تماس
021-66582923

” همراه مریض در بیمارستان ” همراه بیمار زمانی می تواند موثر باشد که خود بیمار قادر به انجام کارهای خود در بیمارستان یا منزل نباشد . یا اینکه اطرافیان آنها وقت کافی برای رسیدگی به بیمار خود را نداشته باشند . همراه بیمار باید بتواند داروهای بیمار را مدیریت کرده و طبق نسخه پزشک آنان را در اختیار بیمار قرار دهد. همراه بیمار باید مدیریت لازم را در نحوه ی تغذیه بیمار اجرا کند البته بنا بر دستور پزشک مربوطه.

همراه بیمار در بیمارستان

همراهی و نگهداری بیمار در بیمارستان به دلایل گوناگونی برای اطرافیان بیمار امری بسیار مشکل و طاقت فرسا بوده و این سختی زمانی که اطرافیان بیمار اطلاعات کافی در زمینه ی پرستاری و مراقبت از بیمار را ندارند، دو چندان می شود. معمولا همراهی بیمار شما در بیمارستان توسط پرستار منزل صورت می گیرد که این پرستاران توسط موسسه آتیه پرستاران سلامت به محل اعزام می شوند. در زیر دلایل نیاز به همراه بیمار را برای شما شرح می دهیم .

  • در دسترس نبودن اطرافیان برای مراقبت های شبانه روزی از بیمار خود
  • سختی و شفقت نگهداری از بیمار در بیمارستان
  • نداشتن تخصص و اطلاعات لازم در مراقبت و نگهداری از بیمار خود
  • مراقبت های شبانه روزی از بیمار شما
  • همراه بیمار یا پرستار خصوصی بیمار در بیمارستان می تواند به طور اختصاصی از بیمار شما مراقبت نماید .

یکی دیگر از دلایلی که اختیاج به استخدام مراقب بیمار در بیمارستان می باشد ، انجام کارهای پذیرش و اداری و همچنین ترخیص بیمار می باشد . همراه بیمار با اجازه ی رئیس بخش بیمارستان می تواند در امور درمانی مانند تزریقات ، تعویض سرم و مواردی از این قبیل پرستاران را همراهی کند . باز هم تاکید می کنیم که حتما باید با اجازه ی رئیس بخش بیمارستان مربوطه باشد. که این مورد نیز توسط مراقبین موسسه آتیه پرستاران سلامت خدمات رسانی می شود .

خدمات همراه بیمار در بیمارستان

یک همراه مریض در بیمارستان وظیفه ی اصلی آن فراهم کردن شرایط مناسب برای بهبود بیمار در بیمارستان می باشد . در زیر به خدماتی که یک همراه مریض در بیمارستان ارائه می دهد را به شما عزیزان توضیح می دهیم .

  • غذا دادن ، آب میوه دادن و دادن مایعاتی که پزشک تجویز کرده
  • عوض کردن پوشک بیماران پوشکی یا لگن گرفتن یا لوله گرفتن یا تعویض دراشیف بیمار
  • اگر بیمار شب بیداری دارد همراه بیمار باید در کنار او بیدار باشد
  • یاد آوری کردن به پرستاران شیفت در دادن داروها ، سرم یا آمپول .
  • اگر پرستار شیف اجازه دهد همراه می تواند داروهای بیمار را به او بدهد.
  • اگر پزشک اجازه داد ، همراه بیمار می تواند بیمار را برای بردن به آزمایشگاه و رادیولوژی و بخشهایی از این قبیل به بیمار کمک کند.
  • خالی کردن سوند بیمار
  • اگر بیمار به علت زیاد ماندن در بستر خسته شده است ، همراه می تواند دست و پا و پشت بیمار را ماساژ دهد
  • اگر بیمار بی قرار است پرستار باید با ترفند های زیرکانه مانند درد دل کردن با بیمار ، ذهن بیمار را از آن پریشانی دور کند .

در موارد بسیاری بیماران نیاز به مراقبت های تخصصی و جابجایی دارند . که در این موارد گاهی اطرافیان بیمار به دلیل نداشتن دانش و اطلاعات نمی توانند دستورات پزشک یا پرستاران را انجام دهند . به همین خاطر در چنین شرایطی وجود یک پرستار همراه بیمار می تواند این مشکلات را حل کند . حتما همراه بیمار باید آموزشهای لازم از موارد تخصصی گرفته تا مراقبت های ساده را به طور کامل آموزش دیده باشد .

ساعات کاری همراه بیمار یا مریض در بیمارستان

شما می توانید برای نگهداری و پرستاری از بیمار خود در بیمارستان از مراقب بیمار در بیمارستان کمک بگیرید . این عزیزان ساعات کاری مختلفی دارند که به صورت ساعتی یا شبانه روزی می توانند به بیماران خدمات رسانی کنند . همراه بیمار باید به طور مرتب با پزشک مریض ارتباط داشته باشد و در شرایط خاص نکات مهم را به پزشک یا پرستار بیمارستان منتقل کرده تا از بحرانی شدن وضعیت بیمار جلوگیری شو .

خدمات همراه بیمار در بیمارستان های استان تهران

استخدام همراه مریض در بیمارستان

در این راستا همراه بیماری که برای بیمارتان در بیمارستان استخدام می کنید باید دارای تخصص و سواد کافی در امور پرستاری بوده تا بتواند هم رضایت خانواده بیمار را جلب نماید و هم بتواند در روند بهبودی بیمار تاثیر گذار باشد . حال اگر بیمار شما بزرگسال باشد این خدمات توسط پرستار سالمند و اگر کودک باشد توسط پرستار کودک به بیمار شما ارائه می شود .

همراه بیمار در نقش خود باید حرفه ای بوده و وظایف خود را بتواند به خوبی انجام دهد . به دلیل ضعف هایی که در سیستم پرستاری قابل مشاده می باشد مانند نبود مراقبت های لازم و کمبود پرسنل بیمارستانی ، وجود همراه بیمار یک امری مهم تلقی می شود .

با اعزام همراه مریض در بیمارستان به بیماران کمک می شود که بهتر و راحت تر محیط بیمارستان را بپذیرند وکمتر احساس تنهایی کنند . همراهان بیمار وظایفی دارند که می توان به انجام امورشخصی بیمار مانند لباس پوشیدن ، بردن بیمار به دستشویی ، کتاب خواندن برای بیمار ، بردن بیمار به هواخوری ( البته با اجازه ی رئیس بخش بیمارستان ) و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

هزینه همراه بیمار

دستمزد پرستار بیمار یا همراه مریض در بیمارستان بر اساس مصوبات وزارت و شورای عالی بیمه ارائه می شود. اما این دستمزد ها بنا بر شرایط بیمار و مقطع زمانی متغیر می باشد. اما در کل برای هر 24 ساعت مراقبت و پرستاری از بیمار شما 600/000 تومان هزینه برای شما تعلق می گیرد. درضمن برای اطلاع از کلیه قیمت ها می توانید به صفحه ی تعرفه های خدمات پرستاری در منزل مراجعه نمایید.

خط قرمز های پرستار مریض در بیمارستان

مراقب یا پرستار خصوصی بیمار حق دخالت در امور پزشکی را ندارد مثل تزریقات ، سوند زدن ، گاواژ کردن ، دارو را خودسر به بیمار بدهد ، بیمار را به بیرون از بیمارستان ببرد، اگر بیمار مصرف الکل یا دخانیات یا مواد مخدر دارد،  حق اینکه با بیمار همکاری کند و به او این مواد را برساند را ندارد . همچنین حق حمام کردن بیمار یا باز کردن پانسمان را ندارد.

وظایف همراه یا پرستار کودک مریض در بیمارستان

معمولا برای کودکانی که در بیمارستان بستری شده اند کم پیش می آید که از یک پرستار خصوصی برای مراقبت از او استفاده کنند. زیرا والدین خودشان کودک بیمارشان را همراهی می کنند. اما در مواقعی بخاطر مشغله ی کاری از یک پرستار خصوصی به عنوان همراه مریض استفاده می کنند. حال وظایف پرستار بیمار در قبال این عزیزان را در ادامه برای شما شرح می دهیم .

  • غذا دادن به کودک
  • بازی کردن با کودک
  • کتاب داستان خواندن برای کودک
  • به هواخوری بردن کودک
  • کمک کردن به نظافت شخصی کودک
  • بردن کودک به سرویش بهداشتی
  • سرگرم کردن کودک با اسباب بازیهایش
  • حمام کردن کودک البته با اجازه ی پزشک
  • همراه یا پرستار خصوصی کودک در بیمارستان کودکان را به کاردرمانی ، گفتار درمانی ، فیزیوتراپی ، ورزش درمانی و بعضی ها هم به آب درمانی می برند

از چه موسسه ای می توان همراه بیمار در بیمارستان استخدام نمود

معمولا موسساتی که خدمات پرستاری در منزل ارائه می دهند خدمات همراه بیمار در بیمارستان نیز جزو فعالیت های شبانه روزی آنها می باشند. البته خود بیمارستان ها نیز این خدمات را ارائه می دهند اما چون امروزه کشور با کمبود نیروی پرستار مواجه می باشد درنتجه خود بیمارستان ها خود را درگیر این نوع خدمات نمی کنند.

پس اگر نیاز به همراه یا پرستار همراه بیمار دارید می توانید با جستجوی ساده در گوگل شرکت هایی را پیدا کنید که این خدمات را ارائه می دهند. یکی از این موسساتی که خدمات به بیماران ارائه می دهد و ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره کردیم مجموعه آتیه پرستاران سلامت می باشد که می توانید از خدمات این مجموعه استفاده مفید کنید. اما در کل برای انتخاب شرکت پرستاری همیشه از شرکت هایی که دارای مشخصات زیر است خدمات دریافت نمایید.

  • دارای مجوز
  • دارای سابقه
  • دارای پشتیبان قوی
  • دارای کارشناسان حرفه ای
  • دارای پرستاران حرفه ای

خانواده ها می توانند با موسسات ارائه خدمات پرستاری در منزل تماس گرفته و شرایط بیمار خود را به کارشناسان توضیح دهند . کارشناسان نیز با در نظر گرفتن شرایط بیمار شما ، نسبت به اعزام پرستار بیمار برای مددجوی شما اقدام می نمایند.

(( با آرزی سلامتی برای تمام بیماران ))

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • داود نوری
    تیر 10, 1401 12:14 ب.ظ

    سلام .بنده تخصصی در زمینه پرستاری ندارم اما میتوانم به بیماران سرطانی مشاوره تغذیه ای ارایه کنم .آیا امکانش هست همراه بیمار در کنار بیماران در بیمارستان باشم ؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      تیر 12, 1401 3:29 ب.ظ

      درود بر شما دوست عزیز
      شما می توانید با کارشناسان موسسه آتیه پرستاران سلامت تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نمایید.
      با تشکر از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

8 + 3 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست