند . شما می توانید با این کار کمک کنید به عزیزان بیماری که واقعا به این تخت ها احتیاج دارند . در زیر به مزایای دیگر استفاده از مراقب یا پرستار در منزل برای شما شرح می دهیم .

کم شدن هزینه ها:

شما اگر حساب سرانگشتی کنید می بینید که واقعا نگهداری از بیمار در بیمارستان به ازای هر شب چقدر می شود . جدا از آن ، هزینه های رفت و آمد نیز به خرج و مخارج اضافه می شود . اما شما اگر بخواهید از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید فقط هزینه ی ماهیانه پرستار را تقبل می کنید .

نظارت خانواده :

از دیگر مزیت های استفاده از پرستار جهت نگهداری از بیمار شما در منزل ، نظارت داشتن خانواده بر وضعیت سلامتی بیمار خود و همچنین نظارت بر عملکرد پرستار می باشد .

حضور در کنار کانون گرم خانواده :

وقتی خانواده ها شرایط را برای مراقبت از بیمارشان در منزل فراهم می کنند اولین حُسنی که برای بیمارشان دارد ، بالا بردن روحیه ی بیمار شان می باشد. وقتی بیمار از محیط دلگیر و کسل کننده ی بیمارستان به محیط خانه ی خود انتقال داده می شود تاثیر بسیاری در روحیه او ایجاد می شود و این باعث می شود که روند بهبودی بیمار شتاب بیشتری بگیرد .

حذف رفت و آمدها :

حضور بیمار در بیمارستان و رفت و آمدهای طاقت فرسا برای خانواده بیمار ، یکی از مشکلات اطرافیان بیمار می باشد . به دنبال این رفت و آمدها به داخل بیمارستان ، احتمال انتقال بیماری از محیط بیمارستان به محیط خانه بسیار بالا می باشد . پس شما با استفاده از خدمات پرستاری در منزل این رفت و آمدها و خطرات را به کلی حذف می کنید .

انتقال تجربه از پرستار به خانواده :

یکی دیگر از مزیت های استفاده از خدماتِ پرستار جهت نگهداری از بیمار در منزل ، استفاده خانواده از تجربیات و علم پرستار بیمار می باشد . چون وقتی پرستار از بیمار مراقبت و نگهداری می کند ، اعضای خانواده نظاره گر کلیه اعمال پرستار می باشند و این کار باعث انتقال تجربه می باشد.

رسیدگی بهتر به بیمار از لحاظ تغذیه :

وقتی بیمار در منزل تحت مراقبت و نگهداری قرار می گیرد اطرافیان بیمار بهتر می توانند از لحاظ تغذیه به بیمار خود برسند چون واقعا تغذیه بیماران در بیمارستان را نمی توان با منزل مقایسه نمود .

استخدام پرستار نگهداری بیمار

اگرچه اغلب خانواده‌ها تمایل دارند که برای آرامش و رفاه هرچه بیشتر خود و بیمارشان از کمک پرستاری متخصص و حرفه ای بهره ببرند اما همواره از اعتماد به یک فرد غریبه و جدید هراس دارند و همین امر موجب شده که برای انتخاب پرستار بسیار دودل باشند.

توصیه ما به شما این است که در این امر مهم به صورت شخصی عمل نکنید و برای این منظور از کمک مراکز متعددی که در این زمینه فعالیت می کنند و دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان هستند بهره ببرید زیرا وقتی که پرستار خود را از بین پرسنل آن ها انتخاب می کنید، به علت فیلترهای سخت‌گیرانه ای که برای جذب نیرو دارند، می‌توانید از سلامت اخلاقی و رفتاری ومطمئن و متعهد بودن او اطمینان حاصل کنید.

همچنین با مشاوره رایگانی که با کارشناسان این مراکز دارید می توانید به طور دقیق شرایط و نیازهای بیمارتان را شرح دهید تا آنها با آگاهی که از توانایی تیم خود دارند، پرستاری با تجربه و تخصص کافی در زمینه نیاز شما به صورت شبانه‌روزی یا ساعتی برایتان در نظر بگیرند .تا اینگونه بیمارتان هرچه سریعتر سلامت خود را بازیافته و زندگی عادی خود را از سر بگیرد.

از دیگر مزایای بهره گرفتن از کمک این مراکز برای استخدام پرستار این است که همواره در طول دورانی که پرستار در منزل شما فعالیت دارد بر عملکردش نظارت دارند و در صورت نارضایتی شما در سریعترین زمان ممکن پرستار مناسب تری را جایگزین خواهند کرد.

توصیه های مهم در هنگام دریافت خدمات پرستار نگهداری از بیمار

در نظر داشته باشید که دیگر مانند گذشته لازم نیست برای استخدام پرستار نگهداری از بیمار در منزل از اطرافیان و آشنایان پرس و جو کنید زیرا مراکزی تحت عنوان خدمات پرستاری دایر گردیده که از افرادی که در این زمینه تجربه، سابقه کاری ،تخصص و دانش لازم را دارند دعوت به همکاری می کند.

شما با مراجعه به این موسسات میتوانید از تمامی خدمات پرستاری و نگهداری از بیمار آگاه شوید و با بیان اینکه به چه تعداد از این خدمات و در چه مقطع زمانی احتیاج دارید با آنها قراردادی منعقد کنید و از آنها بخواهید تا مطابق با آن، تمام وظایف تعیین‌شده را برعهده بگیرند و با اعزام سریع نیرویی حاذق به منزلتان، علاوه بر ایجاد احساس آرامش خاطر در شما به علت نظارت مستقیمتان بر روند درمانی بیمار ،بیمارتان نیز شرایط بهتر و ایمن تری را در منزل تجربه کند و از ابتلا به عفونتهای بیمارستانی در امان بماند.

چه خانواده هایی نیاز به پرستار برای بیمارشان در منزل دارند

  • خانواده هایی که بیمارشان از بیمارستان ترخیص شده و به توصیه پزشک باید در منزل استراحت کنند و تحت مراقبت قرار بگیرند
  • خانواده هایی که بیمارشان معلول یا توان جسمی ضعیفی دارند و نیاز به فردی دارند که از او پرستاری و مراقبت کند.
  • بیمارانی که تنها هستند و کسی نیست از آنها مراقبت و نگهداری کند.
  • خانواده هایی که بیمارشان در منزل از دستگاه های پزشکی استفاده می کنند و نیاز به فردی دارند که نحوه ی کارکرد این دستگاه ها را بداند.
  • خانواده هایی که شرایط روحی مناسبی ندارند و نمی توانند خدمات مفید به بیمارشان دهند . این خانواده ها نیز به دنبال پرستار هستند که بتواند در این شرایط از بیمارشان مراقبت نماید.
  • خانواده هایی که مشغله ی کاری دارند و نمی توانند به صورت 24 ساعته از بیمارشان مراقبت کنند.

دسته بندی خدمات پرستار نگهداری بیمار

دسته اول خدمات مراقبتی برای بیمار

دسته اول پرستار جهت نگهداری از بیمار شامل پرستاران و مراقبین ساده می باشد که در انجام امور شخصی و نظافتی بیمار مشارکت می کنند که بیشتر مراقبین بیمار از عهده ی این خدمات بر می آیند و نیازی به تخصص ندارند . خدماتی مانند :

  • بردن بیمار به دستشویی و حمام
  • عوض کردن پوشک بیمارانی که پوشکی هستند
  • لگن گرفتن برای بیمارانی که توانایی رفتن به دستشویی را ندارند
  • دارو دادن به بیمار
  • تمیز کردن محل زندگی بیمار
  • کمک کردن به بیمار در بالا و پایین آمدن از تخت
  • غذا درست کردن برای بیمار و دادن غذا به او
  • کتاب یا روزنامه خواندن برای بیمار
  • ماساژ دادن دست و پای بیمار
  • تغییر وضعیت بیمار از روی تخت برای جلوگیری از خستگی و ایجاد زخم بستر

دسته دوم خدمات پرستاری برای بیمار

دسته دوم شامل پرستارانی هستند که تخصص بالاتری نسبت به مراقبین ساده دارند . این پرستاران علاوه بر انجام امور شخصی که در بالا ذکر کردیم ، به انجام امور پزشکی و درمانی بیمار نیز می پردازند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم .

  • انجام کلیه تزریقات از سرم نصب کردن تا آمپول زدن برای بیمار
  • تعویض کلیه پانسمان ها
  • شستشو و پانسمان کلیه ی زخم ها
  • نظارت کردن بر تغذیه بیمار

خصوصیات بارز یک پرستار نگهداری از بیمار در منزل

کسانی که شغل شریف پرستاری و مراقبت از بیمار را انتخاب می کنند برای موفقیت در این کار باید در قدم اول خوش اخلاق و بسیار منعطف باشند تا با سازش در مقابل کج خلقی های فرد بیمار پذیرش خود را برای او آسان کرده و با جلب همکاری او برای پیگیری روند درمان، در بهبود بیماریش موثر تر عمل کنند.

همچنین دارا بودن تخصص، مهارت و وجدان کاری در این شغل از اهمیت زیادی برخوردار است و فرد باید مانند تمام مشاغل دیگر خود را موظف بداند که در ساعت کاری حضور در منزل، تمام وقت خود را صرف مراقبت از بیمار و توجه به دستگاه های متصل به او کند و در نبود اعضای خانواده و تنها بودن با بیمار به اموراتی چون پیامک بازی، خوابیدن و انجام کارهای شخصی خودش نپردازد.

از دیگر خصوصیات یک پرستار خوب برای پرستاری و مراقبت از بیمار این است که فردی منظبت و با روحیه قوی باشد تا در برخورد با بیمارانی که وضعیت حادی دارند بتواند احساسات خود را کنترل کرده و با رفتار صحیحی که دارد روحیه بیمار را نیز تقویت کند و با مقید بودن به مصرف داروها در زمانهای تعیین شده او، در جهت درمان بیماری‌اش یاری رساند. موسسه پرستاری آتیه پرستاران سلامت نیز یکی از این موسساتی می باشد که پرسنل آن دارای چنین خصوصیاتی می باشند و نسبت به بیمار خود متعهد بوده و وجدان کاری را در صدر خدمات خود قرار می دهند.

مواردی که هزینه پرستاری و نگهداری از بیمار را افزایش و یا کاهش می‌دهند

وقتی حرف از پرستاری و نگهداری از بیمار در منزل پیش می آید اغلب افراد به جیب خود نگاه می‌کنند و احساس می‌کنند به علت هزینه های زیادی که برایشان در پیش خواهد داشت از پس آن بر نخواهند آمد. اما خبر خوب این است که نگران نباشید زیرا اگر هزینه رفت و آمد و کم گذاشتن از کار خود برای رفتن به بیمارستان را فاکتور بگیریم باید بگوییم که هزینه بستری بودن شخص در مکان های درمانی بسیار بیشتر از استخدام پرستار در منزل می باشد و اصلا برای شما مقرون به صرفه نیست.

در نظر داشته باشید که هزینه پرداختی برای خدمات ارائه شده توسط پرستار نگهداری بیمار برای همه بیماران یکسان نمی باشد و شما بسته به محل سکونت بیمارتان و وضعیت سلامتی و بازه زمانی مورد نیازش به مراقبت، هزینه متفاوتی را به پرستار پرداخت خواهید کرد.

به طور مثال گاهی بیماری که در منزل بستری است وضعیت حادی ندارد و تنها به خدماتی مانند تزریقات و تعویض پانسمان نیاز دارد، در این شرایط می توانید با به کارگیری پرستار به صورت ساعتی و در روزهای خاصی از هفته علاوه بر کم کردن هزینه‌ها، تمام احتیاجات ضروری بیمارتان را نیز برطرف کنید. اما اگر بیمارتان به تخت وابسته و یا دچار معلولیت باشد و به صورت ۲۴ ساعته به مراقبت پرستار احتیاج داشته باشد، از آنجایی که درمانش نیز پر زحمت تر است و خدمات تخصصی تری را می‌طلبد پرستار برای نگهداری از او حقوق بیشتری را از شما مطالبه خواهد کرد.

پرستار نگهداری بیمار در منزل تهران

وجود پرستار نگهداری بیمار در تهران خدمتی پرمتقاضی و جدید در دنیای پر مشغله ی امروز است که با امکان دسترسی افراد به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت در منزل و ارائه آن توسط مراقبان آموزش دیده و کاملاً قابل اعتماد توانسته در شرایط کنونی جامعه بخصوص در شهرهای شلوغ و پر مشغله از جمله تهران، از بیماران و سالمندان نیازمند به کمک و خانواده هایشان حمایت کاملی به عمل آورد.

اگر به دنبال یک مراقبت موثر از بیمارتان در منزل هستید، مرکز آتیه پرستاران سلامت یکی از موسسات معتبر و داری مجوز اعزام کننده پرستار نگهدار بیمار در تهران می باشد که در صورت نیاز در هر لحظه و در هر زمان از شبانه روز تنها با یک تماس و بیان شرایط و انتظاراتتان می توانید در سریع ترین زمان ممکن مراقبتی جامع و متناسب با وضعیت منحصر به فرد بیمارتان دریافت نمایید.

همچنین این مرکز با قرار دادن امکان مشاهده عملکرد پرستار به صورت دو روزه کاری آزمایشی این فرصت را در اختیار مراجعین قرار می‌دهد تا از صحیح بودن انتخاب خود اطمینان حاصل کرده و بیمارشان با قرار گرفتن تحت مراقبتی اصولی و به جا در محیط دلنشین خانه و در کنار اعضای خانواده، زودتر روند درمان و بهبودی را طی کرده و سلامتی خود را بازیابد.

ایمنی مراقبت از بیمار در منزل چگونه میتواند تامین شود

ارتباط قوی و مداوم بین پرستار، خانواده، پزشک و بیمار می تواند از بروز حوادث ناگوار برای بیمار جلوگیری کند و سبب ایمنی مراقبت پرستار شود. اطلاعات پرستار در مورد بیمار از جمله رژیم غذایی بیمار، رژیم دارویی بیمار، حساسیت های دارویی و غذایی بیمار همه و همه می توانند در مراقبت ایمن پرستار از بیمار به او کمک کند.

مراقبت پرستاران از سالمندان بیمار بسیار حساس تر از سایر افراد است به لحاظ اینکه شاید سالمندان به دلیل نداشتن اطلاعات لازم سبب خدمات نا ایمن برای پرستار شوند .

همچنین از دیگر مواردی که در ایمنی کار یک پرستار جهت نگهداری بیمار می تواند مهم باشد، مرکز خدمات پرستاری و پرستاران این مجموعه است که با هم ارتباط متقابل دارند و هر یک می تواند بر دیگری تاثیر مثبت یا منفی بگذارد و برای همین منظور کادر پرستاری و ماهیت کار آنها و مقررات مراکز خدمات پرستاری همه باید مد نظر گرفته شود.

خدمات تغذیه ای پرستار جهت نگهداری بیمار

بیمار ممکن است چندین نسخه دارو را از پزشک دریافت کرده باشد و استفاده از هرکدام برای او گیج کننده باشد . پرستار به او کمک می کند که داروی مناسب را در زمان مناسب مصرف کند. که هم به سلامتی او کمک کند، هم این که دچار تداخل دارویی نشود. در مورد تغذیه نیز خیلی از خانواده ها در مورد اصول تغذیه و رژیم غذایی درست بیمار اطلاعی ندارند و ممکن است بیمار از نظر تغذیه در معرض خطر باشد.افزایش سن، بی‌تحرکی و بیماری همه عواملی است که ارتباط مستقیم با تغذیه فرد دارد. پرستار جهت نگهداری بیمار در منزل با مشاوره غذایی و توصیه به استفاده از غذاهای خانگی برای بیمار از او در برابر بیماری‌های شدید تر محافظت می کند. پرستار با مشاوره قضایی و توصیه به استفاده از غذاهای خانگی برای بیمار از او در برابر بیماری های شدیدتر محافظت می کند.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام . ما یه بیمار داریم قطع نخاع شده می خواستم بدونم برای اینجور افراد نیرو اعزام می کنید. اونوقت پرستاری که می فرستید تجربه مراقبت از این افراد رو داره . آخه به هر شرکتی که درخواست پرستار کردیم کسیرو نداشتند که تجربه مراقبت از افراد قطع نخاعی داشته باشه

    پاسخ
    • مدیر سایت
      بهمن 7, 1400 10:07 ق.ظ

      درود بر شما . بله برای بیماران قطع نخاعی و کسانی که نمی توانند حرکت کنند پرستار تخصصی کار اعزام می کنیم . برای اطلاع بیشتر با کارشناسان موسسه تماس بگیرید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × چهار =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست