تماس
021-66582923
پرستار سالمندپرستاری در منزل

پرستار ساعتی در منزل + سالمند و کودک

اعزام پرستار ساعتی در منزل برای پرستاری از سالمندان ، کودکان و بیماران

” پرستار ساعتی در منزل ” نیاز به پرستاری و مراقبت در جوامع امروزی نیازی ضروری تلقی می شود. درگیری خانواده ها با مسائل روزمره و اشتغال آنها باعث شده که برای پرستاری از عزیزانشان به سراغ خدمات پرستاری در منزل بروند و با خیال راحت و آسوده روند کنترل و بهبودی عزیزانشان را شاهد باشند.

پرستار ساعتی در منزل

خدمات پرستار ساعتی در منزل در بازه زمان یک تا 8 ساعت می باشد که بیشتر از این ساعت به خدمات روزانه و یا شبانه روزی تبدیل می شود. استفاده از خدمات پرستاری خانگی علیرغم امنیت و آرامشی که برای اعضای خانواده و بیمار یا سالمند می‌آفریند،  باعث می شود که از رفت و آمد و هزینه اضافی جلوگیری شود و خدمات باکیفیت تری بر خانواده در منزلشان ارائه شود . در این بین خانواده هایی هستند که برای عزیزانشان خدمات پرستار ساعتی در منزل را انتخاب می کنند تا ساعاتی را که خود تعیین می‌کنند از این عزیزان شان پرستاری و مراقبت شود.

پرستاری ساعتی در منزل برای چه افرادی خوب است

همانطور که در بالا اشاره کردیم پرستار ساعتی در منزل در بازه زمان یک تا 8 ساعت می باشد. حال در این بازه افراد متفاوتی هستند که می توانند در این ساعات خدمات دریافت کنند معمولا خدمات پرستار سالمند در این ساعات برای افراد زیر مفید می باشد.

  • سالمندانی که می خواهند به حمام بروند و نیاز به یک پرستار برای همراهی آنها دارند.
  • بیمارانی که به درمانگاه و یا نزد پزشک می خواهند بروند و نیاز به یک پرستار برای همراهی آنها دارند.
  • بیمارانی که نیاز به نصب سرم، تزریقات، تعویض پانسمان، تعویض پوشک و غیره دارند.
  • خانواده هایی که فقط نیاز به یک سری امور منزل دارند مانند درست کردن غذا
  • مادرانی که برای خرید، مراجعه به پزشک، رفتن به باشگاه و غیره نیاز به یک پرستار ساعتی برای مراقبت از کودکشان دارند.
ویژگی های پرستار ساعتی در منزل + سالمند و کودک + استخدام

ویژگی های پرستار ساعتی در منزل :

پرستار ساعتی دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی می باشد که اصولا تمام پرستاران این خصوصیات را دارند . با این تفاوت که پرستار ساعتی در منزل چون زمان کمتری را در اختیار دارد و عموماً برای یک ساعت یا چند ساعت به پرستار نیاز دارند ، باید خدمات با کیفیتی را ارائه دهند. مراقب  ساعتی در منزل باید به این واقف باشد در ساعاتی که در اختیار خانواده‌ها قرار دارند با تمام وجود و بهینه، خدمات پرستاری در منزل را ارائه دهند و باعث جلب رضایت از خانواده ها گردند .

وظایفی که یک پرستار ساعتی در منزل دارد :

  • استفاده درست از وقتی که در اختیار خانواده ها قرار دارد ( سعی کند بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به خانواده‌ها ارائه دهد) .
  • نظم در رفت و آمد. ( در ساعاتی که تعیین شده در خدمت خانواده‌ها باشد و در ساعاتی که مختص شده از منزل آنها خارج شود ) .
  • آراسته و مرتب بودن در زمانی که در خدمت خانواده‌ها قرار دارد.
  • هماهنگ بودن با خانواده ها و زمان بندی دقیق و منظم در انجام کارهایی که در حیطه ی وظایف او می باشد.

پرستار ساعتی سالمند در منزل

سالمندان جزو افرادی هستند که با بالا رفتن سن نیاز به نگهداری و مراقبت دارند و باید به احساسات و عواطفشان رسیدگی شود. زندگی های امروزی بستری را فراهم ساخته تا خانواده‌ها کمتر بتوانند در خدمت سالمندان عزیزشان باشند زیرا با مشاغل و کارهای گوناگون درگیر هستند. .

هنگامی که در خانه نیستند و زمان رسیدگی و نگهداری از سالمند دلبندشان را ندارند از یک پرستار سالمند در منزل کمک میگیرند. پرستاری که در نبود آنها بتواند با علم و تجربه ای که دارد اوقات خوب و دلپذیری برای سالمند عزیز شان فراهم کند. ویژگی‌های بارزی که یک پرستار سالمند ساعتی در منزل باید داشته باشد می‌توان به منظم و دقیق بودن ، متخصص بودن در انجام کارهای سالمندان، داشتن قوای بدنی لازم برای انجام کارهای روزمره سالمند و … اشاره کرد.

وظایفی که یک پرستار سالمند ساعتی بر عهده دارد :

  • انجام کارهایی که به او محول شده در کمترین زمان و بهترین کیفیت
  • داشتن هماهنگی لازم با خانواده ی سالمند در انجام امور سالمند
  • منظم و مرتب بودن، وقت شناس بودن
  • برقرار کردن رابطه خوب و عاطفی با سالمند
  • حمام بردن سالمند و نظافت شخصی وی
  • به بیرون بردن سالمند برای تفریح ، قدم ‌زدن ‌درپارک یا دوچرخه سواری
  • انجام فعالیت‌های آموزشی برای سالمند مثل کتاب خواندن یا یادگیری بازی یا سرگرمی جدید

پرستار ساعتی در منزل برای بیمار سالمند

پرستاری از سالمندان زخم بستری و یا بیمارانی که نیاز به تزریقات در طول روز دارند را می توان جزو خدمات پرستاری ساعتی دانست . در زیر به تعدادی از خدمات که به بیماران ارائه می شود شامل :

  • انجام تفریحات سالم و بازی‌های آموزشی برای سالمندانی که مشکلات فکری یا روحی دارند و بردن آنها به بیرون یا پارک در زمان هایی که با هماهنگی خانواده ها باشد.
  • شستشو و مراقبت، پانسمان ، کارهای مربوط به ادرار و مدفوع، درست کردن غذا و دادن غذا به بیماران زخم بستری
  • جابجایی بیمار ، ماساژ دادن به بدن برای اینکه خون در بدن بیمار در گردش باشد.
  • انجام کارهایی که مربوط به توالت بیمار است ، از کارهایی می باشد که یک پرستار در منزل برای بیماران دارای ضایعه نخاعی یا مشکلات جسمی ، باید انجام دهد .
وظایفی که بر عهده پرستار ساعتی کودک در منزل می باشد

پرستار ساعتی در منزل برای کودکان

وقتی که والدین کودک شاغل هستند و وقت رسیدگی کامل به کودک عزیزشان را ندارند، نیاز به یک پرستار کودک ساعتی در منزل برای انجام کارهای روزمره کودک دارند . آموزش و تربیت ، انجام بازی‌های روزانه و کارهایی که مربوط به مسائل نظافت و نگهداری کودک است را می‌توان از خدماتی ذکر کرد که یک پرستار کودک ساعتی می‌تواند برای کودک انجام دهد و باعث شود خانواده کودک با آرامش و خیال راحتی به کارهای خود رسیدگی کند.

وظایف یک پرستار کودک ساعتی در منزل

  • آموزش و یادگیری دروس، الفبای فارسی، نقاشی و زبان انگلیسی از کارهایی است که یک پرستار کودک می تواند برای کودک عزیزتان انجام دهد.
  • غذا دادن به موقع و سر وقت و کمک دادن به غذا خوردن کودک
  • انجام امور نظافتی کودک، استحمام، تعویض و شستشوی لباس، عوض کردن پوشک و مرتب کردن نوزاد
  • بردن به مهد یا مراکز آموزشی و کارهایی که از قبل با خانواده کودک هماهنگ شده باشد
  • نگهداری و مراقبت از کودک در زمانی که مادر یا والدین کودک در خانه نیستند
  • بازی کردن با کودک و بردن او به پارک یا مکانهای بازی با هماهنگی خانواده کودک
  • رسیدگی و مراقبت از کودکانی که مشکل جسمانی یا روحی دارند توسط پرستار بیمار در منزل
  • منظم بودن در رفت و آمد و خدمت رسانی در زمان تعیین شده توسط پرستار بیمار کودک ساعت در منزل
  • هماهنگی پرستار کودک ساعتی با خانواده کودک برای دارو دادن به کودکی که تحت نظر پزشک بوده و نیاز به استفاده از قرص یا دارو دارد
  • صمیمیت و مهربانی با کودک در ساعاتی که به آن خدمت رسانی میکند که این امر باعث می‌شود احساس خوشایندی را در کودک و در خانواده کودک ایجاد کند.

چگونه می توانیم اقدام به استخدام پرستار ساعتی در منزل کنیم

با مدرنیته تر شدن زندگی های امروزی، بسیاری از خدماتی که در گذشته نیازمند صرف وقت بسیار بوده اند به منظور آسانتر نمودن زندگی برای افراد، با شرایط جوامع پر مشغله ی کنونی سازگار گردیده اند. بطور مثال امروزه بدون نیاز به خروج از منزل و تنها با یک گوشی همراه قادر خواهید بود تمام قبوض و انتقالات مالی خود را بدون نیاز به منتظر ماندن در صف های طولانی مراجعه ی حضوری بانک انجام دهید.

سرویس پرستار ساعتی در منزل نیز از جمله سرویس های نوین در جامعه ی کنونی است که اگرچه در گذشته میسر نبود، اما با توجه به نیاز و تقاضای بسیار خانواده ها برای نگهداری از عزیزانشان در ساعاتی از روز که در منزل حضور ندارند و یا به منظور دریافت برخی از خدمات در محیط آرام و امن خانه بدون نیاز به خروج از منزل، به یک خدمت پرکاربرد و پر مصرف تبدیل گردیده که والدین را از رفت و آمد سپردن فرزندانشان به مهد کودک یا بردن سالمند یا بیمارشان به مراکز درمانی برای دریافت اقدامات ساده پزشکی همچون تزریقات وریدی، سرم تراپی، تعویض پانسمان، شستشوی زخم و سایر اقداماتی از این قبیل رها ساخته با ذکر این امتیاز که بار کمتری به لحاظ مالی نیز برایشان در بر خواهد داشت.

زیرا بطور کلی خدمات پرستاری در منزل به صورت پرستاری تمام وقت ، ساعتی، 24 ساعته، روزانه، هفتگی یا ماهانه بر اساس تقاضا برنامه ریزی می گردد که به طبع قیمت ها نیز با افزایش ساعات کاری پرستار نرخ متفاوتی خواهد داشت اگر در خصوص استخدام پرستار ساعتی در منزل سوالی دارید، با ما در موسسه آتیه پرستاران سلامت تماس بگیرید و درخواست خود را عنوان کنید تا کارشاسان ما شما را به دقیقترین روش با پیشنهاد یک خدمات فردی که با نیازهای شما مطابقت دارد، راهنمایی کنند. سپس این شمایید که تصمیم میگیرید کدام یک از خدمات یا ترکیب چند خدمات را بصورت ساعتی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 − 8 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست